Keresztes Ervin: Korfu - Szerbián, Bulgárián át - 2004. július

Néhány dolgot leírnék, ami a Korfura utazóknak még hasznára lehet. Július 07-én indultunk Orosházáról mikrobusszal. A görög határig Steve leírása segítségével mentünk /ezúton is köszönöm neki!/, autósoknak mindenképp ajánlom.

Az utazás:
A határokon nem volt semmi gondunk, mindenütt simán és gyorsan jutottunk át.
Kifelé a szerbektől kérdeztük a valutakeretet, az akkor szolgálatban lévő vámos azt mondta, hogy 16.000- euro felett kell bejelenteni. Dinárt mindjárt a határon érdemes váltani az autópályadíj miatt. /300-300-790 din./ Tankolni lehet mindenütt euroban is, a túloldalon máris 0,57 eu/l a gázolaj.
Szerbiában rengeteg a rendőr, általában fehér 307-es Peugeot a jellemző. Mindenütt mérnek, ha betartjátok a korlátozásokat, akkor semmi gond.
Minket a szerbek se oda, se visza nem állítottak meg egyszer sem.
A bulgár határon odafelé 9 eurot, vissza 5,5 e-t fizettünk. Bulgáriára is igaz a sok rendőr, és a korlátozások, ill. a tankolásnál itt is jó az euro 0.6/l.
A görög határon belépésnél a vámosnál a sofőrnek "vámoltatni" kell az autót /speciális nagy pecsétet helyez el az útlevélben/, oda-vissza.
Görögországban Thessaloniki-Katerini-Larissa-Trikala-igoumenitsa útvonalon mentünk. Az autópályadíjak jegyszedőfüggőek szakaszonként személyautóra 1.4e lenne, mi fizettünk 1.4-2.3-3 eurot is.
A komppal odafelé Korfu városba mentünk, személyenként 5.2 euroért, visszafelé Lefkimiben szálltunk fel és 3 eurot fizettünk. A Transporterért oda 24.2, vissza 20.2 e-t kértek.
A szállásunk Moraitikán volt a Marini apartmanban. A belső udavara nagyon szép leanderekkel, pálmafával. A szobák átlagosak. Ez az Irodán keresztül lett lefoglalva, de aki autóval megy annak mindenképp javaslom az egyéni szállásfoglalást, rengeteg szoba van kiadó mindenfelé.
Az apartman alsó szintjén motorkölcsönző volt, bár mi nem onnan béreltünk, hanem a NIK kölcsönzőből, ami kettő is van Moraitikán. Itt egy 50cm-es 12E/nap, 80cm-18E/nap, 125cm-25E/nap teljeskörű biztosítással egy napra értendő, hosszabb távra olcsóbb. Az alattunk lévő Inter Rent árai kb. 20%-al magasabbak. Magyarul mindkét helyen beszélnek.

Mi nem főzőcskéztünk, általában egy nap egyszer étteremben ettünk.
A szállásunkkal szemben volt Fondas étterme, amit az Iroda is ajánl, én első este kiábrándultam belőle. Meglátásom szerint az adagok töredékei más normális éttermének, elsősorban a pénzhajhászás és nem a vendég a legfontosabb náluk. Ha valaki arra jár, akkor a főutcán keresse a Stavros Tavernát, ami már külsőleg is egy igényes hely benyomását kelti, amit az árlapon abszolút nem veszel észre, más éttermekkel összehasonlítva. Mi azért mentünk be, mert az étlapon volt halételekből választék, ellentétben a többi hellyel, és ezt nem is értettem, tengerpartról lévén szó.
Egy adag halas étel általában 5-6E között mozog, pl. én sült szardíniát ettem /kb12-14db./ sültburgonyával 5E-ért, és púpozva volt a tányéromon. A görögsaláta 3,8E, de ezt itthoni mérettel fogalmazva nagy salátás tálban/!/ hozták ki, hármonknak is sok volt egy adag, Fondasnál 2,8E, de azt éttermi kicsi salátástányéron kapod. Üdítők mérettől függően 1-2 E-ba kerülnek.
Szintén a főutcán volt egy kisebb taverna, ahol gyrost, souvlakit és még sok mást lehetett enni. A gyros pitában 1,3E, a souvlaki pitában szintén, nyárson 4db tányéron szervírozva 4E.

Boltok:
Benitses felől Moraitikára érkezve jobb oldalon van egy COOP üzlet, ahol sok miden van és talán valamivel olcsóbb, mint a kis szupermarketek, de nem minden termékre igaz. A település szíve felé haladva van egy péküzlet, ahol a kenyértől a tortáig minden van. A kenyér 0,7E, fánk 0,7E, croissant 1,2E.
A legolcsóbb üzlet Korfu városában van, Benitses felől az első lámpánál 3 felé lehet menni, maradj a középső sávon és menj a következő kereszteződésig az emelkedőn és ott ki lesz írva ill. láthatod: LIDL. Ez egy Penny Markethez hasonló rendszerű és kivitelű bolt. Árai gyakran fele, kétharmada a többi bolténak. Üdítőket, italokat, hús- és tejkészítményeket olívaolajat sokkal olcsóbban kapsz, de a fogkefétől a fűszerekig sokféle árucikk van.
A gyümölcsök a sziget egész területén drágák. Gondolom ez abból adódik, hogy ott mindenfelé csak olajfák vannak, és minden kompon érkezik.

Strandolás:
Mi Moraitikán egyszer sem fürödtünk. Eljártunk egy közeli helyre /7,5 km/ Prassuda beach a neve. Moraitikáról Lefkimi irányába haladva a következő településen a szűk kis híd után jobb oldalon lévő benzinkút előtt közvetlenül fordulj jobbra, itt addig megyünk míg baloldalon lesz egy benzinkút és ezután balra kell fordulni, kisebb tábla is jelzi. Itt egy keskenyebb út olajfaligeten át vezet és kb 2,5-3 km után tábla fogja jelezni, ahol balra kell lefordulni a parkolóhoz. A parton csak egy étterem van, ill. napernyő és ágy bérelhető /2 ágy+1 ernyő 5E/nap/. A part itt homokos, a tenger viszonylag lassan mélyül, bár kicsit hidegebb, mivel az már nyugati oldal, de kárpótol a kristálytisztasága. Van néhány szikla a partközelben, amit érdemes felderíteni a tenger szerelmeseinek, mert gyönyörű látvány tárul elénk egy mezei búvárszemüveg és pipa segítségével. Ami lényeges, szinte csak görögök látogatják ezt a partszakaszt, ezért viszonylag nyugis. Kisgyerekkel voltunk /4 éves/, nagyon! élvezte, hogy homokvárat építhet, közvetlen a tenger mosásában, szaladgálhat a tengerben és a halak a lábai között úszkálnak.
A tiszta víz jelképe még Paleokastrica, ahová motorral mentünk. Itt a vízhőfokát jegessel tudnám illetni, de a látvány kárpótol mindenért, ill. a part szélén levő étterem udvarán van egy közös használatú medence, melynek vize kellemes. Az egész partszakasz köves, a tengerben is, de a "búvárkodás" itt még látványosabb és kevesebbet kell úszni a szépségért, mert a parthoz közel eső sziláknál is van 10-15 méteres mélység, rengeteg hallal.

A vízi vidámpark vagy csúszdapark Agios Ioannis településen található, ami Korfu városából Paleokastrica irányába kb. 24 km. A belépő felnőtt egésznapos 17E, gyerek 12E.
A parkolás ingyenes. Pólókat a bejáraton belül lehet vásárolni 3 db 5E a park képeivel díszítve. Készítenek csúzdáknál fényképeket, melyeket meg lehet vásárolni a kiállított helyen 4E/db.
A vízi vidámpark fakultatív programként 30E körül van bármely irodánál, én javaslom mindenkinek önálló végrehajtásban, de kihagyni nagy hiba lenne. Itt a bébi korosztálytól a nyugdíjasig mindenki megtalálja a neki való medencét vagy csúzdát.

Hajókiránduláson mi nem voltunk, de azon is eurokat lehet spórolni önállóan. Moraitikán a kikötőből minden nap indulnak a hajók Kék lagúna vagy BBQ fatázia névvel hirdetett kirándulásra. Az Irodánál ez is 30E körüli összeget kóstál, a hajó kapitányánál 18-20E között mozog hajótól függően. Nem nehéz kiszámolni a különbözetet, és az marad az irodának a semmiért. Viszont itt 1-2 nappal nem árt lemenni hamarabb a kikötőbe, mert a helyek le vannak kötve a hajókon.

A nemzetközi jogsit egyszer kérték Görögországban az egyik útdíjfizető kapu után kiintett a rendőr. Szerencsére aki vezetett annak volt. Határokon, motorkölcsönzőben nem volt rá szükség.
Én még nem jártam Korfun, csak Paralián ill. Sartin, de nekem utóbbiaktól az semmivel sem több, csak messzebb van és egy sziget, bár tetszett, legközelebb úgy gondolom nem oda fogok menni.
Bízok benne valaki számára hasznos információkat adtam.
Keresztes Ervin

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet (szállásközvetítéssel nem foglalkozunk) - E-mail: szerkesztoutikalauz.hu

Tiéd az oldal, magadnak építed!

Ugrás a főbejárathoz: (földi) Útikalauz >>Ugrás az érintett országhoz: Országkapu >>
Üzenőfal - írd le kérdésedet, véleményedet! >> Útitárskereső - ha üres helyed van >>