Kövecs Antal: Monastir – Tunézia – 2007

Kövecs Antal:  Monastir – Tunézia – 2007

Minden, amit az El Hana szállóban való sikeres nyaraláshoz tudni kell – jó képekkel

Július 16-án este érkeztünk haza a Monastir skanesi részén lévő El Hana szállóból.
Július 5-én indultunk volna 9,30-kor, amiből 10,55. (Visszaindulás a tervezett 14,30 helyett 17,20 lett volna, csak 25 percet késett a gép, mivel javításra szorult – Karthago airlines- és török géppel jöttünk haza).
Leszálláskor szerencsénk volt, mi voltunk csak az egyedüli leszállók, így azonnal szinte sorban állás nélkül jutottunk át a vizsgálaton. A csomagot szinte percek alatt (kb. 5 perc) megkaptuk, előtte még dínárt is tudtunk átváltani. Kint a buszban kb. fél órát ültünk, mire megjelent a nagyságos idegenvezető, és kb. 10 perc múlva bejelentette, hogy 3 utasra várunk, névszerinti megnevezéssel. Mire egyik utastársunk közölte, hogy fel sem szálltak a gépre, így elég sokáig kellene rájuk várni, hogy ide érjenek. (Talán, ha utaslistát nézett volna, nem utolsóként hagyjuk el a repteret). Erre aztán végre elindultunk. Kb. 5 perc múlva értünk a szállóhoz, mint első leszálló.

A szálloda: Mi, hét felnőtt és egy 2 éves gyerekkel (család) voltunk egy csapatban. A recepciósnak 20 dollárt csúsztatva, három egymás melletti csendes oldalon lévő szobát kaptunk a 3. emeleten. A szállóval szembe nézve a 0-24 számig a bal szárny, 26-tól felfelé a jobb szárny az épületben. A páratlan számú szobák néznek a tengerre, illetve a belső udvarra. A tengerre nézőknél kb. éjfélig, egy óráig, amíg az animáció tart (minden este) bömbölő zenével nehéz lehet a pihenés, illetve az alvás. A taki néni minden nap kapott fél-egy dínárt, ezért minden nap felmosott, 2 naponta friss ágynemű, naponta tiszta törülköző járt. Utolsó nap pedig az egyik szobát 14 óráig használhattuk, hogy a pici alhasson. Mi már másodszor voltunk ebben a szállóban, nekünk nagyon megfelelő volt.

Kaja: Szerencsénkre a földszinti étteremben kaptunk egy sarki asztalt. Félpanziósok voltunk, nyitásra ott voltunk, így nem volt tömeg, nyugodtan gusztálhattuk, hogy miből vegyünk. Minden nap volt marha-hal-csirke-néha birka hús, különféle elkészítéssel. A 12 nap alatt ismétlés nem volt. Sajna a reggeli mindig ugyanaz volt. Hot dog, virsli, főtt tojás, tükörtojás váltakozott a paradicsomos babbal, rántottával, tejberizzsel. Persze mellette volt még 3 féle kelttészta, saláták, dinnye, stb. Vacsorához 0,9 literes víz 1,5 TD volt. Éhezni nem lehetett, szerintem mindenki dugig ehette magát, de a kaját szigorúan sózni kellett. A sütikből sajna elég kevés volt a választék – általában 3-4 féle+puding -, nem úgy mint Egyiptomban.
Tanács mindenkinek: étkezés előtt egy kupica tömény és nincs hasmars. Tavaly erről nem tudtunk, szaladtunk is eleget. A picinek sem lett semmi baja, ugyanazt ette, amit mi, kivéve délben, amikor bébikaját, palacsintát, vagy éppen pizzát kapott. Persze töményt nem ivott. (lehet, hogy nekünk sem lett volna semmi bajunk ha nem ittunk volna töményt?)

A szobák: tavaly a jobb szárnyban voltunk, ott valamivel újabb volt a berendezés. Valaki azt írta előzőleg, hogy a bal szárnyban vaságyak vannak. Benéztem pár szobába, hát azt nem láttam egyikben sem.
Olvastam, hogy a klíma nem jó. A mi 3 szobánkban tökéletes volt, 3 állása van. Ezen kívül a hőfokot tudom szabályozni és mindhárom szobában csendesen működött. Ott létünk alatt már nem volt 50 fok, csak kb. 30-35, de ez is teljesen elég volt, hiszen égetett a nap.

Az idén egy kirándulásra neveztünk volna be: Douggába, de sajna elmaradt a nagy meleg miatt, azt mondta a Veronika, hogy csak ősszel-télen és tavasszal szervezik ezt a kirándulást.

A busz a szálloda előtt áll meg, de ha nem a buszmegállóban vagy éppen, bárhol leinted és megáll. Monastirból és Sousseból is félkor és egészkor indul. Sousse-ban a végállomás a centrumban van, onnan is indul Monastirba vissza. Monastirba viszont Yazmin centernél érdemes leszállni, ez a központban van, itt lehet felszállni a visszaútra is. Monastir 630, Sousse 760 millem. A kalauz a visszajáró millemeket szereti elfelejteni visszaadni. Ja, a szállóban vigyázni a bankossal, ő is szereti váltáskor az aprót megtartani.

Az épületben 2 db lift van. Vigyázni kell, mert a németek elég tülekedők, mindegy, hogy mikor ér oda, elsőnek akar beszállni. Tapasztalatom, hogy a csehek és szlovákok nem igazán társas lények, szeretnek hajnalban kissé ittasan a folyósokon randalírozni, főleg a fiatalabbjai. Diszkó a főépület melletti épületben található, nem zavaró, eléggé félreesik. A szálloda üzlete drágának mondható, másfél literes vízért elkér l,5 TD-t, míg a kb. 2 km-re lévő üzletben 410 millem az ára.
3 medence van, a nagy 3m mély(ezeket minden nap porszívózzák reggel), kisebb 1,4 m mély, míg a gyerek pancsoló o,4 m mély. Általában 28-29 c fokos a vize. Egy táblára van kiírva a clór tartalom, a ph érték, meg a hőfok. Az ágyakért a matraccal együtt, az utolsó napokban már 2 TD-t kért az Alibaba. Elég nagy volt a morgás mindenki részéről, de ha nem fizettél, vitték a matracot és az ágyat is. A medencénél a legjobb hely a szállóból lejövő lépcsővel pont szemben, a nagy medence túloldalán lévő egymás mögötti 2 db napernyő alatti terület. A tengerhez való kijárat melletti napernyő alatti rész nem jó, mert az Alibabák elég sokat locsolnak és a járdáról egy kis csövön az ottani ágyak alá befolyik a víz, így a földre tett csomag vizes lesz, amire csak akkor jössz rá, ha felveszed, de akkor már késő.
Szúnyogot nem, de legyet annál többet tapasztaltunk, és éreztünk, de csak a medencék mellett. Elég gorombán tudnak csípni. Az animátorok nagyon aranyosak, egész nap szervezik a programokat, mozgatják a népet. Este fél 9-fél és 10 között gyerek disco van. Általában óránként van program. Néha a győztes kap egy koktélt.

Míg ott voltunk, elég sokat fújt a szél, olyan 40-50 cm-s hullámok is voltak. Sajna ez kihozta a partra a sok hínárt és vízinövény maradványokat, amitől elég sűrű volt a víz. Ha elállt a szél, örömünkre kezdték össze gereblyézni a sok vízinövényt a parton. Szélcsend esetén csodásan tiszta, átlátszó volt a víz.

A szállótól jobbra lehetett ejtőernyőzni, 30 td 1 fő, 25 td 2 fővel. A második szállónál lehetett banánozni, meg ehhez hasonló vízi alkalmatosságra szállni. A jetsky negyed órára 1 főnek 30 td, 2 főnek 25 td volt. A szállóhoz tartozó tenger le van kerítve. A szálló és az Amir Palace szálló közötti részen fürdenek az arabok, főleg szombaton és vasárnap, nem zavaróak.
A szálló előtt mindig van 2-3 taxi. Monastirba 7 td, Sousse-ba 8-9td a tarifa alkuval. Egyébként a taxi óra Monastirba 5.6 td-t mutat. Érdemesebb busszal menni, ez kb 5-10 perc többletidőt jelent, mint a taxi, viszont olcsóbb.

Monastiri utca

El Jem-i anfiteátrum

Matmatai barlanglakás bejárata

Atlasz hegységi részlet

Ja, ha tudtok néhány szót arabul, mindjárt másként néznek rátok, sőt jobban lehet alkudni. Majd elfelejtettem az úgynevezett luázzsal vigyázni kell, mert csak a város széléig visz be ( 1 TD9 onnan meg lehet bemenni taxival.) Elég elhagyatott a hely.
Hát hirtelen ennyi.

Kövecs Antal

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu