Almási Márta: Hallstatt, Bad Ischl, Attersee, Garda-tó, Sirmione, Tirol – Ausztria, Olaszország – 2008

Almási Márta: Hallstatt,  Bad Ischl,  Attersee, Garda-tó, Sirmione, Tirol – Ausztria, Olaszország – 2008

Rövid beszámoló egy élményekben gazdag kirándulásról, szép képekkel

Alig vártuk, hogy elérkezzen 2008 júniusa, amikor útra keltünk közel kéthetes nyaralásunkra. Június 25. -től 28-ig három éjszakát Salzkammergutban, az Attersee partján töltöttünk Weyreggben.  Ez egy kellemes falucska a tó északkeleti részén.

Nagyobb térképre váltás

Odaérkezésünkkor hatalmas kánikula fogadott, így az első nap fürdőzéssel és egy kis sétával telt.  Mivel nagy-nagy álmom volt megnézni Hallstattot, így másnapra a városka és a tó megtekintését terveztük be.  Sajnos az idő már nem volt olyan szép, az éjszakai heves zivatar után napközben is borult volt az ég, de kellemesen meleg volt és ami a lényeg, nem esett. Hallstatt, szerintem az egyik legszebb osztrák városka, az Atterseetől kb.  3/4 órányi autóútra található.  Bár a város tele volt turistákkal, a libegő lábánál könnyen találtunk parkolóhelyet és felfedezőútra indultunk.  Mindannyiunkat lenyűgözött a hegyoldalba épült, muskátlis házak látványa, hangulata, a tó es a városka találkozása.  Természetesen nem maradhatott ki a fotózás sem a programból, megörökítettük a híres templomtornyos városrészt.

Mire Hallstattot végigjártuk, sajnos a közeli Gosauseere, melynek megtekintése a másik nagy álmom volt, már nem maradt idő. Sebaj, gondoltuk, majd másnap.  Sajnos azonban másnapra megérkezett az eső, és bár elmentünk egészen Gosauseeig, az autóból nem tudtunk kiszállni, mert ömlött.  Ez az ürességtől kongó parkolóhelyeken is látszott, pedig itt máskor hatalmas szerencsével lehet csak leparkolni.  Visszafele, ahogy egyre lejjebb haladtunk, tisztult az idő, sőt, mire Bad Ischlbe értünk, mar ragyogóan sütött a nap.  Így aztán itt álltunk meg, megtekintettük a városkát és Sisi kastélyát, a hozza tartozó hatalmas parkkal együtt. Itt szintén rengeteg a turista, egyik kávézó éri a másikat,

Másnap június 28-an elindultunk Olaszországba a Garda-tóhoz. Ez Olaszország legnagyobb tava, a keskenyebb északi részén az Alpok csúcsai találhatók, míg a déli része kiszélesedik és teljesen sík.  A tó északi része a sport szerelmeseié, nyugati része a csendet keresőké, a deli részén viszont az ország legnagyobb diszkói várják a turistákat.

Nagyobb térképre váltás

A szállásunk Torri del Benaco mellett Albisanoban volt. Ez egy hegyoldalban levő kis falucska 1, 5km-re a tótól.  A templom mellől csodálatos kilátás nyílik magára a tóra, ezért egy olasz költő Albisanot a Garda-tó erkélyének nevezte.

Minden napra más-más programot iktattunk be.  A délelőtt a fürdőzésé volt, majd ebed után minden nap a környék más-más részét fedeztük fel.
Jártunk Rivaban, amely a tó északi csücskében található.  Ez a rész a szörfösök paradicsoma, mivel itt szinte mindig erős szel fuj, hatalmas hullámokat korbácsolva.  Ezen a részén a hegyek meredeken törnek ki a vízből az ég fele, es egy útikönyvben olvastam, hogy aki meg nem járt a norvég fjordoknál, az itt átélheti azt az élményt.  Es tényleg, fantasztikus.

Hatalmas élmény volt reszt venni egy autós szafari parkban, Lazise mellett a Parco Natura Vivaban.  Itt a park első részét autóval, szigorúan csukott ablakokkal lehet bejárni, szabadon kószáló zsiráfok, oroszlánok, majmok, elefántok, vízilovak. . .  közt, majd a másik részén gyalogosan sétálhatjuk körbe a parkot, itt mar el vannak zárva az állatok.

Hangulatos kisvaros Garda is, par km-re Torri del Benacotol a maga kis utcácskaival, kávézóival.
Sirmionera mindenkeppen érdemes egy napot szánni.  Gyönyörű.  Bebarangoltuk az óváros szűk kis utcait, megnéztük a Scaliger-kastélyt, mely a város jelképének számit.

Jártunk a nyugati részén Gardone mellett egy gyönyörű botanikuskertben, Giardino Botanico Hruska a neve.  Gyönyörű növények, hatalmas pálmák, szökőkutak, kis vízesések, árnyas padok közt sétálhattunk,  a kert egy-egy szegletében szobrok vannak elrejtve. Mivel a levegő nagyon-nagyon páras a növények miatt, csak azoknak ajánlom, akik bírják az ilyen levegőt.

Egy délután felvonóztunk Malcesine mellett Monte Baldora, közel 2000 méter magasságba.  Sajnos nagyon párás volt az idő, így a fenti kilátóból nem sok mindent láttunk a tóból, de a felfele- es lefele vezető út így is nagy élmény volt.  Egy 360 fokban forgó felvonóval mentünk, fantasztikus volt.

Sajnos az egy hét gyorsan eltelt, így a betervezett látnivalók közül több minden kimaradt.  Mint pl.  saloi sétány, amely a tó leghosszabb és legszebb sétánya, a sziklákból kiálló erkélyek Pieveben, Limone. Azt azonban elhatároztuk, hogy mindenképpen visszatérünk még ide.

Az idő végig ragyogó volt, kánikula, eső, szél nélkül.  Amit meg fontosnak tartok megemlíteni, az a közlekedés.  Néhány jó tanács: hétvégén lehetőleg ne induljunk el a tó északi része fele, mert az út tele van robogózó olaszokkal, akik szinten a tópartra igyekeznek.  Képtelenség haladni, ráadásul nagyon kell vigyázni az össze-vissza cikázó robogósokra, akik kicsapnak az ember elé, majd bevágódnak, szörnyű.  A másik dolog, hogy az olaszok nem ismerik a korforgalmat.  Itt is nagyon kell figyelni, mert behajtanak a korforgalomba előnyadás nélkül, index nélkül kihajtanak, szóval borzalmas a közlekedési morál.

Nyaralásunk utolsó állomása Tirol volt, Achensee partján Maurach település.  Ide is szép tervekkel érkeztünk, de sajnos az ott töltött 3 és fél napból kettőt szakadt az eső, és alig volt 11 fok. Elautóztunk ugyan a Krimmler-vizeséshez, de pár méter séta után visszatértünk az autóba, mert ömlött az eső.  Azért messziről megörökítettük a vízesést, ha már ott voltunk.

Nagyobb térképre váltás

A hátralévő 2 napot tehát az eső miatt pihenéssel töltöttük, majd elindultunk hazafelé.
Mindent egybevetve csodálatos, majdnem 2 hetet töltöttünk el e három helyen, nagyon szép élményekkel tértünk haza.