Györgyi Gábor: Kerékpárral az olasz vasúton – 2004


Györgyi Gábor: Kerékpárral az olasz vasúton – 2004


2004-ben a Francia Alpokba tartva odafelé és visszafelé is 4 szakaszon vonatoztam Olaszországban. Tapasztalataim:
Az útvonalat, menetrendet a
www.trenitalia.it honlapon is meg lehet nézni, ki lehet deríteni, ám ott nem lehet beállítani pl., hogy olyan vonatokat, összeköttetést keres az ember, amelyeken lehet kerékpárt szállítani. Két város közti vonatot, összeköttetést nézve, az alsó szintre lemenve persze már jelölik, hogy van-e mód kerékpár szállítására az adott vonaton. Az említett okból ajánlom a www.bahn.de honlapot, a német vasút honlapját, ami több ország menetrendjét fogja össze. Itt beállítható, hogy kerékpárral szeretnénk utazni, és eszerint javasol útvonalat. (Pl. Triesztből San Remóba lehet menni Milanón és Bolognán keresztül is, de előbbi esetben ha az egyik vonatot lekéssük, aznap már nem megy több bringaszállító szerelvény azon a szakaszon.)
Az olasz vasútnak emailen is lehet írni, 1-2 napon belül válaszolnak, bár forszírozzák a telefonon való megkeresést.
Én a
www.bahn.de -n néztem meg először a legjobb összeköttetést, majd azt ellenőriztem, illetve annak részleteit néztem meg az olasz www.trenitalia.it honlapon. Ugyanis hiába jelöli a német oldal, hogy az ES vonaton lehet kerékpárt szállítani, ahhoz be kell rakni egy táskába, bőröndbe, felakasztva nem szállítható.
A kerékpár általában felakasztva a regionális illetve interregionális vonalakon szállítható: egy-egy vonalon ezek a vonatok 2-3 óránként járnak. A vonat elején vagy végében levő kalauzoknak kialakított helyiségben (néha ez épp a mozdopnyvezetők mögött van) van hely a kerékpárok számára, legtöbbször fel lehet / kell akasztani a kerékpárt. Általában 10-12 bringa fér el az adott “fülkében”. Az adott vagont logó jelzi. A vonat érkezésekor célszerű inkább hátulra helyezkedni, mert ha érkezik, akkor látjuk, ha elöl van a bringaszállító rész. Nem mindig, sőt általában nem lehet egy fülkében maradni a kerékpárral, de előtte az előtérben van 3 lenyitható kis székecske. Az utazórészek általában légkondicionáltak. A kalaúzok kis hányada bezsél csak angolul, de a 8 szakasz mindegyikén elboldogultam (angolul.)
A pénztáraknál néhol tudtam angolul kommunikálni, néha nem. Természetesen meg lehet előre venni az egész út, több szakaszra vonatkozó jegyét; bringajegyből pedig létezik adott szakaszra szóló, illetve 24 órás is. A bringajegy két részből áll: egyik felét a vázra kell rögzíteni, a másik fele nálunk marad. FONTOS, hogy a jegyeket az állomáson egy sárga színű automatában érvényesíteni kell, ami rányomja a dátumot, időt.
Az állomásokon, pályaudvarokon sajnos a csomagos kerékpárokat rendszeresen a lépcsőkön fel- és le kellett cipelni a peronok közti átkeléshez.
További, illetve szintén az olasz kerékpáros vonatozásról szóló információk (angolul) az alábbi linken:
http://www.slowtrav.com/italy/bike/sw_trains.htm


Györgyi Gábor


Gábortól a kalauzban további kerékpáros anyagok olvashatók. A képekkel és más információkkal bővített írásait a saját honlapján találjátok.
A címe:
http://www.angelfire.com/pro/gyorgyigabor/index.html


A szerző írásai Az Útikalauzban

Györgyi Gábor: Adria – Alpok kerékpártúra – 1999

Györgyi Gábor: Bringatúra a Tour de France legendás hágóin – 2004

Györgyi Gábor: Bringázgatás a salzburgi havasok közt – 1998

Györgyi Gábor: Kerékpárral a Francia Riviérán és a Francia-Alpok hágóútjain – 2004

Györgyi Gábor: Kerékpárral az Adriaparton 2003

Györgyi Gábor: Kerékpárral az olasz vasúton – 2004

Györgyi Gábor: Ötletek, javaslatok egy szlovén kerékpártúrához – 2003

Györgyi Gábor: Szlovák kerékpáros túrajavaslatok, tanácsok – 2003



A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu

Légy te az első hozzászóló a(z) "Györgyi Gábor: Kerékpárral az olasz vasúton – 2004" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár