Ausztria – Változások a KRESZ-ben

Mivel az oldalt rövidesen bezárom, eladó az utikalauz.hu internetes domain!
Ajánlatok és érdeklődés a gyoker@utikalauz.hu címen.

Három hír az osztrák közlekedési szabályok változásával kapcsolatban. Sajnos, arról még nincs információnk, hogy a Parlament is elfogadta-e a javaslatot. Ha valaki biztosat tud, kérem, jelezze. (a szerkesztő)



Megszűnik a kötelező nappali kivilágítás


Két évvel bevezetése után minden bizonnyal megszűnik a gépkocsik kötelező nappali kivilágítása. Werner Faymann közlekedési miniszter belügyi kollégájával, Günther Platterrel közösen bejelentette, hogy kezdeményezik a vonatkozó rendszabály sürgős megváltoztatását.

2008. január elsejétől
Ha a kormány és a parlament is jóváhagyja törvényjavaslatukat, akkor 2008. január elsejétől csak rossz (korlátozott) látási viszonyok között kell bekapcsolni napközben a tompított fényt.   

Több kárral, mint haszonnal jár
A járművek állandó jellegű kivilágítását 2005 őszén tették kötelezővé Ausztriában, leginkább közlekedésbiztonsági megfontolásokból. A rendszabály be nem tartása 15 eurós bírságot vont maga után.
Kezdeményezésük indoklásaként a két miniszter éppen az a vizsgálatot hozta fel, amelynek eredménye azt mutatta ki: a tompított napközbeni használata több kárral, mint haszonnal jár – méghozzá közlekedésbiztonsági szempontból is.

Kevesebb anyag szennyezi a légkört
Egy másik tanulmány pedig a folyamatos lámpahasználat környezetszennyező hatását mutatta ki. Becslések szerint az intézkedés bevezetése óta 250-300 ezer tonna klímarongáló gáz – főképpen széndioxid – került a levegőbe a járművek többletfogyasztása miatt: más megközelítésben a kötelező kivilágítás megszüntetésével annyival kevesebb mérgező anyag szennyezheti a légkört, mint amennyi Burgenland tartomány egész évi gázkibocsátása.   
Az autóklubok üdvözölték az új döntést
Az elképzelések szerint aki akarja, a jövőben is bekapcsolhatja a tompított fényszórót napközben, megbüntetni nem fogják érte, de kötelező nem lesz. Azt viszont továbbra is támogatja Ausztria, hogy EU-s szinten tegyék kötelezővé a folyamatos hátsó kivilágítást.
Az osztrák autó- és motoros klubok első reakcióikban üdvözölték a miniszterek kezdeményezését.

Bővebben a burgenland.ORF.at-n


Forrás: http://volksgruppen.orf.at/magyarok/aktualis/






Nem lesz kötelező a tompított
Lényeges változás az osztrák utakon
2007. november 02. 11:24
      
Két évvel bevezetése után megszűnik a gépkocsik kötelező nappali kivilágítása az osztrák utakon.


Werner Faymann közlekedési miniszter kezdeményezésére az osztrák kormány szerdai ülésén úgy döntött, hogy 2008. január elsejétől csak rossz – korlátozott – látási viszonyok között kell bekapcsolni napközben a tompított fényt.  A testület egyidejűleg megemelte a vezetés közbeni mobilhasználatért kiszabható helyszíni bírság mértékét, méghozzá 25-ről 50 euróra. Hasonló szigorítás várható a gyorshajtásért járó büntetés esetében is. 


A közlekedési miniszter belügyi kollégájával, Günther Platterrel egyetértésben a nyáron jelentette be, hogy javasolni fogja a vonatkozó törvényi rendszabály megváltoztatását.
A járművek állandó jellegű kivilágítását 2005 őszén tették kötelezővé az alpesi országban, elsősorban közlekedésbiztonsági megfontolásokból. A rendszabály be nem tartása 15 eurós bírságot vont maga után.
A szerdai minisztertanácsi alapjául az a vizsgálat szolgált, amelynek eredménye azt mutatta ki: a tompított napközbeni használata több kárral, mint haszonnal jár – méghozzá közlekedésbiztonsági szempontból is.


Ernst Pfleger balesetkutató felmérése szerint miközben a balesetek száma valamelyest csökkent ugyan a járművek kivilágításának köszönhetően, az állandó fényforrások ugyanakkor komoly veszélyforrást jelentenek abban az értelemben, hogy elvonják az autóvezetők figyelmét. Mivel elsősorban a szembejövő gépkocsi(k) reflektorára összpontosítanak, nem lehet kizárni, hogy átsiklik a tekintetük a “kivilágítatlan” gyalogosok, kerékpárosok vagy éppen az úttestre került akadályok fölött.


Egy másik tanulmány pedig a folyamatos lámpahasználat környezetszennyező hatását mutatta ki. Becslések szerint az intézkedés bevezetése óta 250-300 ezer tonna klímarongáló gáz – főképpen széndioxid – került a levegőbe a járművek  többletfogyasztása miatt: más megközelítésben a kötelező kivilágítás megszüntetésével annyival kevesebb mérgező anyag szennyezheti majd a légkört, mint amennyi Burgenland tartomány egész évi gázkibocsátása. Az izzók gyakoribb cseréje pedig átlagosan 50-70 euróval emelte meg a járművek üzemben tartási költségeit.


Az osztrák autó- és motoros klubok első reakcióikban üdvözölték a kormány döntését, akárcsak a közlekedési miniszternek azt a szándékát, hogy vezessék be az állandó hátsó világítást: ez a lámpa egyrészt kisebb erejű fényt bocsátana ki, mint a tompított, így nem lenne vakító hatása, másrészt kevésbé szennyezné a légkört.


Forrás: automenedzser.hu






Közlekedési hírek
2008-tól kötelező a téligumi-használat a “sógoroknál”
2007. december 17. 11:42


Több fontos változást is hoz az új év az osztrák utakon. A módosítások zöme a gépkocsi-tulajdonosokat terheli, összességében január elsejétől drágább lesz az autózás az alpesi országban.


    * 1. Téli időjárási viszonyok között 2008-tól kötelező a téligumi-használat. Az intézkedés november 1-jétől április 15-ig lesz érvényben. Téli gumi helyett elfogadják a hóláncot is, amelyet legalább két kerékre – előre vagy hátulra – fel kell szerelni.
* 2. Normális körülmények között megszűnik a napközbeni kötelező tompítottfény-használat, a világítást csak korlátozott látási viszonyok esetén kell bekapcsolni.
* 3. Drágul a matrica. Az éves ára – az infláció mértékét követve – 1,20 euróval 73,80-ra emelkedik. A két hónaposért január elsejétől 22,20 kell majd fizetni, a tíznaposért 7,70 eurót (tíz eurócenttel többet, mint eddig). A motorkerékpárosok éves matricája 29,50 kerül jövőre, a tíznaposé 4,40 euróba.
* 4. A tehergépkocsik úthasználati díja május 1-jén fog emelkedni az inflációnak megfelelő mértékben.
* 5. Csökken viszont a matricavásárlás elmulasztásáért kiróható pénzbírság, méghozzá 400-ról 300 euróra.
* 6. Szigorúbban büntetik a vezetés közbeni telefon- vagy mobilhasználatot: a bírság 25-ről 50 euróra nő.
* 7. Bár még végleges döntés nincs, tervezik a gyorshajtásért kiszabható büntetés súlyosbítását: előreláthatólag 70 eurót kell majd annak fizetnie, aki a megengedett sebességhatárt 1-30 kilométer/órával lépi túl. Kirívó gyorshajtásért a helyszínen elveszik a jogosítványt.
* 8. A kisbuszokban kötelező lesz március 1-jétől minden ülésre biztonsági övet szereltetni.
* 9. Még nem véglegesítették, de fontolgatják az ittas vezetésért kiróható büntetés szigorítását. A megengedett véralkoholszint továbbra is 0,5 ezrelék (mg/ml) marad. Akit háromszor rajtakapnak, hogy 05,-0,8 ezrelék közötti alkoholszinttel ült a volán mögé, bevonják tőle a jogosítványt. Tervezik azonban, hogy jövőre már az első szabálysértésnél megemelik a pénzbírságot, és kötelező szeszesitalfogyasztás-elleni tanfolyamra küldik a vétkes autóst. Ugyancsak a tervek között szerepel, hogy akinek a vérében az alkoholszint meghaladja a 0,8 ezreléket (mg/ml), attól az eddiginél hosszabb időre veszik el a jogosítványt.


Forrás: MTI


 


A szerkesztőnek az alábbi címen írhatsz: szerkesztoutikalauz.hu

Mivel az oldalt rövidesen bezárom, eladó az utikalauz.hu internetes domain!
Ajánlatok és érdeklődés a gyoker@utikalauz.hu címen.

Légy te az első hozzászóló a(z) "Ausztria – Változások a KRESZ-ben" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé.


*

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár