Ekker József: Boldogkői, füzéri várlátogatás, zenével, wellness-szel körítve – 2007

Rövid, barátságos beszámoló az ország egyik észak-keleti szegletében tett túráról, sok jó képpel, kedvcsinálónak

Miskolc-Taplocán a Barlangfürdőbe voltunk hivatalosak, ahol mostanában érdekes koncerteket rendeznek, szabadtéren, ha engedi az idő. Kis árukapcsolással ugyan, mert a strandot a fürdőzők közben használják, éjszakai pancsolás is van, kissé meglepett, de végül is a zene nem zavarta a strandolókat.
Jazzt hallgattunk, profi muzsika volt, big-band, zenekar, gyönyörű hangú énekes kislány, remek szólók, a végén hatalmasat jam-eltek a zenészek, szép volt.

Miskolc-Tapolcán egy wellnes hotelben szálltunk meg. Érdekes építészeti megoldással hely híján az úszómedence alá süllyesztett traktusban helyezték el a wellnes centrumot. A medence alján, egyben a wellnes-lobby födémén négy helyen áttörést képeztek, így az úszók is láthatták az alattuk lévő jacuzzit, illetve a szaunába igyekvők is kiláthattak az égre, a medence vizén által, vala.

Gőzkabin, masszázs szoba, szolárium eszközök, külön teremben sportgépek tréner felügyeletével, az öltözőben szárító radiátorok, hajszárítók, nagyon profi felszerelés volt, itt minden mozgásra vágyó eléri a célját.
Szobáink praktikusak, komfortosak voltak, külön erkéllyel, sok tv csatornával, telefonnal, internettel, ahogy ezt mostanában elvárják a vendégek egy majdnem négycsillagos hoteltől.
Tartalmas és igen bőséges a büféreggeli a bárpulttal is rendelkező, illetve teraszra néző étteremben, menüválasztásos vacsora kérhető, mindez nagyon korrekt áron.
Gőzkabin-jacuzzi-szauna-medence-jacuzzi kombináció után reggelinél valószínűleg komoly hiányt okoztunk a konyhának, máskor sem vagyok étvágytalan, de most arcátlanul sokat faltam, utólag is elnézést kérek.

Továbbálltunk Boldogkőváralja felé, itt csak a várat látogattuk meg, most sem a faluról, sem a várról nem akarok beszámolni, az Útikalauzon nagyon részletes, profi írást találni
Szatmári Tamástól és Tomatás Tímeától, szép légi felvételekkel. Néhány szerényebb fotót azért készítettünk, az ásvány- és fosszíliagyűjteményt itten ajánlom szíves figyelmükbe.

Boldogkő várától Füzérre indultunk, egy régi, de profi módon felújított házat béreltünk. Ápolt kerttel, frissen nyírt pázsittal, házi süteménnyel vártak, a kertből föllátni a várra.
A két szobában összesen akár nyolcan is kényelmesen elférnek, a konyha, fürdőszoba jól felszerelt, törölköző és fogkefe kell csak otthonról, minden más van.
Az utcai szobában kandalló, tévé, telefon, és innen hallható legjobban a térzene, amit a polgármesteri hivatal szolgáltat, háromóránként különböző klasszikus dallamokkal.

Másnap felkerekedtünk a várba, nem csekély szándék, csak látszólag van közel. Az út igen csalóka, ahogy közeledünk a várhoz egyre jobban és több helyen akarunk levegőt venni, az utolsó párszáz méter sziklaösvény, esőben veszélyes. Egyébként is érdemes túrabakancsot venni, félcipőben könnyen kimegy a vándor bokája.
Éppen felújítás alatt áll a vár, pár éve, de azért látogatható, majdnem minden traktusa járható.
Történeti leírásba itt sem bocsátkoznék, a vár történetéből számomra egy fontos momentum maradt meg: a Perényi család két évig őrizte itt a szent koronát.

Ennek emlékét idézi a faluban a templomnál lévő fogadó, ahol az elmúlt évek legjobb és legprofibb vendéglátóival találkoztunk. Kéremszépen, kockás abrosz, fonott tálcán házi kenyér, gyöngyöző üvegpalackban hideg szódavíz. Étlap nincs, a kedves felszolgáló érdeklődik, mi volt a várban, felsorolja a háromféle levest, ötféle főfogást, ezerféle savanyúságot. Csibehúslevest kérünk csigatésztával, töltött csirkecombot, enyhén hagymás törtburgonyával, vegyes csalamádét, kávét. Kiittunk két palack szódát, elcsentem két szelet kenyeret, a kettőnk számlája alig volt kétezer forint.
Este még nagyot sétáltunk, ismerkedtünk a faluval, a házigazdáinkkal, nagyon kedves emberek, rengeteget dolgoznak. A falu is nagyon rendezett, csöndes, két-három patak fut a völgyekben, mindenütt kaszált, gondozott területek, szép környék, csönd, jó levegő.

Sokáig lehetne itt időzni, a közelben van Hollóháza, Sárospatak, Regéc, érdemes fölfedezni a környéket. Ehhez szerettem volna a fentiekkel kis kedvet csinálni.

Üdv: Ekker J.

A szerző írásai Az Útikalauzban

Ekker József: Budva, Becici, Sveti Stefan, Kotor, Tara-folyó – Szerbia, Montenegro – 2005

Ekker József: Szatmárcseke – 2007

Ekker József: Vorderstoder – Felső-Ausztria -2007

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldheted el kérdéseidet, véleményedet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu