Konics Sándor: Új utakon Rabacba – 2004

Konics Sándor: Új utakon Rabacba – 2004. június 26.

Térkép Horvátországról

Pénteken hajnali kettőkor kelés, aztán fél háromkor indultunk, Székesfehérvár, M7-es, Letenye útirányon át. Fél hatkor léptük át a határt, ahol pénzt váltottunk, mivel itt jobban váltják, mint Rabacban. Az első szakasz 30 kunáért tehető meg,
Zágrábig, mi mindíg az OMV kútnál tartjuk az elso pihenőt. Aztán irány Rijeka.
A legnagyobb meglepetésre Bosiljevo-nál már nem kellett letérni a pályáról,mint egy hónappal ezelőtt. Mivel összenyitották a pályát teljes hosszában. Így néhány kapu is megszűnt. A múltkor még Delnice-nél is le kellett menni. A hosszabb szakasz így már 56 kunába kerül. A kapu Rijeka elott van.
Mivel mi egy hónapja voltunk, és pechünkre Opatijan akartunk keresztül menni, akkor borzalmas volt, ugyanisOpatijatól egész Medvejaig teljes útfelszedés volt. Gondolom gyorsan dolgoznaka horvát építok, de szerintem még biztosan nincs kész, így egy borzalom az a szakasz. Mi akkor vagy két órát álltunk dugóban.
Rijekánál átkelve az Ucka alagúton 27kunát kell fizetni. Aztán a kijárat után egyből jobbra Labin ki van táblázva. Lehetne tovább menni és Pazin-nál lekanyarodni, de az egy kis kerülő, persze jobb az út is végig.
Ennek az útnak az első 6km-re viszonylag rosszabb, utána viszont kiváló. Ezen haladva a partnál egy jobbos kanyar Labin és Rabac irányába, az egész 40km.
Rabachoz Labinon egyenesen áthaladva jutunk, jól ki van táblázva, a szerpentint is most aszfaltozzák, aztán leérve a benzinkútnál éles jobb kanyar, és pár száz méter után ott vagyunk a Autocamp Olivanal.
Mi fél tízre értünk oda, pár perc a bejelentkezés, lehet választani, elektromosság vagy anélkül. Az áram nélküliek kicsit messzebb vannak a tengertől. Van több vizes blokk, most csinosítgatják oket, saját strand, köves, több szállodával
közösen, ahonnét egyből indul a sétaút a belvárosba. Az egész egy gyönyörűvölgyben fekszik, körben erdos hegyek, elölrol pedig a tenger.
Lehet hajót bérelni, jet-skit, ejtoernyozni stb. /jet-ski:120kn 10perc/
Be lehet fizetni még un. fisch-picnic-re, vagy delfin néző túrára is.
A szálloda aljában bolt, de bent is van belőlük jó pár. Mi a kis gumicsónakunkkal eleveztünk a sziklás part mentén, ahol az ember aztán talál magának jó kis strandolási lehetőséget.
A két napért fizettünk két főre, autó+sátor 224 kunát.
Visszafelé Vrborvsko-nál letértünk az autópályáról, egy kis malac sült reményében. Hát elkapott a döbbenet. Ami egy hónapja még zsúfolt-araszolós hegyi út volt, most szinte kisértetiesen elhagyott lett. Persze a vendéglőkkel együtt, csak Rimben tudtunk enni sültet. Nem kellett tolonganunk a helyért, csak mi voltunk. Azon a szakaszon 13 autót
számoltunk, köztük egy német volt. Hihetetlen!
A határnál az eurosuper 95 benzint 7.10-ért adták.
Remélem sikerült némi tájékoztatást adnom.
Konics Sándor

Konics Sándor: Francia körút – 2003

Konics Sándor: Kis tavaszi túra Salzburg környékén – 2005

Konics Sándor: Új utakon Rabacba – 2004

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet   – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu