Török Edit: Ausztriai minikörtúra – 2006

Török Edit: Ausztriai minikörtúra – 2006.

Praktikus információk Melk, Krems, Salzburg, Hallstatt, Berthesgaden, Grác és más osztrák illetve német kirándulóhelyek látnialóiról – jó képekkel

Barátnőmmel együtt mentem el egy ausztriai minikörútra. Csodálatos volt. Nem mentünk messze kis országunktól és mégis mekkora különbségek vannak! Utazási irodával mentünk 5 napra. Nagyon szép helyeken jártunk.

Az apátság maketten

1. nap:
Krems: Először Krems utcáin sétálgattunk. A folyó jobb partján az óváros fekszik, a bal partján modern városrészek vannak. Kellemes hangulatú kisváros, macskaköves utcákkal.

Melk: Melk legfőbb nevezetessége a bencés apátság és az apátsági templom. Az apátság teraszáról csodálatos kilátás nyílik a Dunára és az egész városra. Különböző színes és érdekes kiállítótermek találhatók a múzeumában, és az egésznek a magva a kolostortemplom.

Linz: A kultúra fővárosa. Hangulatos főterén a linzi polgárok kedvelt időtöltése a sakk.

2. nap

Bad Ischl: Gyönyörű üdülőváros. Az Ischl folyó szeli át. Leghíresebb épülete a Kaiser Villa, ami Sissi és Ferenc József nyári rezidenciája volt. A villa egyik szárnya látogatható, mert a másik részen, Sissi legkisebb lányának Maria Valeria-nak az unokái laknak. A Villa mellett fürdő található.
Hallstatt: Ez egy gyönyörű kisváros. Magas hegyek között a Hallstatti tó partján fekszik. Szerencsére kevés autós forgalma van, így nyugodtan csodálhattuk a hegyen egymás fölé épült házait, tele muskátlikkal, és köztük egy kis vízeséssel. Mindössze ezer lakosa van és egyetlen főutcája, hangulatos főtere. Híres a sóbányája, amely múzeummá lett átalakítva. Siklóval közelíthető meg.

St. Wolfgang: A Wolfgangsee partján fekszik, kellemes hangulatú, virágokkal díszitett város.

St. Gilgen: Csodálatos, hangulatos kisváros. Rendezett, szép parkokkal. Itt áll Mozart édesanyjának szülőháza. A Fő téren lévő Városháza előtt áll egy Mozart szobor, amely a hegedülő “gyerek” Mozartot ábrázolja.

Salzburg: Mozart városa. Idén ünneplik Mozart születésének 250. évfordulóját. Salzburg óvárosát az UNESCO a Világörökség részévé tette. Folyója a Salzach. Kacskaringós belvárosi utcái, üzletei vásárlásra csábítanak.

Hallstatt

Salzburg a Salzach-folyóval

A város fölött magasba emelkedik a salzburgi vár (Festung Hohensalzburg). Megközelíthető siklóval vagy gyalogosan is. A váron kivűl is sok látnivalót kínál. (Szt. Péter apátság, a Dóm, templomok, Mozart szülő- és lakóháza, a Természet Háza, a Múzeumok, a Mirabell kastél)

3. nap:

a Berthesgaden a Sasfészekkel

Herrenchiemsee: Ezen a napon Németországba látogattunk át, ahol először II. Lajos kastélyát néztük meg. A kastély a Chiemsee közepén, egy szigeten áll. (Urak szigete) Hajóval kell odamenni. A hajókikötőtől a kastély kb. 15 perc gyaloglásra van. A Versaillesi kastély mintájára építette, de közben elfogyott a pénze, ezért a kastély máig befejezetlen maradt. Gyönyörű volt belül. Magyar nyelvű vezetéssel mutatták be. Nagyon szép, szökőkutakkal teli parkja van.

Berthesgaden: Itt található Hitler egykori Sasfészke. Érdekes volt, még az oda való feljutás is. 1800 méter magasan van, a hegy csúcsán. A busz csak 1000 méterig tudott felmenni, onnan Setra buszok vittek minket. Majd be kellett mennünk egy alagúton a hegy gyomrába, és az utolsó 124 méteren egy liftszerű felvonó vitt fel minket a Sasfészek közepébe. A hozzá vezető utat Martin Bormann, Hitler személyi titkára építtette ajándékként Adolf Hitler 50. születésnapjára. Ma már étterem, az egykori berendezésből csak a kandalló maradt meg. A hegycsúcson körbenézve az Alpok hegyei és völgyei, az apró épületek odalenn, a Königsee fantasztikus látványt nyújtanak.

4. nap:

A Grosslochner a Ferenc József csúccsal

Grossglocner: A Grossglockner 3.798 m magas, Ausztria legmagasabb hegye. Egy 40 km-es útszakaszt építettek ki turisztikai célokra. Mi a Ferenc József kilátóig mentünk fel, ez 2369 méter magasságban van. Fantasztikus látvány onnan szétnézni a havas hegycsúcsokra.

Velden: A Wörthi-tó partján fekszik. Karinthia egyik kedvelt fürdőhelye. Híres a kaszinója is.

Maria Wörth: A Wörthi-tó déli partján található. Megtekintettük a híres Maria Wörth-i plébániatemplomot.

5. nap:

Graz: Nagyon szép város. Folyója a Mura. Partján a Schlossberg emelkedik ki, melynek ékessége az Óratorony. Ennek az az érdekessége, hogy a nagymutató jelzi az órákat a kismutató pedig a perceket. Városnézésünk során megismerkedtünk a tartományi székházzal, városházával, Hercegi udvarral, Művészetek Házával, a város templomaival, és egyéb gyönyörű épületekkel. A Murán található egy kagyló formájú fém „sziget”, amely a folyó két partját köti össze.

A szállásunk két helyen volt: 3 éj Eugendorfban a Sonnenhof panzióban, 1 éj Lachtalban. Az eugendorfi szállásunk nagyon kellemes hely volt, szép kilátással. Erkélyes, fürdőszobás, tévés szobák voltak.
A vacsorák bőségesek és ízletesek.Lachtalban szintén egy kellemes környezet fogadott minket. Finom vacsorával és ingyenes sörkóstolóval, kedves, magyarul is beszélő felszolgálókkal.
Nagyon sok szép élménnyel és ismeretekkel gazdagodtunk. Érdemes volt elmenni.

Török Edit

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet   – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu