Lang Erika: Kicsikkel a Fertő-tónál – Magyarország, Ausztria – 2006

Jó hangulatú beszámoló sok információval. Az év egészében hasznos segítség lehet egy néhány napos kirándulás megszervezéséhez

Augusztusban töltöttünk egy hetet barátokkal és négy kisgyerekkel a Fertő-tónál levő kis faluban, Hegykőn, ahonnan Ausztriába is átjártunk egy-két érdekes program kedvéért.
Hegykő legvonzóbb oldala az, hogy olcsó, ennek ellenére igen jó szolgáltatásokat nyújt. A szállásunk a nemrég épült Natura Vita házban egy másfél szobás, szép apartman volt, a tulaj szerint bevezető áron – remélem, ez a bevezetés még jövőre is tart.
A falu nevezetessége a kis termálfürdő, van benne néhány medence, sok osztrák, nagy tisztaság, masszázs, stb., de a legfőbb vonzereje az, hogy szinte “ingyen” adják a büfékben és az éttermekben a menüt. Mi minden nap itt ebédeltünk, ízelítőnek egy menüsor 850 Ft-ért: marhahúsleves cérnametélttel, bécsi szelet hasábburgonyával, somlói galuska. Az adagok megfelelőek, és elég jól is főznek.

A hazai programokról
A két környékbeli kastélyt (Nagycenk – Széchenyi, Fertőd – Eszterházy) megtekinteni “kötelező”, pláne ha az ember egy öt év körüli királylánnyal is rendelkezik. Ráadásul a fertődi kastély hatalmas parkjában remekül lehet bújócskázni és fogócskázni a gyerekekkel a “fárasztó” (kb. 30-40 perces) kastélytúra után.
Nagycenken ne hagyjátok ki a lovardát, nagyon szép lovak vannak, csak nem reklámozzák a dolgot. Öt perc távolságra található még egy múzeumvasút is régi vonatokkal, mi nem néztük meg, de gondolom kis- és nagyfiúknak az is érdekes. A két kastély nekünk belefért egy napba, úgy, hogy még otthon is tudtunk ebédelni.
El ne felejtsem: hétfőn szinte minden zárva, a kastélyok és a múzeumok is!

Ami hétfőn is nyitva van, és érdemes megnézni, az Fertőrákoson a kőfejtő. Ez gyakorlatilag egy hegy, aminek kibányászták a közepét. Bent a barlangszerű nagyteremben koncerteket is rendeznek, felül pedig körbejárható, nagyon szép a kilátás. Mi babakocsival csináltuk végig a túrát, de ezt csak kötélidegzetű és igen összeszokott pároknak ajánlom. Mások vigyenek babahordozót, ha van kisgyerekük, mert elég sok lépcsőt kell megmászni.
Ezen kívül itthon hajókáztunk még a Fertő-tavon egy kicsi és rozzant hajón, ami szintén érdekes volt. A hajó Fertőrákosról indul a strand mellől, a parkolási díjat (350.-/nap) és a hajózást kell megfizetni (500 Ft/fő/fél óra; gyerekeknek 400.-, két év alatt ingyen)

A tó környékén és a tavon sok tanösvényt lehet végigjárni, vezetéssel és anélkül is. Mi csak Sarród és Fertőújlak között jártunk egy kilátóban, de onnan több száz madarat lehet látni a tavon. A kenus túrára érdemes előre bejelentkezni, mert hamar betelnek a helyek, ezt Sarródon a Kócsagvár nevű központban lehet megtenni. www.fertohansag.hu

Ausztriai programok
Szuper kisgyerekes program a St. Margarethen falu melletti mesepark. (Kb. húsz km-re a határtól.) Ez egy vidámpark jellegű hely, de sok játékot elektromos áram helyett a szülők hajtanak pedállal, vannak hatalmas játékvárak, vizes játékok (nem leszel rajtuk nagyon vizes, de azért a gyerekeknek nem árt váltóruha), és még ezer érdekes dolog. Belépő 12 euro, 2 év alatt ingyen.
www.marchenparkneusiedlersee.at

Gyönyörű kirándulóhely a Hohe Wand Natúrpark. Itt lehet túrázni, sziklát mászni, de a Skywalk kilátóhelyhez akár kocsival is fel lehet menni. Ezt érdemes látni, a kilátó úgy van kialakítva, hogy az ember kisétálhat a 4-500 m magas sziklafal fölé, úgy, hogy a lába alatt csak egy rács van, amin keresztül nézegetheti a rémséges szakadékot, ha meri. www.naturpark-hohewand.at
Ez után az élmény után a gyerekeket el lehet vinni a park területén lévő kisállatkertbe, van néhány jószág, lehet simogatni, etetni, 3 euroért még lámán is lehet kirándulni, de ezt mi nem szerveztük meg. Mellette pedig egy hatalmas játszótér is van. A belépő felnőtteknek 1,45 euro parkolással, gyerekeknek ingyen.

Utolsó napra tartogattuk a Sonnentherme nevű fürdőhelyet. Ezt szintén kisgyerekes családoknak ajánlom. Néhány hónapos babáknak is vannak medencék, ahova az egész család bemehet (meg pelenkázó, babakonyha, altatószoba, babakocsik, járókák, egyszóval minden, ami kell), de ha ettől nagyobb izgalmakra vágyunk, akkor akár fel is liftezhetünk a 200 m-es csúszdákhoz. Kettő van belőlük, az egyiken kisgyerekkel is le lehet csúszni, 40 cm-es vízbe érkezünk egy nem túl gyors, de jó hosszú csúszás után. Ez egyébként téli programnak is jó, a legtöbb rész fedett. www.sonnentherme.com

Szóval nyaraljatok a Fertő-tónál, érdemes!
Lang Erika

Lang Erika: Két egynapos kirándulás a Szlovák Paradicsomban – 2007

Lang Erika: Kicsikkel a Fertő-tónál – Magyarország, Ausztria – 2006

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu