Győrffy Árpád: Ismerkedés Máriacell környékével 3 – Ausztria – 2010

Egy bő kétnapos kirándulás története néhány érdekes hely rövid bemutatásával és sok fotóval

Mariazell  St. Sebastian  Erlaufsee Ötscher-Tormauer Naturpark Ötschergraben Bürgeralpe Wiener Neustadt

3. Felvonóval a Bürgeralpéra, rövid megállás Bécsújhelyen (Bürgeralpe, Wiener Neustadt)

A harmadik nap reggel a hazaindulás előtt kabinos felvonóval felmentünk a Máriacell fölé tornyosuló, 1266 méter magas Bürgeralpéra. A szintkülönbség persze ennek csak töredéke, hisz eleve 868 méteren van a starthely.

Máriacell – Bürgeralpe nagyobb térképen való megjelenítése

A felvonó induló állomását csak második kísérletre találtuk meg, mert teljesen besimul a főtérről nyíló utca házai közé. Többféle jegy közül választhatunk. Lehet csak fel, csak le, le és fel utazni, és vehetünk olyat is, amivel felmehetünk a kilátótoronyba, bemehetünk a favágók munkáját miniben bemutató parkba, vagy megnézhetjük az aranymosót és ásványparkot.
Mi csak a liftezést választottuk oda-vissza, mert nem akartunk túlságosan sokáig időzni. Így 11,90 euró volt a tarifa. Csak felfelé 8,30 lett volna, az összes szolgáltatás együtt 17,90 euróba kerülne.
Az idő nem volt rossz, de igazán jó sem a messzelátáshoz, de igazán nem panaszkodhattunk a körülmények miatt.

A felvonó alsó állomása

Kilátás az Erlaufsee felé

A kilátó a csúcson

Kicsinyített fausztató az élményparkban

Az aranymosó

A katedrális a felvonóból

A hegyi kirándulás után megnéztük a templom körüli búcsút. Máriacelli keserű, mézeskalács és hasonló szuvenírek mellett vettem 6 euróért egy Rumcájsz-kalapot, amit Jicinben hiába kerestem. No, jó, nem teljesen ugyanolyan, de szilveszterkor biztosan sikere lesz.

A vásárlás után indulás haza. Maradtunk az odafelé alkalmazott legrövidebb, leglassúbb szisztémánál, de most a soproni határállomást céloztuk meg, és Bécsújhelyet, az az Wiener Neustadtot is útba akartuk ejteni. Így eleve adódott a B21-es főút használata, ami hasonlóan változatos volt, mint az odafelé választott. Valahol félúton volt egy hosszabb útépítés, de ezt is türelemmel viseltük.

Szuvenir

Kőszeg-Mariacell-Sopron nagyobb térképen való megjelenítése

Hazafelé lejtett az út

Először körbesétáltunk a Dóm téren, kívül és belül megnéztük a Mária mennybemenetele katedrálist, amit valamikor a tatárjárás körüli években építettek, de alakját csak több átalakítás után nyerte el. A 19. század végén a gótikus tornyait lebontották és a korabeli rajzok szerint felépítették az eredeti román tornyokat, csak a homlokzaton látható kora gótikus “gyermektornyot” hagyták meg. Belül a templom nagyon látványos, szépek a 15. században faragot apostolszobrok és a szenvedő Krisztus szobra.

A Reckturm – a 13. századi városfal egyik megmaradt tornya – korábban kínzókamra, most múzeum

Az egykori püspöki palota

A püspöki palota kapuja

A Mária mennybemenetele templom elől a gótikus gyerektoronnyal

A főhajó

A szenvedő Jézus

Az esküvői kapu

A bécsújhelyi korzó

A nézelődés után ettünk egy fagyit – a cukrászdában a pincérlány természetesen magyar volt -, aztán elindultunk Sopron felé.
A határ után megálltunk egy étteremnél, de még Máriacellben is drága lett volna, inkább tovább kerestünk egy megfelelő helyet. Nagycenk előtt, ahol a főutak szétválnak, a Csikós Csárdánál próbálkoztunk. Mivel teljesen elégedettek voltunk étellel, árral, kiszolgálással, nyomban rá is beszéltük őket, hogy lépjenek be az Útitárskártya hálózatba. Legközelebb már 10 százalék kedvezményt kapnak náluk a kártyával rendelkezők.
Kellemes volt ez a bő két nap. Még biztosan ellátogatunk Máriacell vidékére, és másokat is erre bíztatok.

Győrffy Árpád

Ugrás a többi részhez

1. Utazás Máriacellbe, biciklizés az Erlauf-tóhoz (Mariazell, St. Sebastian, Erlaufsee)

2. Kirándulás az Ötscher-Tormauer Natúrparkba (Ötscher-Tormauer Naturpark, Ötschergraben)