Pártai Zoltán: Villámlátogatás Prágában – 2005

Pártai Zoltán: Villámlátogatás Prágában – 2005. november vége

Praktikus információk az utazásról, tömegközlekedésről, éttermekről, szálláshelyekről Prágába készülőknek.

Úti beszámolom nem elsősorban Prága látványosságaira mutat rá, azt más fórumokon meg lehet tekinteni. Írásom elsősorban az utazás és az ott tartózkodás költségének optimalizálását próbálja segíteni.

Tudni kell, hogy Prága kifejezetten drága város a magyar viszonylatokhoz képest. Nincs min csodálkozni, hiszen a turizmusra épül, azt célozza a város teljes arculata

undefined

Nos, a legfontosabbak:

Valutaváltás:

Ezt még itthon tegyétek meg, mert Prágában nagyon sajátságosan váltják az Euro-t, de más valutát is bárhol váltod!

Utazás:

Az utazáshoz mi a diesel gépkocsit választottuk.
Az üzemanyag költség (2x600km autópályán 7literes fogyasztás mellett): 21.400,-HUF
Autópálya díj: 4.070,-HUF
Részletezve:

D1-4napos-(H): 1.120,-HUF,
SK-7napos-(SK): 1.050,-HUF,
D15-15napos(CZ): 1.900,-HUF

Érdemes Budapesten az AutoKlub-nál megvenni mindent ( http://www.autoklub.hu/irodaink.php ) mert forintban tudtok fizetni, így ez miatt nem kell például szlovák koronát váltani!

Visszatérve az utazás költségeire, csak hogy össze tudjátok hasonlítani! Mi 4-en utaztunk, ez vonaton helyfoglalás nélkül 52.000,-HUF lett volna és kb 8 óra. Kocsival a fenti összegek és 5 óra. A sebességhatárok mint Magyarországon, de nem láttam rendőröket. Végig autópályán lehet utazni, kivéve Pozsony 5km-es szakaszát, ahol már 5 éve folyik útépítés látszólag minden eredmény nélkül ! A várost tehát elkerülni nem lehet, célszerű figyelni, mert nagy a koccanás veszély! Utána mehet az E65 tovább! Sajnos a BRNO 100km-es környezetében még a régi autopálya burkolat van (betonlapok lerakva, így kis zakatolással kell számolni – mint korábban M7).

A szállás:

A szállást érdemes interneten lefoglalni, éljetek a ” last minute ” lehetőséggel, mert komoly pénzeket lehet megtakarítani: https://www.visitprague.cz/

Véleményem szerint a célnak teljesen megfelelnek a 3 csillagos szállodák. Ezek általában a szociból kiprivatizált munkásszállások felújítva, kicsinosítva. Mi az ESPRIT-ben szálltunk meg. Ez külvárosi szálloda (Őszintén szólva azért választottuk, mert a SAZKA ARENA-ban lévő Phil Collins koncertre volt jegyünk és ez olyan közel volt hozzá, hogy csak át kellett sétálnunk). A szolgáltatás megfelel az elvárhatónak, kedvesek, barátságosak a dolgozók. A reggeli választéka bőséges, minden megszokott rendelkezésre áll. A szállást mi last minute”-ban foglaltuk, így 4 főre 136,-EURO-val szemben 116,-ot fizettünk egy napra
Aki védelmet szeretne gépkocsija számára, annak mélygarázs áll a rendelkezésére napi 220,-CZK-ért, ez nem pénz egy nagyobb értékű kocsi védelme érdekében (cca:2.000,-HUF/nap)

A közlekedés:

Azt ajánlom, hogy tegyétek a gépkocsit “lezsírozott” állapotban a mélygarázsba, és felejtsétek el a visszautazásig !
Prága teljesen rendezett tömegközlekedéssel jellemezhető. 3 metró vonala behálózza a teljes város területet a külvárost is beleértve. Villamos járatainak se szeri se száma és a belváros szinte minden autóval járható utcájában közlekednek. A járatok száma sokszorosa a Budapesten megszokottnak, szinte mindig érkezik a megállóba egy villamos. A jegyeket automatából, trafikból, metró megállóban is meg tudod vásárolni. AJÁNLOM, hogy megtedd, mert 4 járatból 2-szor találkoztunk ellenőrrel. Ismerve a jegyárakat és felhasználhatóságukat én ezt a rendszerességet rendben is találtam. A jegyeket ugyanis nem a járatokhoz, hanem az eltelt időhöz kötik. Egy 20,-CZK (180,-HUF) jegy 90 percig szabadon felhasználható a különféle járatokon (a további jegyárak a fényképen)! AJÁNLOM ezt a Budapesti Közlekedési Vállalat figyelmébe, ez javítaná a közlekedési és a fizetési morált!!! Minden fontos tudnivaló angolul is megtalálható, így nem volt szükségünk kérdezősködésre!

Metró és villamos hálózat Prágában

Tömegközlekedési díjak Prágában

Az étkezés:

Nos csalódni fog, aki azt hiszi, bárhova bemegy és jóllakik kis pénzből. Nekünk segítségünk volt a legolcsóbb, de bőséges étkezés biztosításához. Azt ajánlom a szállodában jól reggelizzetek be (nem kell szívbajosnak lenni a tányérok megpakolásánál) és az kitart du.: 2-3 óráig. Akkor pedig ezt a helyet ajánlom, mi 500,-CZK (4.500,-HUF) ebédeltünk meg 4 főre sörrel, üdítővel, teával. A helység nem fényes, a pókhálós világítótesteket csak az “ezer” éves falfestés íbereli, de tisztaság van az asztalon és környezetében. Az étel kitűnő és bőségesen elegendő, a sör jó! (Hát… ha még ez sem reklám?! Ne tovább!!! – a szerkesztő.:)

És itt van egy drága hely is (2x, 3x árak), ahol ugyanazt kapod csak új épületben az aranyművesek utcája mellett:

Ha pedig a McDonald’s – hoz volnátok szokva, akkor azt 50 méterenként találjátok meg a belvárosban. Az árak kb 1,5x a magyarnak a WC-ért fizetni kell 5CZK-t.

A Sör:

Aki különlegességre szán pénzt, annak ajánlom az említett kiskocsmától 2 utcára eső U fleki-t (Kremencova utca), ez kifejezetten drága hely, nem is látsz benne csak németet, viszont a sör kiváló, de egy 5literes hordó cca 6.000,-HUF !!! Ide be kell menni egy pofa sört meginni, aztán sürgősen távozni, mert a minőség hamar mennyiséggé válik és a pénztárcád bánja !

Vásárlás:

Van itt minden (belvárosi TESCO, Albert’s, st) , de arra számítsatok, hogy minden 1,5x a magyar áraknak.

Különlegesség:

Nos, mint írtam nem részletezem, mert erről szól minden az interneten megtalálható információ, de egyet azért ajánlok. Mindenképpen látogassátok meg Prága legmagasabb építményét, innen ráláttok a város teljes területére. Sajnos a kilátó csak szombat – vasárnap látogatható, de a hegyre mindennap felmehettek a fogaskerekűvel. Mely 2 percente jár és érvényes rá bármely megváltott jegyetek! (BKV FIGYELEM !!!)

Remélem segítettem azoknak akik még nem jártak Prágában, de nem akarnak ismeretlenül menni oda!

Pártai Zoltán

Pártai Zoltán: Egy hét Isztambulban – 2006

Pártai Zoltán: Görögország nagycsaládosoknak – Platamonas – 2005

Pártai Zoltán: Thassos 2007

Pártai Zoltán: Villámlátogatás Prágában – 2005

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu