Komáromy Krisztina Réka: Tavaszi szunet Dubai-ban – Egyesült Arab Emirátusok – 2004

Komaromy Krisztina: Tavaszi szunet Dubai-ban – Egyesult Arab Emiratusok – 2004. május

Kedves Olvasok!

Mar nagyon regen jelentkeztem, es piszkosul szegyenlem is magam erte, de mint mar sokan tudjatok munkahelyet valtoztattam marcius 21-en, es irto sok a melom. Minden uj, bele kellett razodnom, es nem nagyon lehet hibazni, mert senki szabijat nem akarom elb.szarintani. 🙂 HR Associate a titulusom, es a ceg alkalmazottak jo reszenek – 6-700 emberkenek – a szabijat kell szerveznem. Beadnak egy kerelmet, hogy mikor es merre, milyen korulmenyek kozott szeretnenek utazni, es nekem meg kell probalnom mindent, hogy megvalosithassam az almaikat 🙂 vannak jo fej emberkek, akiknek minden ok, es jo hiszen nyaralni mennek, es nem szivoznak, de vannak jo nagy parasztok is, akik minden 5 percben valtoztatni akarnak vmit. (: Ennek kovetkezmanye, hogy napi 12 helyett 15-16 orakat dolgozom, es ez mar tenyleg nagyon sok. Tobbek kozott ezert sem volt eddig idom 10-e ota papirra vetnem, hogy mi is tortent a tavaszi vakacionk alatt, ami Troy-jal elso kozos utunk volt…

Szoval aprilis 5-10-ig az Egyesult Arab Emiratusok legnepszerubb varosaban Dubaiban probaltunk kisse normalisabb eletet elni, mint itt Kuvaitban. Nagyon jol sikerult minden, iszonyu jol ereztuk magunkat, igaz, az elejen volt par kellemetlen tortenes…

Aprilis 4-en este 8 korul letettem a lantot vegre, nagyon jo volt otthagyni az irodat, mindent befejeztem… hazahuztunk, mint Nils Holgersson es a vadludak, es elkezdtunk csomagolni. Igaz, hogy csak 6 napra mentunk, de nekem a borondok latvanya es a pakolas mindig nagy gondot okoztak, utalok csomagolni, es mindig 5szor annyi cuccot akarok magammal vinni, mint amire tenylegesen szuksegem lenne. Szoval Troy kb. 30 perc alatt keszen volt, en meg orakig szuttyogtam (: de vegul befejeztem ejfel korul.

5-en reggel 5kor keles, irany a repter. Ott persze sokat vartunk, de nem akartuk lekesni a gepet. Moe-val es Dallas-szal ott talalkoztunk, jo haverok, es ok is akkor akartak menni, amikor mi, mert egyutt akartak golfozni masnap. Varakozas, becsekkolas utan vegre a gepen voltunk, Emirates Airlines-zal utaztunk, kenyelmes es modern gep, mindenki elott sajat tv, zene es mozi csatornak, also es elso kamera, amivel mindig lathattuk mi van alattunk es elottunk… Minden rendben volt aza uton, sima ut volt, csak leszalasnal tortent egy kisebb gusztustalan incidens… aki nem birja ne olvassa a kovetkezo 3-4 sort… szoval egy “Nindzsa Bitch” – fekete csadoros, hosszu apaca ruhas nene, aki Troy mellett ult a folyoso tuloldalan, nem nagyon birta a leszallast, es gyomortartalmat a nylon zacsi helyett a feket hosszu ruhajara oklendezte fel…, kb ugy, mint az Erosz vagy az Aram szokott, mikor vagos fuvet esznek gyomorbamtalmakra… Annyira budos volt, meg raadasul a repcsin ugye cirkulaltatjak is a levegot, hogy Troy majd’ elhanyta magat… a hajamat szagolgatta, hogy ne a buzt erezze. (:
Jo volt leszalni, es friss levegot szivni. A vizum amit a hotelen keresztul inteztunk ott vart a repteren, igy atengedtek a repteri ellenorzo pontokon. Amint kiertunk a repterrol megcsapott minket a forro levego, nagyon meleg volt Dubaiban, nem akarok hazudni, de kb. 33 fok volt, ami azert meleg aprilis elejere. Trisha, egy amcsi csaj vett fel minket, aki itt Kuvaitban meg a Troynak dolgozott.. elvitt minket a hotelunkhoz, a hullam alaku Jumeirah Beach -hez, ami a vitorlas alaku 7 csillagos mellett van, es nagyon szep volt… de par perc mulva kiderult, hogy megsem ott leszunk, pedig azt foglaltattuk le, hanem a Sheraton Jumeriah-ban, ami egy 20 perccel meg tavolabb volt a varos kozponttol. A taxi viszont eleg olcso volt, igy nem bantuk. A hivatalos penznem a dirham (AED). 1 USD = kb. 3,65 dirham. Nagyon szep volt ez a hotel is, es mar kezdunk volna megnyugodni, de erre mondjak, hogy csak du 3kor tudunk felmenni a szobankba, mert meg nincs kesz… ekkor kb. 12.30 volt… Akkor mar kezdtunk nagyon idegesek lenni, aztan mikor felertunk a szobaba es 2 – azaz ketto – agyat lattunk, az egy franciaagy helyett, akkor mar teljesen a plafonon voltunk…. De aztan kiharcoltunk egy masik szobat. Szerintem ha mar tobb szaz dollar kernek egy ejszajakaert akkor az nem nagy kovetelmeny, hogy ne ket kicsi, hanem egy nagy agy legyen… Kicsit kipakoltunk, zuhanyzas, aztan irany a varos, taxiba be, es utaztunk…

“Az Egyesült Arab Emirátusok a Perzsa-öböl déli partján fekszik. Az üzleti- és a turisztikai élet közel-keleti központja Dubai, ahol sajátosan keveredik a múlt és a jelen. Méltán nevezik az ellentétek városának, hiszen itt a legmodernebb üvegpaloták ugyanúgy részei a városnak, mint a régi széltornyokkal díszített házak és a város határában kezdodo végtelen homokdunék. A kristálytiszta tengerparton luxusszállodák sora várja a pihenni vágyókat. Mivel Dubai vámmentes övezet, ezért rendkívül kedvezoen lehet vásárolni a bevásárlóközpontokban és a bazárokban is, ahol alkudni kötelezo.” (http://index.index.hu/cgibin/kereses.cgi?L=0&KERESES=Dubai&LISTA=1)

Dubai csodaszep, modern varos, tele viragokkal, modern epuletekkel, es nyuzsgessel… palmafak mindenfele, es az egesz varosban epitkeznek, mindenhol. Ez mondjuk nem elony, de nagyon jo lesz, ha befejezik. A City Center-be mentunk vasarolni, de nem volt tul sok minden, ami tetszett. Troy vett golfos cuccokat, en meg par felsot… Aztan irany a La Meridien Hotel, aminek az aljaban egy nagyon jo tengeri herkentyus etterem van. Moe es Dallas mar vartak, majd Trisha is csatlakozott hozzank. Jokat iszogattunk, eszegettunk, szorakoztunk a sajat hulye vicceinken, sztorijainkon. Nagyon kellemes este volt. Majd irany a Crowne Plaza, ahol a hotel aljaban egy Zinc nevu bar, bulizos hely van. Dubaiban csak a hotelekben szolgalnak fel alkoholt, kb. ketto hely kivetel ez alol… erdekes.
Kb 2ig maradtunk, majd irany a kis feszkunk. 🙂 Masnap reggel, ill. aznap ebreszto orara keltunk, hiszen 10tol mar ment a golf 🙂 elotte megprobaltunk leeroltetni egy kis reggelit, de sok Bacardi-kola miatt a hatam kozepere sem kivantam a kajat… eleg pocsekul voltam, es ereztem, hogy buvar-reggeli lesz a kajcsibol… tudjatok, lemegy, korulnez es visszajon. 🙂 mindegy, alig ettem, es a golfpalya csodaszep. Tiger Woods is azon a palyan jatszik 🙂 mindenfele csodaszep madarak repkednek, madarcsicserges, mint egy alomparkban. Lattunk turkiz zold-kek szarnyu csodamadarat, gazlokat, es flamingokat… 🙂 en meg ereztem a vesztemet… a fiuk jol jatszottak, en meg a fotos szerepet toltottem be, meg a roka vadaszet 🙂 volt kisroka a 12-ik lyuk utan egy bokor mellett, de ezt nem reszletezem, mint a repcsis neniet… (: Aztan jobban lettem 🙂 rengeteg jo kepet keszitettem, remelem tetszeni fog nektek is 🙂
Jatek utan irany a hotel, keszulodes, majd vacsinkat a Hard Rock Café-ban koltottuk el. 🙂 gyomorkimelo fott krumplit ettem, meg csirke leves 🙂 Majd irany a Burj Al Arab Hotel, a vilag legjobb luxus hotele, nem mentunk be, csak kivulrol fotoztam a szinvaltoztatos csodat. Nagyon klafa volt. Egy aranyozott teve szobor is all a hotel bejarata elott, termeszetesen egy or vigyazza 24/7. kepek vannak roluk is 🙂 kis seta a dubai ejszakaban, majd visszatertunk kis feszkunkbe.

Szerda reggel mar kettovel tobb srac volt jelen a golf miatt, de ma aznap a lelegzetelallitoan gyonyoru strandunkon punnyadtunk… rank fert a pihenes, nagyon kimerultek voltunk. Reggelit a 9-ik emeleten ettunk, es onnan lathattuk a rank varo strandot a feher habu hullamokkal.
Egesz de es du (gondolom: délelőtt és délután – a szerk.) Troy sorozgetett, en ananasz-koktelokat, “pinyakolada”-kat es narancs juice-okat nyomattam a gyomromba. Fujt a szel, idealis strandido volt 🙂 nagyon kellemes nap volt, szepen barnultam, Troy meg egett… marmint a naptol. Majd egy nagyon kellemes test-masszazst kaptunk, teljesen kikapcsolodtunk, majd a szallodai etteremben vacsi, tengeri kutyu, elotte a barban rahangolodtunk a vacsira. Nagyon jo kis nap volt…

Csutortokon keson keltunk, vegre egyszer kialudtuk magunkat, majd reggeli, strand. Egy hosszu feher ruhas bacsi roplabdazott, eleg viccesen nezett ki. Van rola fenykep. Mohammed-del lebeszeltuk, hogy megyunk holnap horgaszni… mar nagyon vartuk…. Napkozben pihengetes, olvasas, beszelgetes. Furdes es uszas a tengerben.

Olyan jo volt tavol lenni a haborutol, melotol es minden mastol, meg ha csak 1 ora 40 perc repuloutra voltunk is. Este ismet varos, vasarlas, talaltam szep kis feher papucsot, kicsi sarokkal, felsoket, es Kicsi Krisztinek ajust. Most volt a szulinapja. Aztan vacsi egy Cucina nevu olasz etteremben. A lasagna-ben nem volt teszta, csak hus es sajt, (: de a gombaleves es a kenyer istemi volt. Persze Troy megint leette magat, mint majdnem mindig 🙂

Penteken, az utolso teljes napunkon reggeli utan a hallban talalkoztunk Brett-tel, Randy-vel es Dallas-szal, es irany a plazs, vartunk a berelt hajonkra es a kapitanyra, Mohammad-ra. Aztan irany a tenger, Hemingway jart az eszemben, hiszen ezek a ferfiak nagyon nagy horgaszok, es lepergett elottem, hogyan harcolt az oreg halasz a konyvben… es aztan mindenki fogott egy-egy barakkudat, – nagy harc nelkul – irto nagyok, es szepek, eddig en csak dubrovniki merulesem alkalmaval lattam igazit… nagyon jol neznek ki… Mire ram kerult volna a sor sajnos vissza kellett fordulnunk, mert kezdett eldurvulni az ido… Mohammadot hivtak a partrol, hogy egy britt allampolgarsagu indiai vizbe fult, mert piros zaszlonal furdeni ment (:, mi meg visszaindultunk, mert nagyon nagy lett a vihar. A rossz hir ellenere nagyon jol sikerult a kis horgasz turank, meg ha en nem is fogtam semmit sem… Jok lettek a kepek is… majd a fiuk soroztek, en meg pihentem, kicsit tengeri betegek voltunk a hajon, pedig nekem meg sosem volt bajom hajon… aztan kozos hacacare a soros helyen, en csak lonyalat, mig a fiuk sort ittak. 🙂 Ezek utan ismet Hard Rock Café Brett-el es Troy-jal, jo kis vacsi volt, meg elo koncert. Es mar el is telt az ot nap…

Szombaton – Zsolt nevnapjan 🙂 – keson keltunk, ettunk, pakolgattunk osszefele, majd kicsekkolas, meg egyszer keresztul utaztunk a varoson, aztan a repcsiteren alltunk sorban hosszu perceket, iszonyu tomeg volt. A sok angol ment haza Husvetra… Kajcsi a repteren, nagyon jo rantott hal, Troy Bloody Mary-t en ananaszlevet ittam, vettunk par cucccot az irodai haveroknak, majd 16.15kor felszalltunk a gepre, es visszaindultunk Kuviba.

Aznap este mar meloztunk… es azota minden aldott nap…hosszu orakat… 15-16-okat… de akkor is jo volt kicsit kikapcsolodni, elvezni egymas tarsasagat tavol ettol az orult bolondok hazatol… Mindenkinek ajanlom, hogy par napra latogasson el Dubai-ba… megeri 🙂

Pusszancs mindenkinek sok szeretettel 🙂

Komáromy Krisztina

Komáromy Krisztina Réka: A Plitvice-i tavak es Zadar – 2003

Komáromy Krisztina Réka: Egy csodás hét Kerkyra-n – 2002

Komáromy Krisztina Réka: Földi paradicsom – Kuredu-sziget, Maldiv-szigetek – 2004

Komáromy Krisztina Réka: Három kirándulás – 2002

Komáromy Krisztina Réka: Houston és Cancun (USA- Mexiko) – 2004

Komáromy Krisztina Réka: Mali Losinj-Pula-Brijuni-Rovinj-2003

Komáromy Krisztina Réka: Sharm El Sheik – Egyiptom – 2005

Komáromy Krisztina Réka: Szilveszter Mali Losinj-on – 2002

Komáromy Krisztina Réka: Zagrab – 2002

Komáromy Krisztina Réka: Zagrab – Crikvenica – Rijeka – Rovinj – 2002

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet   – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu