Egerszegi Imre: Bibione – Olaszország – 2000, 2001

Egerszegi Imre: Olaszország – Bibione 2000 2001

Június 24-én, szombaton reggel fél hatkor indultunk Olaszországba. Körmenden tankoltunk: 26 liter, 6290 forint. Rábafüzesnél léptük át a határt 10 óra 30-kor. Az ebédet egy Autogrill étteremben fogyasztottuk, 4 személyre 43 000 Itl. (5 160 forint) Ebben egy kiadós saláta, spagetti, gyümölcs, jégkrém és kapuccino volt. Az étteremben önkiszolgálás van, nagyon tiszta és az ételek változatosak, jellegzetesen olaszosak. Késő délután érkeztünk meg Bibionéba. Az Agenzia Eurotur irodánál átvettük a kulcsokat és a tájékoztató csomagot. Az autónak számozott, árnyékos parkoló helyet biztosítanak. A szobánk a harmadik emeleten volt, amit liften lehetett megközelíteni. A vacsora sonka és kenyér, valamint nektarin volt, amit egy helyi boltban vásároltunk.

Vasárnap:
Nyolc óra után ébredtünk, a reggelihez a friss zsemlét az apartman mellett lévő pékségben vásároltam. Olasz sonka, felvágott, paprika, tea és nektarin volt. Ezután sétát tettünk Bibionéban, felfedeztük a várost. Rátaláltunk egy fagyizóra, ahol olyan finom fagylalt volt, hogy később csak itt vettük a hideg csodát. Az apartman földszintjén található étteremben ebédeltünk, Minestrone levest és Lasagne-t választottunk. 78 000 Itl. (9 360 forint). Délután átmentünk Caorléba. Ez egy régi halásztelepülés, nagyon hangulatos óvárosi résszel. Visszafelé vásároltunk dinnyét, paradicsomot a vacsorához. A görögdinnye 980 Itl. volt (117 Ft/kg).

Hétfő:
Reggeli után lementünk fürdeni a tengerhez. Délelőtt 30 fok volt. A tengerpart kb. 900 méterre van az Elena apartmantól, de autóval érdemes lemenni, mert nagy parkoló található közvetlen a parton. A hűtőtáskát érdemes megpakolni néhány szendviccsel és üdítővel. Praktikusan az autó kulcsát is érdemes ide tenni, így nem keveredik el. Késő délután ebédeltünk meg, ami olasz tasakos leves volt és tonhalas spagetti. Minden hozzávalót helyben vásároltunk. Este Bibionéban sétáltunk és ettük a finom fagyikat. Bibionéban van egy állandó vidámpark ezt is meglátogattuk. Nagy forgatag, sok ember, vidámság. A mediterrán országokban jellemzően nagyon későn fekszenek le az emberek, így mi is kb. éjjeli egy órakor kerültünk ágyba.

Kedd:
Reggel a lányok lementek a tengerre fürödni én pedig bementem Vásárolni Portoguaroba. Ez egy kisebb város 32 km-re Bibionétól. Itt található egy hatalmas hipermarket Carrefour a neve. Érdemes itt vásárolni, mert a választék nagyobb, az árak pedig kisebbek mint Bibionéban. Itt is lehet kapni egy Merluza nevű tengeri halat, ami nagyon finom, sajnos otthon nem árusítják. A gyümölcsöt is érdemes itt vásárolni. Óriás méretű nektarint vettem kb.180 forintnak megfelelő áron, kilónként.
Este spagetti-partin voltunk. Itt személyenként egy tányér spagettivel és 2 dl. borral, vagy üdítőtvel vendégeli meg a város vezetősége az itt nyaralókat. Ez benne van az apartman árában. Zenés-táncos szórakoztató műsor is van.

Szerda:
Ma reggel Velencébe látogattunk. Autóval a város szélén egy parkolóházig mentünk, innen csak gyalog vagy hajóval, a vaporettóval lehet tovább menni. A vaporetto a helyi tömegközlekedés, ezért főszezonban meglehetősen zsúfolt. Parkoló egész napra: 30 000 líra, ez 3 600 forint. A vaporetto három főre: 40 000 líra, 4800 forint, de ez meglehetősen hosszú utazásra jogosít, felér egy sétahajózással
Csütörtök:
Ma Lignano-ba mentünk, ami Bibione mellett van néhány kilométerre. Itt egy híres vízividámpark található. A belépő elég borsos, 29 000 líra/fő, ami 10 400 forint. Kicsit csalódás volt, mert elég kis területen fekszik. A kisebb gyerekeknek biztosan nagy élmény, de szerintem felejthető. Este újra a városban sétáltunk, nem lehet eléggé eltelni a mediterrán estékkel.

Péntek:
Néhány szó a reggelikről. Az apartman melletti tömbben található a pékség, ahol reggel hét órától már kapható a friss pékáru. Itt nem darabra, hanem kilóra adják a zsemléket, kifliket stb. Megtalálható itt a vastag, ropogós, valamint a vékonyabb és puhább reggelire való. Az apartman alatt található egy kis bolt, ahol minden szükséges árut megvehetünk. Itt található még egy hentes is. Legalább egyszer meg kell kóstolni a finom olasz sonkát, mert igen ízletes.
Tehát reggeli után irány a tenger, hiszen ezért jöttünk. Ebédre halat sütöttünk, majd egy kis gyümölcs. Szerencsére a szobában van egy 50 literes hűtő, ahol a romlandó élelmiszerek tárolhatók, de az italoknak is jót tesz a hideg. A jégakkukat is itt lehet lehűteni a másnapi strandtúrához. Este újra Bibione, séta, fagyizás, nézelődés.

Szombat:
Minden jónak vége lesz egyszer, eljött a nyaralás utolsó napja. Reggeli után összepakoltunk és elindultunk haza. A kulcsot 9 órától lehet leadni, mivel ekkor nyit az iroda. Ezután legalább háromnegyed órába került, amíg felhajthattunk az autópályára, mivel sok szállodában szombaton van turnusváltás, nagyon sokan ebben az időben indulnak útnak. Egy Autogrillnél megtankoltunk, (36 liter, 79 000líra, ami 9 480 forint) majd egy kapuccino elfogyasztása után újra nekilendültünk, hogy belevessük magunkat a turistafolyamba.

Egerszegi Imre: Olaszország-Bibione 2001 – 2000

2001-ben újra úgy döntöttünk a családdal, hogy Olaszországba, Bibionéba töltünk egy hetet. Mivel jó tapasztalataink voltak az előző apartmannal, a Neckermannál ismét ebben foglaltunk szobát. Ebben az évben is négyen utaztunk. Reggel pontosa 5 órakor indultunk Mályiból. 9.45-re értünk Körmendre, megtankoltunk, majd 10.30-kor léptük át az osztrák határt. Délután két órakor átléptük a képzeletbeli olasz határt, mivel az unioban nincsenek határok. A már bevált Autogrillben megebédeltünk, majd tovább indultunk. Autópálya használat: 13 500 líra. Négy órakor gördültünk az Elena elé, most már nem kellett keresni, így időt takarítottunk meg. Kipakolás után lementünk a partra, a napernyőt beiratni. A kulcs átvételekor kapott bonusszal le kell menni a parton lévő kis épület egyikébe, majd a papírt bemutatva számítógépen regisztrálnak egy napozóhelyet a parton, amit a héten kizárólagosan használhatunk. Természetesen a fagyi sem maradhatott el. Séta után elég fátradtan értünk vissza a szállásra.

Vasárnap:
Elmentünk Portoguaroba vásárolni, de sajnos itt hétvégén nincsenek nyitva az üzletek, igy üres kézzel tértünk vissza. 60 km mínusz. Ráadásul az olaszok ebben az időben tartanak a part felé, így egy 10 km-es dugóba keveredtünk. A szállás melletti boltban vettük meg a reggelihez valót. Ezután fürödtünk a kellemes szellőtől borzolt tengerben. Este lementünk sétálni, zenét hallgatni és a vidámparkot is meglátogattuk. A Plaza Europa nevű téren van egy szökőkút, itt üldögéltünk és néztük a forgatagot, majd megint jól elfáradva nyugovóra tértünk.

Hétfő:
Ma reggel esett az eső, de nem vészes, mert nincs hideg. A tegnap elmaradt vásárlással kezdjük a napot, indulunk Portoguaroba. Elég nagy bevásárlást csináltunk, a kedvelt Merluza mellett rengeteg gyümölcsöt és más kaját vásároltunk. Délután lementünk fürödni. Ma tankoltam: 44 liter, 90 500 líra. Az este megint egy nagyot sétáltunk. Éjfélkor értünk vissza.

Kedd:
Hajnali fél 11-kor keltünk, majd reggeli. Az idő nem valami fényesen indult, de később kisütött a nap és nagyon meleg lett. Fürdés, napozás, a tengerparti nyaralás már csak ilyen.
Este a spagetti-parti következett, amit az előző évben már “teszteltünk”. Ezután az elmaradhatatlan fagyi, séta.

Szerda:
Semmi különös nem történt, napozás fürdés. A szokásos események. Ez legalább nem kerül sokba.
Délután ezt megcáfolva bevásároltam Portoguaroban a Carrefour-ban. Anyagi kár jelentős. 111 660 líra, 15 000 forint.

Csütörtök:
Ma megint nem volt túl jó az idő, ezért elmentünk Jesoloba. Itt inkább a szállodák vannak többségben, nem az apartmanok, magas épületek, elegáns környezet. Itt ettünk egy nagyon finom pizzát. Furcsa, de olaszországban nem is olyan jó a pizza, de lehet, hogy csak mást szoktunk meg. Itt a vékony és ropogós tésztát készítik, amíg itthon az amerikai jellegű vastag, kelt tésztát részesítik előnyben.

Péntek:
Ma van az utolsó teljes nap, így kihasználtuk a jó időt és sokat fürödtünk. Délután vettünk néhány ajándékot, majd a szokásos fagyi. Itt egy aranyos eset történt. A fagyisnak montam, hogy -ultima gelato- ami annyit jelent, hogy utolsó fagyi, erre nem vette el a pénzt, vendégei voltunk. Így is lehet idegenforgalmat csinálni.

Szombat:
Reggel 8.25-kor indultunk haza, 20.36-kor értünk Mályiba.

Egerszegi Imre

Egerszegi Imre: Ausztria-Grünau – 1995

Egerszegi Imre: Bibione – Olaszország – 2000, 2001

Egerszegi Imre: Isztambul – Törökország – 2003

Egerszegi Imre: Salou – Lloret de Mar- Spanyolország – 1996-1997

Egerszegi Imre: Tossa de Mar – Spanyolország – 2002

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu