Vidinszkiné Kazinczi Ibolya: Korfu 2005

Vidinszkiné Kazinczi Ibolya: Korfu 2005. július

Rövid, de nagyon sok praktikus információt tartalmazó beszámoló, jó képekkel

Mi tavaly júliusban voltunk Korfun autóval, 2 felnőtt egy 15 és egy 5 éves gyerekkel. Az utunkat Stevie útleírása alapján terveztük és utaztuk végig, tökéletes leírás, érdemes követni (egyszer Szófiában tévedtünk el, amikor beértünk rátértünk a helyes irányban az útra aztán visszafordultunk rossz irányba mert gyanús volt a lepusztult terület, de aztán egy helyi autós kivezetett minket Szófiából. Tök rendes volt.)
A Bulgár határon 4 órát vártunk mert pont a török vendégmunkások nyári szabadságának kezdetén mentünk – július 1-én – a többi határnál nem volt sok várakozási idő, a görög határnál beálltunk az eu-s sorba.
Bulgáriában megszálltunk a Steve által ajánlott Monza motelben, este 11-re értünk oda, felcsengettük a tulajt, minden zokszó nélkül fogadtak, pedig már aludtak.
Görögországban jó a közlekedés, minden ki van jól táblázva, az autópálya is nagyon klassz,
Thesszalonikiben is simán átmentünk. Utána még egy darabig autópálya van, nagyon tetszettek a hegyekbe vágott alagutak, szellőzővel meg világítással, nagyon szépen meg van építve, egy a baja hogy hirtelen félbeszakad. Grevenától megkezdődik a döcögés, a hegyeken keresztül meg a hajtűkanyaros horror. Igaz több helyen látszik, hogy építik tovább az autópályát végig Igoumenitsáig, de hogy mikor lesz készen, ki tudja. Thesszalonikiben 12,30-kor voltunk. Iggumenitsába a kompkikötőbe 18,15-re értünk, az utolsó szakaszt ami a hegyeken át visz, kb. 3 és fél óra alatt tettük meg. A férjem vezetett, és ő pedig nem egy lassan vezető autós. (Meg is büntettek a szerbeknél minket oda is meg visszafele is.) Gyengébb idegzetűeknek meg gyomrúaknak nem nagyon ajánlom. Annyi a meredek kanyar, hogy azt hiszed soha nem lesz vége.

A szépen megépített, de rövid autópálya… .. és a hajtűkanyaros horror

Iszonyú nagy megkönnyebbülés volt mikor kiértünk a hegyekből.
Visszafele véletlenül a másik útra tévedtünk (Ioanninától felfelé az albán határ felé, Eleonsa, Kalpakió, Konitsa, Neapoli, Kozani), az sokkal jobb volt, nem volt “annyira” kanyargós, és kb. 1 órával hamarabb megjártuk, mert gyorsabban lehetett haladni. Igaz, hogy itt is meg kellett állni kétszer a kicsi lány miatt mert hányt – odafele úton nem tudom hányszor álltunk meg miatta.
Iggoumenitsából 18,30-kor indult egy komp Korfura, autóval együtt 50 eurót fizettünk, másfél óra volt a hajóút. Korfura beérve mintha egy őrültekházába csöppentünk volna, mindenki száguldozik, mindenki dudál, hogy menjél az útjából, a motorosok szlalomoznak az autók között, jó volt kiérni a fővárosból. A mi szállásunk Messongiban volt lefoglalva, de 2 nappal előbb mentünk, itthon akkor pont nagyon rossz idő volt, elmentünk a rossz idő elől, hamarabb. Messongiban 3-4 szálláshelyen érdeklődtünk, vagy nem volt hely vagy drága volt, találtunk egy apartmanházat a parttól 50 m-re, valahol megvan a névjegykártyájuk, ha valakinek kell megkeresem. Lehet telefonon is – angolul – foglalni náluk. Csendes helyen van, szemben vele éttermek, közel a strand. Nagyon kultúrált, készségesen fogadtak minket este 10 óra felé is.
2 éjszakára a 2 szobás apartman klímával, tv-vel, felszerelt konyhával nagy terasszal, fürdőszobával, 100 euróba került. Az udvaron úszómedence, citrom és narancsfa, napozóágyak, nagyon megörültünk neki. Volt 2 ágyas szobájuk is. Közvetlen mellette jól felszerelt élelmiszerbolt, ajándékboltok, cukrászda. Este 10-kor péksüteményt meg tejet vettünk.
Másnap lementünk a tengerhez, van strand bérelhető felszerelésekkel, zuhanyzót azt nem tudom hogy volt e, a víz sekély egy jó darabon, kis gyerekekkel is lehet fürdeni, de a part
a kiépített strand után kavicsos, viszont a víz szép tiszta. A parton végig lehet sétálni a Messongi folyó torkolatáig.

Utána elfoglaltuk a szálláshelyünket a Gallini apartmanházban. 10-12 szobás, egyszerű de a célnak nagyon megfelelő volt, mi 2 szobás apartmanban voltunk az emeleten, tengerre néző szobában, a ház közvetlenül a tengerparton van, csuda klassz volt. Állítólag Korfun nem sok szállás van közvetlenül a parton. Akik ebben az apartmanban laktak, azok a kb. 100 m-re lévő Jón apartmanház medencéjében fürödhettek, (a gyerekeink szívesebben fürödtek ott mert biztonságosabbnak érezték) onnan meg eljöttek a lakók a mi házunk napozójára ami a víznél van közvetlenül.

Mivel saját autóval voltunk, elég sokat utaztunk, hogy minden jó helyet meg tudjunk nézni. Vettünk egy autós térképet 3 euróért a szigetről, nagyon hasznosnak bizonyult. Elmentünk az aquaparkba, elég drága volt a belépő de a gyerekeknek tetszett.

Korfu város szép de zsúfolt, szép virágos parkjai vannak. Mi csak az erődöt néztük meg, megérte. Szép a kilátás a városra, a repülőterekre, kikötőre.

Sidarit nem szabad kihagyni, lenyűgöző látvány a homokdűnék között kialakított több kicsi homokos strand. Vannak bérelhető eszközök is. Vízimentők járják a partszakaszt és ha nagyon hullámzik a víz mindenkit kiparancsolnak a part közelébe 20-30 méterre.
Megnéztük a Sissy kastélyt Achilleonban. Nagyon sok az autó és a busz a környékén, alig lehet leparkolni. Itt vettünk nagyon jó, magyar nyelvű útikönyvet Korfuról. Bent a kastélyban csak a földszintre engedtek be, az emelet le volt zárva. A telepített kertje és onnan a kilátás viszont nagyon szép, de az egész kb. 1 órás program.

Sidari A Sissy kastély kertje

Elmentünk Paleokastritsára is, igaz a tengernél nem voltunk, de fentről a hegyről a híres Bella Vista vendéglőtől a kilátás a sok öbölre lélegzetelállítóan szép. Itt hatalmas adag fagyikat kaptunk a hazai hasonló árú adagokhoz képest, és nagyon finom volt.

Innen még tovább mentünk a hegyi úton Krinibe ahol felmásztunk egy bizánci várromhoz .

Van ott egy kis kápolna, előtte meg a sziklakőbe vésett temetkezési helyek látszanak. Innen még szebb volt a kilátás.
A hegyi utakon végig olajfa ligetek vannak, ami zeng a kabócáktól. Nagyon tetszett a sok tuja, fenyő, fügefa, meg az hogy az út szélén végig virágzó növények vannak, igaz hogy az aljnövényzettel nem foglalkoznak, az szinte mindenhol teljesen ki volt száradva.

Másodszori Sidariba tett kirándulásunkból visszafelé Ermones felé jöttünk vissza. Nagyon meredek hegybe vájva volt 2 szálloda, ahonnan a fürödni vágyókat siklón szállították le a partra.

Egyik nap befizettünk az utazási irodánk telepített idegenvezetője által reklámozott egy-napos kishajó kirándulásra, ami négyünknek 130!! euróba került, több helyen megállt a hajó lehetett fürdeni is, délben “ebédet” is adtak. (szerintem konzerv) olajos hal volt tzadzikivel meg kenyérrel, de azért jó volt.
A hajó elég kicsi volt és aránylag sokan voltunk rajta. 1 órakor Syvotában (görög szárazföld) a kikötésnél a hajóskapitány megspórolván a kikötői díjat úgy állt be a hajóval hogy az utasoknak le kellett ugrálni kb. másfél méter magasból. Szerencsétlenségemre az én ugrásomnak egy vállficamodás lett a vége. Aki tudja, hogy mit jelent egy vállficam, az el tudja képzelni mit éreztem. Szegény családom egész napja el lett rontva. Ezt csak azért írom le, mert azt mondják hogy a görögöknél ne legyél beteg ha nem akarsz tortúrát. Amikor megtörtént a dolog, az idegenvezető segítségével kerítettek egy doktornőt, aki éppen ügyeletes volt. Hát rá semmi rosszat nem mondhatok nagyon segítőkész volt, csak éppen ő nem tudta a vállamat a helyére rakni. (Szerintem az csak nagy kamu amit a Mel Gibson a filmekben csinál amikor a falnak megy hogy a helyére ugorjon a kificamodott válla.)
Kb. 1 órás tanakodás után bevittek egy rendelőbe ahol fájdalomcsillapító injekciót kaptam. Utána hívtak egy taxit ami elvitt egy kb. 30 percre lévő nem túl nagy de szimpatikus kórházba Filiatesbe, ahol visszarakták a kificamodott vállamat. Ott is nagyon rendesek voltak, és még fizetni sem kellett, mivel ez vasárnap volt és sürgősségi esetnek számított. Visszavitt utána a taxi a családomhoz – 90 euróért oda-vissza, amit a hajóskapitány pénzéből fizetett az idegenvezetőnk, némi ráhatást követően -, akik végig ott ültek a parton az egyik vendéglő teraszán a nagy hőségben.
A család elmondása szerint itt is nagyon rendesek voltak, a kisgyerek sírt, a pincérek megsajnálták őket, még gyümölcslét is vittek nekik kérés nélkül, amit nem is engedtek kifizetni. Este 8 felé visszaérkezett értünk a hajóskapitány a hajójával, ugyanis ők közben végigcsinálták a napi programot, visszavitte az utasokat Messongira és utána még visszajött értünk. Igaz hogy erről kissé erélyesen a férjemnek kellett meggyőznie az idegenvezetőt. Visszafelé beszállásnál már tudta a hajóskapitány hogy a kedves utasnak a lépcsőn kell beszállnia a kikötőben rendszeresített beszállónál. Hát ennyit erről a “váll-kirándulásról.”

Hazafelé Lefkimiben szálltunk kompra. Innen 34 euróba került a kompjegy autóstól, és valamivel rövidebb is volt az út, igaz hogy kisebb volt a hajó is.

A bolti árak valamennyivel drágábbak a mi árainknál, a tej és tejtermékek drágábbak, de pl. a lányom nagyon klassz kis adidas kézitáskát vett magának kb. 1700 Ft-ért. Az első két napon még főztünk ebédet magunknak, de a befizetett szállásunk ideje alatt a kb. 600 m-re lévő Gemini hotelben ettünk napi 3-szor. Itt svédasztalos ellátás volt egészen elfogadható választékkal és ízekkel. Néhány alkalommal ettünk napközben étteremben – 4-en kb. 30 euróért. A fent említett első szálláshelyünknél van olyan taverna, ahol gyermekadagot is lehet kérni, van magyar nyelvű étlap is. Sok helyen van autó és motorbérlési lehetőség Messongiban és a vele összeépült Moraitikán is de mi ott csak átutazóban voltunk. Moraitikán volt a legközelebbi bankautomata.

Az ott töltött 9 nap alatt szerintem a sziget igazi látnivalóinak kb. a felét láttuk, többre nem volt idő. Úgy tudom hogy a nyugati partján vannak igazi homokos strandok.
Röviden összefoglalva nagyon jól éreztük magunkat, szívesen visszamennénk Korfura, nagyon tetszett.

Vidinszkiné Kazinczi Ibolya

Ráadás egy olvasói kérdés alapján

Kedves Ibolya!

Júliusban megyek a családommal Korfura, Messongiba. A szállásunk a Gemini hotelben lesz. Először utazunk szigetre és nagyon örültem, hogy sok jó információt olvastam a beszámolódból. néhány kérdésem lenne. Tudom, hogy a víz nem iható, viszont arról nem tudok, hogy fertőzés veszélyes-e (pl. hallottam, hogy csukott szemmel kell zuhanyozni, vagy pl. fogmosásnál is nyálkahártyán keresztül
felszívódhat fertőzés). nem tudom ezt mennyire kell komolyan venni, vagy csak felesleges riogatás.
Azt írtad a Gemini hotelben igénybe vettetek étkezést. Gondolom jellegzetes görög ételek voltak, de aki esetleg nem kedveli talál-e olyat, ami kicsit “magyaros”? Milyenek az ital árak?
Vigyünk-e vizipapucsot, lehet-e számítani tengeri sünre, vagy kagylókra, ami sérülést okozhat? Jártatok-e olyan partszakaszon, ahol búvárkodni lehetett?
Mi repülővel megyünk és autót szeretnénk bérelni. Mi a véleményed, megkockáztassuk-e, mivel úgy hallottam, hogy elég kaotikus a
közlekedés, szűkek az utak, nincsenek kellő számú eligazító táblák.
Esetleg ha az autóbérlés lehetőségéről bővebb információd lenne szívesen venném. (hol érdemes, kb.mennyibe kerül?) Mi az, amit szerinted véletlenül se hagyjunk itthon (természetesen a pénzen és az utiokmányokon kívül)?
Nagy érdeklődéssel várom leveled, amit előre is köszönök.
Üdvözlettel: KM

Kedves Mária!

A Gemini hotelről nekem az a véleményem hogy eléggé nagy a forgalom benne. 3 emeletes és melléképületei is vannak, tehát elég sok szoba van benne. A földszinti szobák azon a folyosón vannak ahol az ebédlőbe lehet jutni. Más szálláshelyekről is járnak oda félpanziós étkezésre úgy ahogy mi is. A kaja az jó, meg voltunk vele elégedve. Svédasztalos volt, neked kellett saját magadnak tálcával menned és mindenből annyit szedsz amennyit szeretnél. Mindig többféle étel közül lehetett választani, a reggeli is sokféléből állt. Mindig volt több, a “magyaros ízlésnek is megfelelő étel, jó húsfélék, tészták, alma, gyümölcs, savanyúság több féle, a főzeléket hiányoltuk. A vacsorához az innivalót neked kell fizetned, 4 pohár narancslé 2000 Ft volt, úgyhogy első alkalom után már csak palackozott vizet ittunk / úgy kell kérni a pincértől hogy “nero”ez görögül az ivóvíz/.
Mi nem szeretjük szállásnak az ilyen nagy hoteleket. A kertjében van egy kisebb medence, ha jól tudom egy héten egyszer görög zenés estet tartanak, az nagyon hangosnak tűnt, pont akkor érkeztünk oda szállást keresvén. Van egy kis játszótere meg saját parkolója. A part nagyon közel van tőle, kis utcákban lehet lejutni. Semmi meredek meg emelkedő, kb 50 m a tenger./de lehet hogy még kevesebb is./ Az előtte levő utca elég forgalmas A kiépített strand homokos, a víz szép tiszta volt. Mi itt Messongiban nem voltunk tavernákban mert napközben mindig utazóban voltunk valahová, de sok hely van azt láttuk. Volt ahol gyerek adagot is lehetett kérni. Az AQUARIUS stúdióház előtti taverna árai elég olcsónak látszottak. Itt magyar étlap is volt. Autóbérlés van Messongiban is de sajnos az árakat már nem tudom /mi saját autóval voltunk/ magyar fiatal fiúk voltak. Moraitikán van a NIK kölcsönző ott van egy magyar fickó is János, ott minél több napra bérelsz, annál kedvezőbb az ár.
Az áraik valamivel drágábbak mint nálunk. Moraitikán van több üzlet, van olyasmi mint nálunk a coop üzletlánc, de több helyen van a szigeten Lidl, láttuk átutazóban /Korfu város után nem sokkal van egy ha Perama felé mentek. Messongiban van egy-két vegyesbolt, elfogadható árakkal és jó választékkal, ivóvíznek a 10 literes palackosat vettük az nem volt drága./Ivóvíznek nem használtuk a csapvizet de azzal főztünk, úgyis felforrt, ugyanúgy fürödtünk, fogat mostunk vele mint itthon./ /Szemeteszsákot én viszek magammal itthonról, mert az kell a sz …-s.eü.papírnak az egy kicsit fura volt,,hogy gyűjteni kell A WC-BEN CSAK EGY KICSI KUKA VOLT../ Van ajándékbolt, és egy jó cukrászda. A tej és a tejtermékek drágábbak mint nálunk, de a 3,5%-os tej finom volt.Mi tejre költöttünk mert szerencsére nálunk nem kell szeszesitalra költeni. A sárgadinnyéjük nagyon finom, útszéli árusoknál vettük mindig, ha mászkáltunk. a kisebb boltokban viszont nem volt friss hús, csak mirelit.

A Geminiben is nagyon sok magyar volt. Láttuk kiírva a fizetős programjaikat, állítólag ha saját magad mész el sokkal jobban jársz. Akiket a mi ap.házunkból is elvittek egynapos buszos kirándulásra utána mesélték hogy hol voltak, összehasonlítottuk azzal amit mi láttunk ugyanott, hát a felét sem látták, és többe is került jóval. Egy fő 25 euró volt busszal de pl. a belépőket még külön kellett fizetni. A szervezett hajós kirándulás jó lett volna /olvasd el a beszámolót én sajnos megjártam/ de elég drága volt. Ha saját magad bérelsz a hajón helyet úgy olcsóbb állítólag.
Búvárkodásról nem tudok, nem is reklámozták az idegenvezetőink sem.Van otthon egy magyar nyelvű Akhilleonban vásárolt Korfus könyvem, majd még megnézem benne.
Vízipapucsot nem árt vinni ha vlaki tudja hordani. Az én férjem is mindjárt belelépett az első nap egy kagylóba, a víz szélén lévő köveken átmászva, 3 napig hordta a talpában, mire 4.-ik napon kiázott neki, és ki tudtuk szedni.
Mi 9 napot töltöttünk itt, de állandó rohanásban voltunk hogy mindent meg tudjunk nézni, sok a látnivaló. A közlekedésről még annyit, hogy egy jó kis térkép alapján megpróbáltunk néha úgy menni hogy a rövidebb de kisebb utat választottuk, volt úgy hogy visszafordultunk mert a végén már nem fért el az autó az úton. Ez a hegyi utakra volt jellemző. Utána mindig Korfu városba mentünk be és onnan a fő utakon tovább, sokkal gyorsabb volt és kényelmesebb. Korfu városban a központban nagy a forgalom, néha nagyon erőszakosan vezetnek de ezek biztos hogy túristák. Ott rengeteg összetört, behorpadt autót láttunk biztosan jól keresnek ott az autószerelők. A kisebb helyeken egy nem tanuló vezető jól elboldogul, az egykocsi széles kanyarok előtt mindenki dudál hogy a szemből jövő tudja, van a kanyar másik végén valaki. Ez nagyon jól működik. Először nem tudtuk miért dudálnak állandóan, aztán rájöttünk. Minden jól ki van táblázva. /Az előbb említett hegyi falvacskákban azért nem / Tankolni mindenhol lehet és olcsóbb az üzemanyag mint nálunk.
Elektromos szúnyogrisztót jó hogy vittünk. Ruhából sokkal kevesebb kell mint amit visz az ember. Naptejet azt vigyetek az elég drága,de van a Geminitől 50 m-re egy jó bolt, ahol minden van, magyarul is köszönnek, és kapsz egy kupica pálinkát ha vásárolsz náluk.
Utolsó nap szedtem egy csomó leanderhajtást, kb. 30-at, egy db eredt meg belőle itthon. Vettünk egy útmenti árusítóhelyen egy kb. 40 cm magas citromfát,/30 eu-ért/ kb, 20 körömnyi és diónyi citrom volt rajta meg rengeteg virág, itthon egész nyáron a kislányom azokat szüretelte, de aztán sajnos a télen tönkrement. Vettünk egy buganvilleát is, az most is nagyon szép.

Mi nagyon jól éreztük magunkat, az idő is nagyon jó volt, egy nap kicsit esett az eső kb fél órát, utána uolyan jó idő volt.
Az utirány-ban lévő beszámolómban képek is vannak és még sok minden ami érdekes lehet, de ha még mindig van kérdésed tedd fel, szívesen válaszolok.

Üdv. Ibolya

Vidinszkiné Kazinczi Ibolya: Korfu 2005

Vidinszkiné Kazinczi Ibolya: Nea Potidea – Görögország – Szép út kellemetlenségekkel – 2006

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu