Szendrei Dávid: A tél kivételével mindig jó hely – Barcelona – Spanyolország – 2008

Szendrei Dávid: Barcelona – Spanyolország – 2008

A város bemutatása több utazás tapasztalataira építve, Rendkívül sok hasznos információval, tanáccsal és jó képekkel

Üdv mindenkinek! Gondoltam bemutatom nektek Barcelonát, mivel szerencsémre egy párszor – szám szerint négyszer – megfordultam már ott, és most fogok menni ötödjére. Van egy ismerősöm, aki Barcelonában lakik, és szinte minden évbe kimegyek hozzá egy kis időre. Van, hogy csak egy hétre, de volt, hogy négy hónapra, úgyhogy rengeteg tapasztalatom van már arról, mit mikor érdemes megnézni, hova mikor érdemes menni. Városnézésre szuper választás, de arra meg egy hétvége szerintem nagyon kevés, mivel világvárosról van szó, rengeteg a látnivaló. Nagyon sok olyan hely van ahova még én sem jutottam el, de remélem egyszer minden részét, látványosságát látni fogom.

Egy pár adat Barcelonáról
Barcelona Katalónia fővárosa, Spanyolország második legnagyobb városa, Madrid örök riválisa és a Földközi-tenger harmadik legnagyobb kikötővárosa. Érseki központ, egyetemváros és kiemelkedő európai kongresszusi központ. Katalóniában így Barcelonában is két nyelvet beszélnek, a spanyolt illetve a katalánt. Sajnos a városban több a katalán kiírás, tájékoztató, mint a spanyol.

Mikor és mivel érdemes menni
Véleményem szerint Barcelona egész évben kitűnő választás, bár a telet nem javaslom. Igaz nincs fagy, de a 8-9 Celsius fok ott is előfordul, és a tenger felől érkező hideg széllel együtt nem kellemes érzés. Így én az utazást kora tavasztól késő őszig ajánlom. Nyáron 29 fok felé nem nagyon szokott emelkedni a hőmérséklet, és akkor is szinte mindig fúj a szél, így nagyon nagyon könnyű leégni. Tessék vigyázni!!!

Barcelonába mehetünk autóval, vonattal, busszal és repülővel. Az autóról és a vonatról nem tudok információval szolgálni, mert még egyikkel se utaztam oda. Busz (tudomásom szerint) egy héten egyszer, vasárnap indul Budapestről, és kedden kora délután van ott, de Padovába 7 órát kell várni a csatlakozásra, és szerintem a kb. 56000 forintos jegyár sem épp a legmegfelelőbb. Így én mindig maradok a jól bevált repülőnél. Budapestről átszállás nélkül eljuthatunk a Wizzair és a Clickair járataival. Bécsből pedig választhatjuk az Austrian Airlines-t, a Clickair-t, és a SkyEurope-ot. Én utaztam már mindegyik légitársasággal.
Repülőjegy vételkor nagyon figyeljünk arra, hogy a gép Barcelona A1 terminálján szálljon le és ne Gironába, mert az kb. 150 km-re van, és bejutni a városba nem egy egyszerű dolog.

Barcelona fentről

A reptérről a központba, Plaza Catalunya-ra bejuthatunk taxival (kinek olcsó, kinek nem) busszal (ami közvetlen a reptér előtt veszi fel az utasokat), illetve vonattal (ez is a reptérről indul).
Rengeteg módon megszállhatunk Barcelonába. Mehetünk hotelbe, hostelbe, panzióba illetve magánszemélyek álltal kiadott lakásokba is, de szerintem a biztonság miatt inkább hotelbe menjünk. Az egycsillagostól az ötcsillagos luxushotelekig mindent megtalálunk.

Étkezés, emberek
A legfontosabb dolog: BARCELONÁBA A CSAPVÍZ NEM IHATÓ még felforralt állapotába sem ajánlott, rossz mellékíze van, és nagyon könnyű tőle megbetegedni.
A spanyolok nagyon figyelnek arra, hogy helyesen és rendszeresen étkezzenek. Kora reggel munka előtt betérnek egy közeli bárba, megreggeliznek elolvassák az aznapi újságot, majd elmennek dolgozni. Az üzletek általában 9 órától 14 óráig és 17 órától 20 óráig vannak nyitva. A bevásárlóközpontokban nincs szieszta idő, de a kisebb üzletekbe igen. Úgy vettem észre, hogy a barcelonaiak “éjszakai baglyok” és életükben az első helyen nem a munka áll. Későn vacsoráznak, sokáig fent vannak, sétálnak, tévéznek. A fő műsoridő a tévében este 10 körül kezdődik.

Közlekedés Barcelonában
Barcelonába van busz, villamos, metro, taxi illetve vonat. Bárhava is megyünk, a metrót válasszuk. 6 vonal van és a város összes részére elvisz minket. Menetjegy is többféle kapható, van, amelyik csak egy útra használható, van 3 napos, családi, 10 alkalmas, 30 alkalmas, havi. Én mindig 10 alkalmasat szoktam venni, amely kb. 7 euróba kerül. Jó a Renfére (helyi érdekű vasút), a metróra, a buszra és a villamosra is. Átszállásnál nem kell újra érvényesíteni, és ha egy órán belül egy másik kapunk is bemegyünk, akkor se von le az alkalmak számából. Van metró, amelyik régebbi szerelvényekkel szállít, és vannak az újabb kocsik. Bár mindegyik be van kamerázva, azért értékeinkre nagyon vigyázzunk, mert sok a tolvaj, és ez érvényes a város egész területére, főleg ott ahol rengeteg a turista.

Minden ami Barcelona
Mivel Barcelonában rengeteg a látványosság, nem is tudom, hol kezdjem, talán legyen az első a Plaza Catalunya, Barcelona főtere. Mindenki el van ájulva ettől a tértől rajtam kívül. Nagy tömeg, csupa beton (ami nyáron ontja magából a forróságot) egy két szobor. Szerintem semmi extra, de nincs turista, aki ha Barcelonába jár, legalább egyszer ne forduljon meg ezen a téren.
Itt található Barcelona egyik legnagyobb bevásárló központja az El Corte Inglés. Hét vagy nyolc szintjén (nem nagyon emlékszem hány szintes) a világ összes márkáját megtalálhatjuk, és az árak nagyon nagyon magasak. Én nem ajánlom vásárlásra. (Lejjebb ígérem, leírom hol érdemes vásárolni.)
A Plaza Catalunyarol nyílik, a híres neves utca a La Rambla. A La Rambla kora délelőttől késő délutánig tele van turistákkal és sétálgató emberekkel. Ha valaki nem szereti a lökdösődést, akkor nem ajánlom neki, hogy ebben az időben menjen oda. Viszont, bár nagy a tömeg szombatonként érdemes kinézni a La Ramblara, mert az utca megtelik mutatványos emberekkel, rengeteg virágot és állatot árulnak. Találhatunk ott madarakat, süniket, nyuszikat, hörcsögöket és mindenféle aranyos kis állatot. Ezen az utcán találhatjuk meg az erotika múzeumot, a Placa Reial-t (klasszicista jellegű árkádos tér), perui alkirálynő palotáját, az operaházat illetve a La Buqueria-t (gyümölcs és halpiac). Értékeinkre nagyon vigyázzunk!

A La Ramblarol ha a kikötő irányába megyünk, balra térjünk le valamelyik kis utcába. Rengeteg üzletet találunk erre, melyek kedvezményes áron árulják portékáikat.

A Plaza Catalunya végén található a Colombus szobor, ami a tenger felé mutat, illetve itt található a kikötő. A kikötőből befizethetünk egypár hajóra, mely kirándulni visz minket. Ilyen kiránduláson még nem voltam, ugyanis ezekről a hajókról nem igazán látni semmi extrát – és nem is olcsó -, csak a koszos dokkokat és egy pár nagyobb tengerjáró hajót.
Itt található még egy 3D-s mozi, az aquarium illetve a Maremagnum bevásárlóközpont. Ha ezekhez nincs kedvünk, akkor tegyünk egy nagy sétát a kikötőnél, megéri.

Ne lepődjünk meg, ha az utcákat járjuk, találkozhatunk egy két teljesen meztelen emberrel. Ők a naturisták. Mivel (állítólag) joguk van meztelenül mászkálni, ezért ezt ki is használják. (Számomra ez elég furcsa).
A Plaza Catalunyarol nyílik még egy híres utca a Passeig de Gracia (spanyolul: Paseo de Gracia). Itt találhatjuk azt a két házat, melyet Antonio Gaudi tervezett, a Casa Mila-t és a Casa Batlló-t. Mindegyik egy remek épület, érdemes egy kis időt fordítani rá. Az utca talán Barcelona egyik legdrágább utcája, olyan üzleteket találunk itt, mint pl. Chanel, Giorgio Armani.

Ha esetleg unatkoznánk este, látogassunk el Barceloneta-ra, ami egy tengerparti része Barcelonának. Itt találhatunk éttermeket, bárokat, kaszinókat, és egy kisebb kikötőt. Illetve itt található Barcelona két legmagasabb épülete a Hotel Arts és a Torre Mapfre. Az épületeket 1992-ben építették 154 méter magasak és kb. 40 emeletesek. A városban a harmadik legmagasabb épület a La Torre Agbar víztorony melyet a Plaza de les Glóries téren találunk meg. Éjszakánként csodálatos fényárban úszik. Egy fénykép erejéig, ha időnk engedi ezt is látogassuk meg.

A kihagyhatatlan látnivalók
Külön részbe szedtem ezt a két látni valót, mert ha másra nincs is időnk ezeket mindenképpen látogassuk meg. Az első ilyen látványosság a Park Güell, egy 17 hektáros városi park építészeti különlegességekkel. Ma Antonio Gaudí épületeinek keretében az UNESCO Világörökség részét képezi. A parkot 1900-1914-ig építették. Mivel a város egyik legmagasabb pontján fekszik, így gyönyörű kilátás nyílik a városra. A távolban látható a Hotel Arts a Torre Mapfre, a La Torre Agbar, a Sagrada Família és a Földközi- tenger. Itt szebbnél szebb képeket készíthetünk, és tehetünk egy nagy nagy sétát. Nézegethetjük az egyik pálmafáról a másik pálmafára repülő papagájokat (mert Barcelonába az is van), vagy gyönyörködhetünk a növényekbe és a szép kilátásban.

Megközelíthető az L3-as zöld metróval. Lesseps megálló, onnan csak a táblákat vagy a tömeget kell követni.

Barcelona elsőszámú látványossága nem más, mint a római katolikus bazilika a Sagrada Família a jövő temploma. (Teljes neve: Temple Expiatori de la Sagrada Família – a Szent Család engesztelő temploma.) Az alapkövet 1882-ben tették le, és bármilyen hihetetlen is, a mai napig épül. A templom építésének feladatát Gaudí kapta meg, de ő csak 1926-ig építette, akkor ugyanis elgázolta egy villamos, és meghalt. Ha elkészül, a világ legnagyobb bazilikája lesz. Az organikus építészet mintapéldánya, de sorolják a szecesszióhoz is, és kubista jegyeket is találhatunk rajta.

A bazilika októbertől- márciusig reggel 9-től este 6-ig, áprilistól-szeptemberig reggel 9-től este 8-ig tart nyitva. A belépő kb. 11 euro. Nem kihagyni! Mindenképp megnézni!
Megközelíthető: L2 lila vagy L5 kék metróval Sagrada Família megállóhely.

Barcelona csak úgy
Ha már a földközi-tenger partján vagyunk, sétáljunk egyet a tengerparton, vagy fürödjünk, napozzunk. Mindegyik elfoglaltság remek lehet, ha az idő is úgy engedi. A város egy-két strandja: Platja Passeig Maritim, Platja de la Nova Icária, Platja del Bogatell, Platja de le Mar Bella, Platja de la Nova Mar Bella. A strand választásánál ügyeljünk arra, hogy Platja de la Mar Bella nagy részén nudisták vannak. Nem kötelező levetkőzni, így nyugodtan mehetünk fürdőruhába is, ha csak kukkolni akarunk. 🙂

Mivel Barcelona a melegek fővárosa, így maguknak ezt a partszakaszt nézték ki a strandolásra. Bármilyen hihetetlen, a legjobb hangulatot itt találjuk. Állandó zene szól a hangulatos kis nádfedeles bárokból.
Ha időnk engedi, látogassunk el az állatkertbe. Én kétszer voltam, nagyon tetszett. Rengeteg madárfajt, majmot és sok-sok emlősállatot láthatunk, köztük palackorrú delfineket is. Delfin show is van, ami aranyos főleg gyerekeknek, de nem egy nagy durranás. Az állatkert gyönyörű környezetben van, rengeteg fa és növény is megtalálható itt.

Megközelítés: L1 piros metró Arc de Triompf megálló. Innen még egy kicsit gyalogolni kell, de megéri, ugyanis itt tekinthetjük meg Barcelona diadalívét az Arc de Triompf-ot. A metróból kilépve egyből megpillantjuk ezt a hatalmas épületet. Menjük át alatta és menjünk végig a csodálatos téren.

Itt egy gyönyörű parkon kell keresztül haladni és az állatkerthez jutunk. A park jó időben tele van pihenő és sportoló emberekkel, fiatalokkal. Vannak, akik jógáznak, vannak, akik piknikeznek és vannak, akik csak úgy vannak.
Az állatkert nyitva tartása: január-március 15-ig 10:00-17:00-ig, március 16-májusig 10:00-18:00-ig, júniustól-szeptemberig 10:00-19:00-ig, Október 1-25-ig 10:00-18:00-ig, Október 26.-decemberig 10:00-17:00ig. A belépő ára 16 euro.

Ajánlás
Mindenkinek ajánlom ezt a város, aki szeret felfedezni, kirándulgatni, várost nézni. Menjünk el és lassítsunk, vegyük fel a spanyol élet ritmusát. Itt mindenki megtalálja a számára megfelelő programot. Nézzük meg a Sagrada Famíliát vagy csak sétáljunk egy nagyot a tengerparton. Együnk egy finom Paella-t vagy egy még finomabb Fideua-t, vagy csak egy kis Tapast. Ha szórakozásra vágyunk, menjünk el az állatkertbe vagy egy discoba, vagy vacsorázzunk egy olyan helyen, ahol az ételek felszolgálása közt transzvesztiták szolgáltatják a zenét.

Egy szónak is száz a vége, bármit is csinál, mindenképpen jól fogja magát érezni. Ez biztos!
Szendrei Dávid

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldheted el kérdéseidet, véleményedet – szerkesztoutikalauz.hu