Varga Károlyné: Amszterdami kirándulás hágai és tengerparti ráadással – Hollandia – 2011

Nagyon tömör leírás egy egyhetes túráról, pontos információkkal az árakról, belépődíjakról – néhány szép képpel

Amszterdam, Hága, Zandvoort-Zee

Egy utazási irodában foglaltunk 3 hónappal az indulás előtt két személyre repülőjegyet és szállást (Hotel France) Amszterdam központjában. 1 héttel az indulás előtt kiderült, hogy nincs meg a szállásunk! Semmiféle papírt nem tudott mutatni az irodavezető, csak magyarázkodott napokon át, majd 3 nap múlva egy külvárosit (Hotel Belfort) adott helyette. Így egy kicsit csalódottan indultunk neki az útnak.

1. nap
Reggel vonattal mentünk fel Budapestre, ott már várt minket a taxi, melyet a neten rendeltünk előzetesen, így 10 órakor a reptéren voltunk. Sajnos a KLM gép késve érkezett ide, ezért a terminál ablakon át figyeltük a ki és bepakolást. Csak 2 óra előtt indultunk el az eredeti 1,10 helyett, de a pilóta ügyes volt, behozott fél órát.
4 órakor már Amszterdamban a terminál alatt lévő vasútállomáson álltunk és míg vártuk a vonatot, megvettük a 3 napos Amszterdam Kártyát (59 euró) és a retúr vonatjegyet (7,9 euró) is. Egy óra múlva a Central Stationhoz értünk, ahol vettünk 24 órás utazási jegyet (7 euró) és a szállásunkra mentünk. (A villamoson és a buszokon is fel és leszálláskor is kell chekkolni a kártyát!)

Franciaország Belgium Hollandia Luxemurg – az Útikalauzban nagyobb térképen való megjelenítése

A hotelben ért a meglepetés minket, mert nem találták a foglalásunkat. Sok telefonálgatás után azért kaptunk egy szobát a földszinten, mely elfogadható volt, bár az ablakot nem lehetett nyitni. Mivel 3 ágy volt benn, így elég szűkösen mozoghattunk, de a lényeg, hogy tisztaság volt. Este 7 előtt visszamentünk egy darabig a belváros felé, ahol sokat sétálgattunk, ettünk a Burger Kingben (Chiken Fries 2,95 euró és a menü 6,45 euró), majd hazafelé vettünk ásványvizet (0,76 euró+ műanyag “üvegbetét”0,25 euró) is. 10 óra után, de még világosban szálltunk le a villamosról.

2. nap
A hotelben reggeliztünk, bár a kínálat elég szegényes volt: 3 féle kolbász, sajt, tojás, vaj, lekvár, müzli, tej. Minden nap ugyanaz, talán csak a tálalási sorrend változott!
9-kor aztán villamossal mentünk a Dam-térig, mely a nap bármely szakában zsúfolásig telve volt mindig. Mutatványosok szórakoztatták a népet és rengeteg “félelmetes” élőszobor próbálta a turistákat fényképezésre csalogatni. A Nyugati-templom felé sétáltunk, körbejártuk, hiszen hétvégén nincs nyitva. Közben megnéztük az Anna Frank szobrot ill. a homoszexuálisok emlékművét is. (Mellette és több helyen a városban is furcsa férfi wc-k vannak: egy nyitott “S” betűforma, oszlopokon álló építményben végzik el a dolgukat)

Utána az Anna Frank múzeumhoz (8,5 euró) mentünk, szerencsére kevesen álltak még a sorban. Nagyon megrázó élmény, hihetetlen, hogy ilyen megtörténhetett. Mikor kijöttünk 11 óra után, már nagyon sokan álltak sorban.
Visszasétáltunk a Dam tér melletti Magna Plaza bevásárlóközponthoz, ahova érdemes bemenni, hiszen gyönyörű az épület belülről is. A vásárolgatás után a Királynő Palotájában (7,5 euró) jártuk végig a szobákat, majd a Bienkorf áruházban vásárolgattunk.

az Anna Frank-ház a királynő palotája

Később megkerestük a Begijnhof házakat. Kívülről csak egyszerű fehér minden, de a belső udvari rész csodálatos! Ezután a Vöröslámpás negyed felé vettük az irányt, mely még így világosban is érdekes. Találtunk egy sajtboltot, ahol a különféle sajtokat kóstolgattuk és közben a gyártási folyamatot is megnézhettük. Ez után az Erotika-(7 euró) és a Marihuána múzeum (5 euró) következett, de ezek nem igazán ragadtak meg minket. Vacsorára egy étterembe ültünk be (gombakrémleves 4,1 euró, lazac 16 euró, csirke 10 euró, üdítő 2,5 euró), majd hazamentünk.

A Begijnhof-házak

3.nap
Rijksmuzeum (12,5 euró), Gyémántmúzeum (6 euró), VanGogh múzeum (14 euró). Ez a három nagyon közel van egymáshoz és érdemes is meglátogatni őket. Utána a Heinekkenbe (15 euró) mentünk, ami kihagyhatatlan! Sok érdekes és látványos megoldással lepik meg a látogatókat, mindent ki lehet próbálni, nekünk nagyon tetszett!
Innen a Rembrant házhoz (10 euró) mentünk, majd átsétáltunk a Botanikus kertbe (7,5 euró). Csodálatos növények közt lehet pihenni, sétálgatni vagy éppen az üvegházakban tenyérnyi lepkéket csodálni, amint a kezünkre szállnak. Útban hazafelé még megvacsoráztunk (Zöldségleves 4,75 euró, spagetti 8 euró, üdítő 2,25 euró), majd villamosra szálltunk.

4. nap
Reggeli után a belvárostól ellenkező irányba indultunk. A 192-es busz vitt el minket a Sloten malomhoz (6 euró), ahol végre magyar nyelvű prospektust kaptunk! A bácsi kedves volt és mindent megmutatott. Délben visszaindultunk, majd a Történeti múzeumba (10 euró), aztán az Új templomba (8 euró) mentünk. Ez után megkerestük a postát (rövidítése TNT), mely a Magna Plaza mögött a 3. mellékutcában van balra a híd túloldalán. Érdekesség, hogy 2 db bélyeget nem adtak, csak 5-ös ívben.
Ínnen aztán átsétáltunk a Madame Tussauba (21 euró), ahol elég lassan halad a sor, mert “kötelező” fényképezkedés van az előtérben, amit aztán a kijövetelkor meg is lehet venni. A viaszbábuk némelyike kimondottan élethű, nagyon jókat derültünk egy-egy jól sikerült fénykép kapcsán. Érdemes ide is ellátogatni!
Sétánkat az Öreg templom(5 euró) felé folytattuk, majd a C.S. elől induló sétahajóra fizettünk be(13 euró). Jó volt egy kicsit pihenni, nézelődni a régi házak és a csatornák között, figyelni a bicikliseket. Útban hazafelé még a Szexmúzeumba (4 euró) és a Kínzások múzeumába (7,5 euró) tértünk be, de ezek megint nem igazán érdekesek. Már csak a vacsora (hal 11,5 euró, tiramisu 5 euró, üdítő 2,5 euró) volt hátra és irány haza.

5. nap
Ezt a napot a Nemóban (12,5 euró) kezdtük. Rengeteg játékot kipróbáltunk, akár a gyerekek, sőt még egy 3D-s oktatófilmet is megnéztünk. Kiültünk a tetején lévő kilátóteraszra is, ahol a vízesés mellett jó képeket csináltunk. Érdekes volt, igazi kikapcsolódást jelentett, mindenkinek ajánlom!
Ezután busszal mentünk a C.S.-ig, majd a Nyugati Templomhoz sétáltunk. Később a Lakóhajót (3,5 euró) (nagyon jó) és a Tulipán múzeumot (4 euró) néztük meg, és örültünk, hogy ezekben is volt magyar nyelvű ismertető.
Mivel az esti programunk a Vöröslámpás negyed éjszakai felderítése volt, ezért egy kis pihenőt iktattunk be a szálláson, majd vacsora (halleves 6,75 euró, tészta 10 euró, czacziki 6,5 euró, makréla 12,5 euró, üdítő 2,25 euró) után visszatértünk és vártuk a sötétedést. Sétálgattunk, nézelődtünk, 11 előtt már jól kivehető volt a “lányok” munkahelye.

Amszterdam A Vöröslámpás-negyed

A Vöröslámpás-negyed

6. nap
Hágába utaztunk. Vettünk retúr vonatjegyet (20,9 euró) a C.S.-nél, majd a 13A sínről indultunk 9,11-kor (félóránként megy) és 10 órára ott voltunk. (Ez a vonat megy a reptérre is, ami kb. 20 perc). A 9-es villamos (2,6 euró) visz a “Makettvárosba” (14,5 euró), a 6. megállónál kell leszállni. Nagyon jó az egész, több órát el lehet tölteni, érdemes ellátogatni ide is, felejthetetlen élmény volt!

A villamossal visszamentünk a központba (a sofőr pecsételi le a retúrjegyet), majd gyalog folytattuk utunkat: Parlament, Nagy templom, Királyi kastély+park, Panoráma kép (6,5 euró) (hasonló a Feszty körképhez), királynő palotája, szoborcsoport, Új templom (Spinóza emlékműve), majd egy kis boltozás (itt volt egy fél órás kis eső, de a 8 napban csak ennyi!) aztán 17,28-kor hazautaztunk. Útban a szállásunk felé megvacsoráztunk (olaszleves 4,5 euró, pizza 10,5 euró, üdítő 2,4 euró).

A Parlament

7. nap
Irány a tengerpart, ZandvoortZee! A vonatjegy (10,3 euró) megvétele után a 2A-ról indultunk 9,44-kor (fél óránként megy ez is) és egy fél órás utazás után a vonat megállt Zandvoortban. Azt hittük, hogy ez még csak a város és a következő lesz a tengerpart. De hiába vártunk, nem indultunk el, ezért megkérdeztünk egy utast. Kiderült, hogy ez a végállomás, mindjárt indul visszafelé. Így aztán villámgyorsan leszálltunk. Pár perces séta után ott álltunk a parton. Fürödni csak páran, a bátrabbak mertek, nagyon fújt a szél, hullámzott, de így is élveztük a látványt. Leültünk egy szélvédettebb padra, és onnan gyönyörködtünk a kilátásban, majd szedtünk egy kis kagylót és homokot.
Visszafelé a 11,50-es vonattal jöttünk. A délutánt boltozással töltöttük, de közben a virágpiacot is megcsodáltuk. Este egy holland étterembe tértünk be (csirkeleves 3,75 euró, brokkolis étel 11,75 euró, lazac sütőtökös pürével 16,75 euró, almás pite 5,5 euró, üdítő 2,5 euró), majd a szállásunkra mentünk.

8. nap
Reggeli után a közeli Vondelparkban sétálgattunk búcsúzóul. Néztük a futókat, bicikliseket, kutyasétáltatókat, a tó mellett a kacsákat, de láttunk egy csoportot is, amint a fűben fekve vidáman nevetgéltek. A szállodát 11-kor hagytuk el, majd a reptérre mentünk és vártuk az indulást. Egy kicsi késéssel ugyan, de szerencsésen leszálltunk. Hazafelé a kocsiban hamar telt az idő, hiszen csak meséltünk és meséltünk.
Összefoglalva: nagyon jól éreztük magunkat, szerencsére az idő is kegyeibe fogadott minket. Sok volt a látnivaló, élveztük a Heinekkent, a Tussaudst, a Nemót és a hágai Makettet, ezért szívesen ajánlom mindenkinek, aki csak teheti, látogasson el Amszterdamba!