Kárainé Győri Csilla: Aquapark és Virágkarnevál – 2000

Kárainé Győri Csilla:  Aquapark és Virágkarnevál (Hortobágy-Hajdúszoboszló-Debrecen) – 2000

– Kora reggel indultunk a családdal a Hortobágy felé.A gyerekeink már nagyon várták ezt a hétvégét a szoboszlói Aquapark miatt
10 óra körül érkeztünk a Hortobágyi Nemzeti Parkba, ahol első meglepődésünkre a parkot jelző tábla után kb. 200 m-rel egy Volvo állt az út szélén, a tulajdonosok pedig virágot szedtek a mezőn.A mi 10 és 12 éves gyermekeinknek nem kellett elmagyarázni, hogy ezt miért nem szabad, de úgy látszik vannak még emberek, akik nincsenek tisztában a természetvédelmi terület fogalmával
Megérkeztünk a hortobágyi Kilenclyukú Hídhoz, ahol hidi vásár volt.Körülnéztünk a vásárban , de sajnos nagyon kevés népművészeti tárgyat árultak, leginkább egy piachoz hasonlított az egész
Nem időztünk túl sokáig, megnéztük közelebbről a hidat, és indultunk tovább
Dél körül érkeztünk meg a szállásra, ami nagyon szuper volt.A Keleti-főcsatorna mellett, Szoboszlótól kb. 2-3 km-re egy nyaralóban volt a szállásunk
A fiúknak nagyon tetszett, mert csak átmentek az úton, és már pecázhattak is.A szálláshoz tartozott egy stég és egy csónak, így a délutáni program pecázás és csónakázás volt
Késő délután bementünk Szoboszlóra, körülnézni a városban, és megérdeklődni a strand nyitva tartását
A belépődijak emlékezetem szerint: felnőtt jegy 700 Ft gyerek jegy 450 Ft  Aquapark: 2 órára 1400 Ft egész napra 3000 Ft kisérőjegy: 700 Ft Mivel este fürdőbált rendeztek, ezért korábban nyitott a strand, így már másnap reggel 8 órakor ott voltunk.A fürdő hatalmas területen fekszik, sok árnyékos és füves rész találhatató.Van egy hatalmas csónakázótó, ahol vadkacsák úszkálnak és az Aquaparkon kívül 2 óriás csúzda is
Nagyon sok medence van, köztük pezsgőfürdő, hullámfürdő, úszó- és gyermekmedencék
Fél 10-kor már sorban álltunk a belépőkért az Aquaparkba
10 órakor nyitott, így mi az első turnussal bejutottunk.Gyermekeink nagy lelkesedéssel indultak a csúszdák felé, ahol a kisebbiket rögtön csalódás érte, mert visszaküldték.Egy nyilatkozatot kellett aláírni a bejáratnál, hogy csak a szülők felelősségére csúszhat le a csúszdákon.Nem értettük, hogy miért nem mondták ezt, amikor megvettük a belépőket és feltették a szalagot a kezünkre.Aláírtuk a nyilatkozatot és indulhatott a csúszkálás
Összesen 6 féle csúszda van a parkban, amiből kettőn csak gumival lehet lecsúszni.Ekkor kezdődött a bosszankodásunk
A gumikért kb. 15-20 percet kellett sorban állni, majd ahhoz, hogy feljussanak a csúszdához újabb 10-15 percet.Ettől kezdve a férjemmel csak a úszógumikért álltunk sorba, hogy a gyerekek minél többet csúszhassanak
2 óra múlva az egész család csalódottan távozott a parkból.Ennél többre és jobbra számítottunk
Mire visszamentünk a helyünkre a strandra, már rengeteg ember volt, a helyünket is elfoglalták.A plédet felhajtották, és letelepedtek a padra is, ahol a ruháink voltak.Ezután próbáltunk valamelyik medencében fürödni, de a hatalmas tömeg miatt úgy éreztük magunkat, mint a heringek a szardiniás dobozban.Kb. 1 órakor távozni kényszerültünk a strandról. Még a gyerekeink sem tiltakoztak ellene, pedig őket mindíg úgy kell kikönyörögni a vízből
Visszatértünk a szállásunkra, ahol a gyerekek végre tudtak egy kicsit lubickolni és ugrálni a vízbe
Augusztus 20-án reggel fél hétkor indultunk Debrecenbe a Virágkarneválra.Én ezt a napot vártam legjobban, mert évek óta készülődtünk, hogy megnézzük.Sajnos mindig közbe jött valami, így csak most jutottunk el ide
Egy óra alatt jutottunk el a felvonulás színhelyére, ahol ekkor még csak 1-2 ember álldogált.Kb. fél 9-kor érkezett meg az első kocsi,ami a zsűritagokat vitte.Ekkorra már hatalmas volt a tömeg
Maga a felvonulás gyönyörű volt, csodálatos virágkompozíciókat láttunk.Rengeteg tánccsoport, majorettek és zenekar vonult fel.Sajnos a kultúrálatlan emberek ezt a szórakozásunkat is elrontották.A kordon ellenére beözönlöttek az úttestre, a felvonulók sokszor alig fértek el, így egyre hátrébb álltak meg a műsorukat előadni. Így a végén szinte alig lehetett látni és hallani valamit
Az örökös veszekedés és vitatkozás miatt a műsort nem tudtuk felhőtlenül élvezni.Még a kivezényelt rendőrök és katonák sem tudtak rendet csinálni, így végül ők is feladták, és arrébb vonultak
Kb. 12 óráig tartott a felvonulás, amit egyébként mindenkinek ajánlok, hogy egyszer nézzen meg, mert felejthetetlen élmény
A hazafelé vezető utunk is elég viszontagságos volt a sok útelterelés miatt.A különböző falvakban tartott rendezvények miatt sokszor szinte földutakra terelték le a forgalmat a 3-as útról
Mire hazaérkeztünk mindenki tikkadtan esett össze a nagy melegtől és örültünk, hogy végre otthon vagyunk
Összegezve a véleményem erről a hétvégéről: Az Aquapark csalódást okozott, szerintem nem éri meg az árát./ Egyébként már délben elfogyott az összes aznapi belépő/ A Virágkarnevál gyönyörű, de egyszer elég látni, és utána a tömeg miatt már nem vágyik annyira vissza az ember
 Biztosan vannak emberek, akiknek más a véleménye erről, talán csak én várok túl sokat mindentől, de számomra csalódást okozott ez a hétvége