Berényi Beáta: Makarska – Csak ajánlani tudom mindenkinek – Horvátország – 2009

Berényi Beáta: Makarska – csak ajánlani tudom mindenkinek – Horvátország – 2009

Rendkívül rövid összefoglaló az utazásról és a makarskai tapasztalatokról – képekkel illusztrálva

Mi 2009 szeptember első hetében Ausztriából, Szlovénián át indultunk egy péntek kora délutan Makarskára autóval, ketten, szállásfoglalás nélkül.
Az autópályán minden rendben volt, ki volt szépen írva minden, amit tudni kellett és szinte alig volt forgalom, Zadar környékén már-már kihalt volt a pálya.
Ami feltűnő volt, hogy kizárólag a külföldi rendszámú autók tartották be a sebességkorlátozást a 100-as tábláknál, a horvát rendszámú autók csak úgy suhantak el mellettünk. 🙂
Anno még nem volt kész az autópálya Dubrovnikig, így Zadar után lehajtottunk, de minden gond nélkül tudtunk jönni, jobboldalt a már holdfényes tenger mellett – csodálatos volt.
Makarskára este 10 körül értünk oda és pezsgett a belváros, kellemes meleg volt. rengeteg kávézó, étterem, bár volt nyitva, korzóztak az emberek a nyugdíjasoktól kezdve kisgyerekes családokig. Az ottani riviérának nagyon magával ragadó a hangulata napközben is a pálmasorral, de este-éjszaka is, minden kivilágítva és a rengeteg árboc a kikötőben…

Szállást kellett keresnünk ugye rögtön. az utcán, apartmanházak előtt is szó szerint tárt karokkal vártak, mindenki segítőkész volt. meg válogathattunk is, két apartmant megmutattak (az egyikhez ráadásul saját kocsival felvitt gyorsan a tulaj), de egyik sem tetszett meg annyira. végül egy étteremben kérdeztünk rá (németül mindenki beszelt), és onnan telefonáltak egy tulajnak, aki a sajátját mutatta meg, de mivel az sem tetszett, rögtön tárcsázta az ismerőseit, és pár percen belül elvitt minket álmaink apartmanjához.
Apartments Carmen – Ines es Duje PAJIC házaspáré, 21300 Makarska, S. Radica 15/1 Tel. ++385 (0) 21 611 785 (utólag nem találtam rá interneten).
Ez egy nagyobb, hangulatos épületegyüttes, saját kerttel, óriási pálmafák az udvaron, parkolási lehetőséggel, rögtön a központban, mégis nagyon csendes helyen. meg a Dubrovnik fele tartó főút alatt (a főút felett már elég meredeken emelkednek az utcák), közelben bolt-bank-rendőrség-posta-gyógyszertár. Kétszobás apartmant kaptunk, két balkonnal, mindennel felszerelve (mikró-hűtő-légkondi-sat tv-fürdőszoba káddal-ágynemű), a házaspár ott lakott az épületegyüttesben. 50 eurót kellett fizetnünk az apartmanért naponta. Ebben minden benne volt, a légkondiért külön nem kellett fizetni. Bármi kérdésünk ha volt, segített a házaspár. A hölgy németül beszel.

A hosszú kiskavicsos strandon mindig volt helyünk, mindenféle étterem és bár akadt, így mindenki megtalálhatja ott a neki tetsző szórakozási lehetőséget. Minden este élénk volt a város, rengeteg hajó kötött ki, disco is volt több is – ettől függetlenül kisgyerekes családoknak is tudom ajánlani – de a közelben rengeteg kis halászfalu van, egy-két kanyarra Makarskától.
Kellemes sétákat lehet tenni a belvárosban, de van ligetes-fás része is Makarskának, egy délelőttöt el lehet bóklászni ott.

Dubrovnikba autóval 2 és fél óra alatt értünk oda. Egy napra feltétlenül érdemes elmenni. A parkolás irtó drága, de megéri, a város igazi kis ékszerdoboz. Aki a macskákat nem bírja, ne menjen, mert lépten nyomon macskába botlik az ember, és még nyilvános etetőtálkák is vannak kitéve. 🙂
Hajókirándulást a Makarski Jadran nevű hajóval tettünk. Nagyon nagyon hangulatos, halászhajó jellegű, a személyzet állandóan szórakoztatta az utasokat, még asztalon táncolás is volt. Ahányféle nemzet volt a hajon, annyiféle nyelven szólt mulatós zene (100 Forintnak 50 a fele – discositott verzióban). A kirándulóhajóknak nagyjából ugyanaz a programja.

Az árakra konkrétan nem emlékszem, de elfogadhatóak voltak, az biztos.
A bazárban sokan házi olivaolajat, levendulaolajat, orbáncfű-, dióolajat árultak, szőlőpálinka is volt (nem olyan finom, mint az itthoni házi barack/szilva), nagyon-nagyon kedvező áron, szinte fillérekért az itthon borsos illóolaj-árakhoz képest.