Németh László: Olympic Beach – Görögország – 2007

Németh László: Olympic Beach – Görögország – 2 hét, 4000 km, 2 gyerek, 2 felnőtt  – 2007

Rövid, nagyon tömör, jó hangulatú beszámoló, fontos információk az árakról és a kirándulási lehetőségekről – néhány jó képpel

Indulás július 1-én 22 órakor Székesfehérvár mellől. Már Dunaföldvárnál beálltam a parkolóba tévedésből. A fiam “Szép volt apa!” felkiáltással közölte, hogy szerinte jól indul a nyaralás.
00 órakor magyar-szerb határ. Jó nagyot köszönnek a másik oldalon.
Szerbia csend, nyugalom egész éjjel. Forgalom kicsi, rendőr sok, de nem zaklatnak. Sebesség 130-150 Km/h.
Valahol Nis környékén tankolunk. Master Card felmutat. Dobro? Dobro! A fizetésnél derül ki, hogy állítólag nincs vonal és nem tudunk kártyával fizetni. Mivel csak az a autópályadíjra váltottunk dínárt, hát fizessünk euróval. Na igy lett a 260 Ft-s benzinből 330 Ft-os. Arany szeme,  jól tud váltani. Minden jól ki van táblázva, nem lehet eltévedni – mondom én.

Szerb-macedon határ 07 óra. Na itt nagyon ráérnek. Négy autó áll előttünk és mégis egy óra az átkelés. Nem a szerbeknél van a gond! Ők megint köszönnek egy nagyot. A macedonok szkennelnek be útlevelet, zalanakartét (zöldkártyát). Macodonoknál sincs sok látnivaló. Legalábbis azon a részen ahol mi jártunk. Első fizetőkapu 50 dínár. Persze nincs. Euró? Oké! Kolko? 3 euro!!! 200 Ft helyett 750 Ft. Nem szégyenlős. Ja, papír az nincs.
Következő kapunál szintén 3 euróról indulunk. Alku…eredmény 1 euró és Nyema ticket. Végeredmény egy euróhoz hasonlító magyar százas zsebből marokba, és rongyolás.

Mac-görög határ 10.00. Látják, hogy magyarok vagyunk, már szednek is ki a sorból és engednek át. A törökök várnak tovább. Autópálya három sáv 11-kor már Olimpic Beach-en vagyunk.
Szállás csendes utcában német tulajjal, akinek a lányom fejér megyei német akcentusa nem igazán feküdt, mivel az istennek nem értette meg. A fiam még próbálkozott az angollal, de az öreg jó némethez méltóan tartotta magát. 50 E/nap a szállás –  2 szoba 2 erkély, fürdő, konyha. Kipakoltunk,  aztán Tengerre magyar!
A part csodálatos, amerre a szem ellát csak napernyők és és hatalmas hullámok.
A tenger gyönyörű de a part mentén koszos, és tele van hínárral. Hát a horvát tengerpart szebb. De ha már itt vagyunk, egye fene. Fürdés után sörpróba. 2 gyros és egy korsó Mytos sör. Isteni! Vagy kettő Mytos és egy gyros?!

Kirándulások

Olympos 28 km-re van.  Csodálatos kilátás,  de fele a ködbe vész. Útba esik  Platamonas vára, ahol érdemes kiállni a várfokra. Száj tátva marad a panorámától. Beugró 4 E, de diákigazolvánnyal diákoknak ingyenes. Nebuló ne induljon a világnak nemzetközi diákigazolvány nélkül. A két gyermekünk két igazolványával kb. 60 E spóroltunk meg. Felmutatásával sehol sem kellett belépőt venniük. Próbálkoztam étteremben is vele, de nem jött össze. 🙂

Thessaloniki: Fehér torony zárva felújítás miatt. Múzeumok nyitva: kombi jegy 16 E

Meteorák: 3 E/fő belépő minden kolostorba. Hosszú ruha, nadrág
kötelező.  Dekoltázs tilos! Gyere magyar, vegyél könyvet felkiáltással árulta az árus 4 E-ért a magyar nyelvű könyvet. A meteorák lábánál megkóstoltuk a suvlakit Bibírcsóknál!
 A tulajdonosnő a Hupikéktörpikék Bibírcsókjára hasonlított. 4 fő 42 E
Visszaúton még megnéztük a Tempi Völgyét

Fürdés, kaja, sör!
Öt nap  után elbúcsúztunk vendéglátónktól és Athén felé vettük az irányt. 440 km utazás után Athén és Korintos között csak egy szállodát találtunk, Apartman ami kiadó lenne nincs. Megcsodáltuk a korintosi-csatornát és este 8 kor már Maratonas gyönyörű apartmanjában voltunk. 60E/éj reggelivel légkondival.
Másnap reggel meglátogattuk a pékséget, hogy feltankoljunk az Athéni kirándulásra de a pék reggel 8 órakor kelt fel és közölte velünk, hogy menjünk vissza egy óra múlva, akkora lesz pékárú. Nálunk már nem élne! A tengerpart itt  is homokos, de gyönyörűen tiszta a víz és nagyon meleg. Csak a helyiek fürdenek benne. Itt lehet pihenni.

Athén
47 fok árnyékban az Akropolison 55-60 beugró: 12 E/fő limonádé 4 db 18 E.
Befelé menet látszik a szmog a város felett. Iszonyatos! A forgalom óriási és bevisz a központig.
Ijesztgettek bennünket, hogy Athénba nem szabad kocsival bemenni. Hát nem veszélyes. Falusi gyerek létemre egész jól elvoltam. Itthon kiderült, hogy olyanok mondták akik nem mertek bemenni. Jó térkép kell meg egy jó navigátor.
Megnéztük még a maratoni emlékművet. Nem egy nagy durranás és jól el is van dugva.
Aki keresi csak a barna táblát kövesse a kékkel ne foglalkozzon.

Hazafelé még megcsodáltuk a Thermopülei szorosban Leonidasz hatalmas emlékművét. Ezt érdemes megnézni.

Árjegyzék: éttermi árak

kagyló pörkölt            7     E
rák                            7     E
palacsinta                  4     E    tartalmas  kaja

Aki kényes a vízre, vigyen ásványvizet. 50 litert vittünk, négyen megittuk 5 nap alatt.
A rendőrők sehol nem zaklattak, csak egyszer intettek, hogy lassabban közlekedjünk.
Érdemes megnézni Görögországot nagyon szép, és van mit nézni. Az utazás sem veszélyes, csak oda kell figyelni, és be kell tartani a szabályokat. A bankártyákat a görögöknél a legkisebb benzinkúton is elfogadták.
Magyarokkal mindenhol találkozni! Jó utat kívánok mindenkinek.
Hát ennyi!
Németh  László

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet E-mail: szerkesztoutikalauz.hu