Lovasné Kuzman Mónika: Olympic Beach – Görögország – 2008

Lovasné Kuzman Mónika: Olympic Beach – Görögország – 2008 június

Rövid, de rendkívül friss beszámoló, így az ezután indulóknak több hasznos információval szolgálhat – néhány fotóval

Június második hetében töltöttünk egy csodálatos hetet Olympic Beach-en. Az internetes oldalatokon lévő nagyon jó útleírásokhoz kiegészítésként, csak a friss helyi információkat szeretném megírni

Először is az Útikalauz oldalán lévő információkhoz annyit fűznék hozzá ( én itt olvastam sok jó dolgot), hogy az utazási időnk nappal 10 óra volt, ebből 1 óra határ, pihenők. A határokon akadály nélkül átjutottunk, a forgalom is még gyenge volt. Rendőröket lehetett látni (mértek), de ezen kívül nem piszkálódtak. Mi Bajáról indultunk, az utat innen mértük.

Autóályadíjakról
Mi szerb dinárt itthon vettünk, macedon denárt a határon átérve váltottunk. Érdemes kiszámolni, előkészíteni a díjat, főleg a kéretlen ablakmaszatolók és kéregetők miatt. Még meg sem nézted jól kaptál-e vissza, már bent lóg a kéregető keze (legalább 6 pár) az ablakon. (Macedonia)

A díjak:

Edessa (130km) vízesés-kirándulás

Görögország:

I. helyen 2 Euro

Egyébként ha valaki rátalál a E75 autópályára nagyot nem tévedhet, szinte végig visz!

Útjavítások nehezítik a haladást: Szerbia I-II kapunál.
Macedonia: kifelé menet lámpás egyirányú forgalommal az ország második felében, a Görögország előtti részen. (Gevgelija előtti szakasz) Ezek főleg azoknak szól, mint mi, akik este indultunk és éjjel utaztunk.

Figyeljetek!
Vámmentes boltok zárva, de annyira, hogy még a fű is benőtte őket!
A kaja olcsóbb mint Horvátországban, a strand szuper!
Fánkos Pityu bácsit üdvözöljük, ha rábukkantok!! Ha a piros napernyős napágyas részre mentek szintén magyar fiút találtok, ők mindketten segítőkészek, napágy a legjobb áron!
Teo motorkölcsönzőjében is tudogat magyarul az illető! A quad bérlés 10 eurótól kezdődik (már fél óra is)

a part homokos lassan mélyülő

bugy és quad bérelhető

Egyébként, az étlapok is sok helyen magyarul is ki vannak nyomtatva.
Mi nagyon jól éreztük magunkat, a Meteorákat ne hagyjátok ki, az Olümposz gyönyörű, kocsival bátran menjetek fel, egészen addig amíg fehér köves nem lesz az út és nem mennétek tovább, na onnan már nincs messze az ahonnan már csak gyalog lehet tovább menni. Kilátótól( pressó) kb még 8 km.

Dion sincs messze, ha nem túl verőfényes az idő, vagy már uncsi a strand, szép kirándulás tehető ide. Egy egész kiásott romváros, múzeum stb.

Meteórák, 180km utazás (busszal)

Dion romvárosi  kirándulás

A hepatitissel kapcsolatban nem hallottam semmit, én nem kérnék oltást, de ha ti biztonságosabban éreznétek magatokat, akkor inkább szerezzétek be. Én nem tudtam erről, így nem is aggódtunk. Több ismerősöm is néhány hét múlva indul, ők sem beszéltek ilyenről.
Hát “röviden” ennyi! Phű, de rövid volt az egy hét!!! Csak 2 hétre menjetek!!
Üdv mindenkinek! Jó nyaralást,szép időt!
Mindenkinek balesetmentes, jó utat kívánok!!! Remélem tudtam hasznos dolgokat írni, ha valami nem érthető, vagy esetleg van kérdésetek, nyugodtan írjatok!