Flaisz András: Korfu – 1999

Flaisz András: Korfu – 1999 nyár

Nyaron baratnommel Korfu voltunk. Remelem ezzel a kis osszefoglaloval segitek annak aki ide tervezi a jovo evi nyaralasat.
Mi augusztus vegen voltunk itt. Az ido remeknek indult, aztan -miert is pont ne velunk esne meg amire allitolag 10evek ota nem volt pelda augusztusban- ket napot esett az eso.
A szallasunk Ipsosban volt. A Hotel Mega nevu szallodaban. Ez azt hiszem 3 csillagos. Ennek ellenere sajat medenceje van, ami eleg nagy es hangulatus. Este vizalatti vilagitassal.
Ez a varos ill. inkabb udulo falu foutcajan van. Korulotte sok zenes hely, diszko es kul.fele bar talalhato. Ezert aztan eleg hangos a szallas is. Nekem tetszett. Szeretem az ilyen helyeket ahol pezseg az elet.
Bereltunk egy motort, ezzel jartuk be a szigetet. Nem rajongok a motorozasert, jobban szeretem a kenyelmesebb autozast, de itt nincs olyan nagy tavolsag, hogy ne lehetne motorral bejarni. Az esos borongos egyik nap atmentunk a sziget masik csucskeben levo Paleokasztriaba buvarkodni. Van itt egy nemet buvariskola. Nagyon keszsegesek es jol felszereltek.
A szallason csak reggelit kertunk. A helyi izeket mi akartuk felfedezni. Apartmanban ahol felszerelt konyha van sokkal olcsobban ki lehet jonni, mint ahogy mi csinaltuk. Mi minden nap etteremben kajaltunk.
Es akkor most az arakrol.
Korfun van Gorogo-ban a legmagasabb eletszinvonal. Az atlag nyugdij itt 120-130ezer forintnak felel meg. Az arakon is latszik ez.
Egy gorog drachma nyaron 80-90 filler kozott mozgott.
Ezzel atszamolva 1pohar udito 3dl ill 1pohar sor 3dl 350-400forint.
Ket szemelyre vacsora : leves vagy eloetel + foetel + ital 4000-5000forint.
Motor berles naponta 4500-5000forint. Ezek 80-100ccm-es Suzuki es hasonlo automata motorok. Mennek rendesen. Barmilyen jogsi megfelel, senki sem nezte, hogy az enyem sem nagymotorra ervenyes, csak kocsira.
Egy szabaly van ezt viszont senki nem tartja be. A bukosisak. En senkin nem lattam.
A rendor abszolut nem foglalkozik vele. A duda viszont fontos kellek. Elozesnel, kanyarodasnal szinte mindig hasznaljak. A vegere en is belejottem. 🙂
Hajokirandulas a hajon kajalassal: 7000-8000 forintert. Az utazasi irodak 2-3ezerrel dragabban aruljak, mint a helyi halaszok, ugyan azt.
Nyelv: A gorogon kivul szinte csak az angol az amit hasznalnak. A nemettel nem mentunk sokra. Magyarul viszont nagyon sok helyen ki vannak irva az arak, etlapok.
Gorog est. Ezt nem szabad kihagyni. Jellegzetes gorog vacsora korlatlan borfogyasztassal.:-) Egy 3-4szaz ferohelyes nagy szinpados helyseg. Kellemes, szinvonalas gorog esttel. Az udvaron felallitott 5-6 fele hordobol az asztalokra kitett kancsoval mindenki annyi bort ihat amennyit akar. Ez a gorog est 8-9ezer forint.
Szoval Korfu nem a legolcsobb hely annak ellenere, hogy maga az utazas es a szallas nem draga, de az idegenvezeto szerint is ez Gorogo. legdragabb udolo helye. A sziget 64km hosszu es a legszelesebb helyen 28km szeles.
En elso nap 85km-ert motoroztam baratnommel a hatam mogott. Elegge zsibbaszto dolog volt. 🙂
Erdemes a fovaros -ami szinten Korfu nevre hallhat- mellett talalhato vizi vidamparkot meglatogatni. Az egesz napra szolo belepo 4500forint. Rengeteg kulonbozo csuzda talalhato itt, persze medencek is.
Nagy elmeny. A teljes fedett cso csuzdak nem semmi dolgok. Negy indul egymas mellol es, mint valami hajfonatok egymasba fonodva tekeregnek a medenceig. En persze a -nagy bator- egybol a fekete szinube szalltam be. Ebben semmit nem latni. Egybol indit egy meredek jobb kanyarral
ahol szinte korbe tekeredsz a csoben aztan majdnem szabad esessel beletekeredsz meg par ilyen kanyarba, aztan becsapodas a medence vizebe, mikor mar azt sem tudod hol a fent es a lent. Oszinten megvallva remegtek a labaim ahogy kikaszalodtam a medencebol.
Sissy kastely. Szep es, ha van egy jo idegenvezeto akkor sok erdekesseget tudhat meg az ember. Szemben vele van egy likor uzem ahol vegig lehet kostolni a termekeiket. A nagy melegben itt illik egy kicsit vigyazni. :-))
Tul sok regeszeti emlek nem talalhato a szigeten, de a panorama nagyon szep, es nem veletlen nevezik zold szigetnek.
Korfut ajanlom azoknak akik szeretik aktivan, bulizva eltolteni a szabadsagukat.

Flaisz András

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu