Vidinszkiné Kazinczi Ibolya: Nea Potidea - Görögország - Szép út kellemetlenségekkel - 2006.

A kellemetlenségeket okozó utazási iroda nevét töröltük, de így is sok tanulsággal szolgálhat másoknak is nyaralási tortúráról szóló írás

Az idei Görögországi beszámolómat rendhagyóan állítottam össze. Júliusban Görögországba utaztunk. Leírásomat az utazásunk után, a ... utazási irodának írt panaszos levelemmel kezdem, hogy mindenki okulhasson belőle, aki akar.

""2006. február hó elején a Tatabányai ... utazási irodában lefoglaltam az Önök által a katalógusukban meghirdetett utazást Görögország, Nea Potidea-ban 2006. július 11-18. időpontra. A foglalót is befizettem.
Azért választottam ezt a helyet, utat, időpontot, mert a katalógusukban és az internetes hirdetésükben a leírások alapján éppen a mi igényeinknek megfelelő volt. Tetszett az, hogy a katalógusban lévő képen úszómedence is volt fényképezve, a leírásukban pedig az édesvízű medence gyerekmedencével leírás szerepelt. Nekünk van egy 6 éves kislányunk, miatta választottuk ezt az utat.
Sok utazótól azt hallottuk hogy a cégük megbízható, amit a katalógusban kínálnak, az a valóságban is úgy van. SAJNOS MI NEM EZT TAPASZTALTUK.
Az utazási papírt /vouchert/ 2006. július 6-án délelőtt vettük át a tatabányai irodánál. Az igaz, hogy tüzetesen nem olvastam át, betűről, betűre. A neveket leegyeztettük az iroda alkalmazottjával. Aznap délután elutaztunk Görögországba, saját magunk kerestünk szállást 4 éjszakára, kicsit megtoldván az üdülésünket pár nappal. Nagyon szép helyet, az igényeinknek megfelelőt és árban ugyanolyant sikerült találnunk mint amit Önöknél lefoglaltunk /mint utólag kiderült a színvonala legalább ***-al volt jobb./.
Július 8-án délelőtt elővettem a vouchert hogy jobban átnézzük az útvonalat és a leírást, és ott, Görögországban vettük észre, hogy a rajta szereplő időpont 2006. július 18-25. EZ EGY HÉTTEL KÉSŐBB VAN MINT AMIRE MI BEFIZETTÜNK! Most mi legyen? Telefon a tatabányai irodának azonnal. Egész délutánig nem kaptunk semmi választ, többször felhívtam őket. Majd délután azt a válszt kaptam hogy sajnos valami hiba történt, ők sem és a tatabányai iroda sem vette észre az időpontbeli eltérést, a foglalásunkat megnézték az tényleg 11-18-ra szólt, megpróbálnak valamit intézni. Szombaton semmi válasz, pedig tudomásom szerint szombaton Önök is nyitva tartanak. Hétfőn újra telefonáltam, akkor azt a választ kaptam hogy azon a helyen 2 db 2ágyas szobát tudnak adni, de nincs benne főzési lehetőség, Mondtam a tatabányi irodában dolgozó úrnak, hogy nekünk ez plussz költséget jelentene, mert mi önellátásra számítottunk, nem arra, hogy étterembe járjunk étkezni, azért választottuk az apartmant. Felajánlottam hogy keressenek erre az időpontra a Halkidi félszigeten bárhol a tengerhez közelben egy olyan jellegű apartmant amit lefoglaltunk, ebbe is beleegyezünk. Hétfőn késő délután kaptunk egy telefont a Tatabányáról, hogy minden rendben van, mégis megkapjuk a lefoglalt apartmant. Ebben maradtunk, végre egy kicsit fellélegeztünk, 4 napi idegeskedés, és sok magyar forintba kerülő telefonálgatás után!!
Kedden megérkeztünk Nea Potideába. Az információn a hölgy tudott a " problémánkról". Széles vigyorral vezetett minket a szállás helyünkre. Első ránézésre az apartman megfelelőnek tűnt. Igaz, hogy amikor bevezetett minket, be volt sötétítve mind a két helyiség. Az ajtón belépve dohos, áporodott szag csapta meg az orrunkat, mint ahol már hetek óta nem szellőztettek. Gondoltuk sebaj, majd mi kiszellőztetünk, örültünk hogy ennyivel megúsztuk a dolgot. Mint később rájöttünk, a 3 épületből álló HOTEL?? legócskább, nem használt részében kaptunk egy apartmant. Arra hogy este pihenhessünk, fürödhessünk, megfőzzük az egytál ételt jó lesz:
Tapasztalatok: Az ágyak olyan kemények voltak hogy reggel fájó derékkal ébredtünk/ ./fénykép/ A szagelszívó működött, de olyan hangja volt a leggyengébb fokozaton is, hogy a lányom azt mondta, olyan mintha gyárban lennénk. A fürdőben a lefolyóból állandóan feljött a csapból, vagy a zuhanyból leengedett víz, a fürdőbe külön strandpapucsban kellett belépni mert állandóan állt benne a víz. Legalább egy felmosó lett volna benne, hogy fel lehessen törölni,állandóan kihordtuk a vízet a többi helyiségbe. Mi vettünk egy viledakendőt, azzal töröl-gettük fel a vizet. A hotel szolgáltatás abból állt, hogy kicserélték a kukában a zsákot, nagyjából feltörölték a helyiségekben a járólapot. Ennyi.
A terasz jó nagy volt ugyan, de a kilátás a kb. 10 m-re lévő épület éppen akkor tatarozott falára esett, lent a földön törmelékhalom, a szomszéd ház teraszán kb. 3 m-re tőlünk az egyik teraszon szerszámhalom, mindenféle kacat. Az említett házból esténként olyan égett zsírszag terjengett, és olyan erős szagelszívó zajok jöttek be a nyitott teraszajtón, hogy este állandóan be kellett csukni az ajtókat, mert nem lehetett tőle aludni.
A terasz körül lentről szépen felfuttatott szőlő volt, de szerencsénkre még nem érett, mert jaj lett volna nekünk, gondolom az érett szőlőn dongani szoktak a darazsak. A teraszon üldögélve azt láttuk, hogy ennek az épületnek amiben, mi kaptunk helyet, a hátsó fele rajtunk és egy kis teraszos valószinűleg 2 ágyas kivételével, lakatlan.Ekkor jöttünk rá, hogy azért sikerült mégis az eredeti időpontra szállást adniuk, mert valószinűleg a problémák miatt eddig ki nem adott hátsó részben mégiscsak kinyitottak egy apartmant.
A szomszédunkban is egy magyar család lakott. Ők mesélték hogy 2 hétre jöttek, és ők úgy jártak, hogy az első apartmant amit mutattak nekik, el sem fogadták, mert annyira színvonalon aluli volt.
Szóval röviden ennyit a GOLDEN BEACH Hotelről. meg a cégük megbízhatóságáról.
És még annyit, hogy a part ugyan tényleg 100 m-re volt, de a vízbe befelé nagy kavicsos, 3 méter után mély víz volt a strandon, amit elfelejtettek a prospektusban megjelölni. A prospektusban lévő fénykép sem az itteni apartmanházakat mutatja.
Sajnos az ott töltött idő alatt baleset érte az autónkat is, ami miatt szükségünk lett volna a kihelyezett idegenvezetőjük segítségére is. Csak telefonon tudtunk beszélni vele /újabb költségek/, pedig ki volt írva a hotel információs tábláján, hogy hétfőtől péntekig 9-től 13 óráig fogadó órája van. Szükségünk lett volna rá több mindenben, hogy valaki segítsen, /kellett volna valaki, aki a rendőrségi jegyzőkönyv elkészítésében angolul tud velük beszélni / ám ő mindenre azt a választ adta, hogy ő nem azért van kint, nem az ő dolga, és az egyik alkalommal például amikor kértük, azt mondta, hogy éppen a repülőtéren van, pedig akkor is fogadóórája volt.

Panaszomat jelezni fogom a Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség felé is, Önöktől pedig szívesen venném ha valamilyen módon kárpótolnák a családomat ért nem kis kellemetlenség miatt, aminek hiányában amerre csak tehetem, csak a rossz hírüket fogom kelteni, akár szóban, akár az interneten keresztül.""

K………., 2006. augusztus 02.

Utószó:

Utólag is köszönetet mondok Péternek, /Dabas környékéről/ aki önzetlenül kisegített bennünket a baleset rendőrségi ügyintézése során. /Remélem egyszer eljut hozzá ez a köszönet is. Ő a fiatalember az említett magyar családból, aki a szomszédunk volt Nea Potideában./ Ha lehet kerüljék ki az utazók azokat a szituációkat, amiknek a vége a görög rendőrség, mert elég nehéz velük boldogulni.

Azokon a helyeken jártunk, amikről már sokan sokfélét megírtak, én csak röviden írok róluk:
Csodálatos helyeken voltunk, a Narancspartra három alkalommal visszamentünk, gyönyörű hely, és nagyon szép tiszta volt a víz.Azt javaslom mindenkinek aki ott jár, hogy mássza meg a sok sziklát, megéri párszáz métert negtenni a látványért.
Sartit a leírások alapján sokkal nagyobbnak gondoltam, egy napunkat a Sarti beachen töltöttük, csillogott a vízben a homok, szép volt. A 6 éves kislányunk egész nap a vízben volt, mivel itt nagyon sekély a víz.
Megnéztük az Akropoliszt, nagyon meleg volt, csak hideg vízzel felszerelkezve érdemes elindulni a felfedezésére. Megdöbbentő látvány volt fenntről Athén, a rengeteg ház.
Thesszaloniki azért tetszett, mert sok a zöld a városban, szép parkjai vannak, az épületek között is sok növény van.
A Meteorák látványa lenyűgöző, azt leírni valósághűen nem lehet, azt látni kell.

A problémáink megoldódtak, eldöntöttük hogy csak a szépre emlékezünk, és abból viszont volt bőven. Egyet megfogadtunk, soha többet nem foglalunk előre szállást. Mi július elején voltunk, rengeteg kiadó szobát és apartmant láttunk. Az akkor, és ott lefoglalt Nei Pori-i szálláshelyünknél, amit elsőre találtunk, jobb soha nem is kell.

Mindenkinek jó és zökkenőmentes utat kívánok.

Vidinszkiné Kazinczi Ibolya

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet (szállásközvetítéssel nem foglalkozunk) - E-mail: szerkesztoutikalauz.hu

Tiéd az oldal, magadnak építed!

Ugrás a főbejárathoz: (földi) Útikalauz >>Ugrás az érintett országhoz: Országkapu >>
Üzenőfal - írd le kérdésedet, véleményedet! >> Útitárskereső - ha üres helyed van >>