Szentmiklósi István: Korfura Szerbián, Macedónián át – Görögország – 2008


Szentmiklósi István: Korfura Szerbián, Macedónián át – Görögország – 2008



Újabb frissítés a Szerbián át Görögország nyugati partjára utazóknak a legfontosabb információkból. Nagyon röviden, de sok új részlettel, javaslattal


Frissiben tértem vissza Korfuról kocsival, a site ajánlásai alapján mentem, és úgy gondoltam talán még nincs teljesen vége a szezonnak, így pár kiegészítést tennék az amúgy nagyon hasznos cikkekhez. Próbálom pontokba szedni :), nem naplós stílusban

Szerbia, Macedónia határátlépések


Az útleírás nagyon jól segített, főleg a friss (Szekeres István – Stevie: Szerbián, Macedónián át Görögországba – 2008. március) kiegészítés.
Visszafelé sajnos a határon csúnya dugóba kerültünk (2008. aug. 23. hajnalban értünk oda 3 óra fele), kb 4-5 kilométeres sor lehetett tele német, olasz és osztrák autókkal, pedig az inváziós naptár nem jelzett semmit… (a terepet ismerőknek, a határ előtti Szerb MOL kutat megelőző kanyarban volt a sor vége) Talán a péntek miatt…? Éppen ezért kerülőre fogtuk és Röszke helyett Tompán át jöttünk vissza – bár ez +1 óra volt, szerintem megérte. (Török László évente elkészített naptára a németországi nyári szabadságok alapján jósolja meg a balkáni határokon várható csúcsforgalmat. Megfelelő adatok hiányában nem szól a máshonnan, más ok miatt a Balkánra indulókról – a szerkesztő)
Általános észrevétel, hogy a határátkeléseknél velünk totál normálisan bántak, gyorsan utunkra engedtek, de még egy 10-12 autós sor is 20-30 perces várakozást okozott, mert a határőrök előttünk sokakat igencsak megnéztek maguknak.

Utak Szerbiában


Főleg az első szakasz (Magyarországról Novi Sadig), ami nagyon gázos, ráadásul erre a szakaszra mostanában jellemző pár útfelújítás, ahol tucatszám vannak kipakolva a 40-es és 60-as táblák – sok esetben egyértelmű feloldás nélkül. Próbáltam betartani őket, de egyszerűen nem lehet. Német kollegák rutinosan előznek ki (itt is és máshol is) kanyarban és záróvonalon, mennek 100-120-al szinte bárhol… (éjjel vezettem nagyrészt). Mindenkinek ajánlom, hogy haladjon megfontoltan, nekem csak a visszaúton 4-5-ször kellett olyan helyzetben vészfékezni, ahol a záróvonalas előzés nagy csattot eredményezett volna. A magyar közlekedési morál is aggresszív, de ami Szerbiában megy, az nekem már kicsit sok.

Szerb rendőrök


Amint jelezve volt, lesben állnak – mi oda-vissza úton éjjeli vezetésnél kb. 5-5 poziciót tudtunk felderíteni, bajunk nem lett :). Párom hasznos észrevétele volt, hogy a szerb rendőrautók rendszáma éjjel kéknek látszik (nem fehér v. sárga) tehát az út mentén posztolót könnyebb kiszúrni messzebről…

Macedóniában


Van egy ronda útfelújítási szakasz a hegyek közötti, nem autópályás szakaszon: 3 helyen közvetlenül egymás után egyirányúsított forgalom van lámpás vezérléssel. Mivel a váltási idők elég nagyok (4-5 perc) itt csúnyán be lehet ragadni, ha az ember lassabb kamionok között ragad. (+30 perc menetidő garantált)

Autópálya díjak


Nekem nem jött be Macedóniában az 1 eurós “trükk”, pedig direkt váltottam előre 1 euróst, valahogy tőlem mindig 2 eurót gomboltak le, igaz, egyszer adtak vissza belőle valamennyit. Blokkot minden esetben adtak (3 kapu sorban 50-60-50 pénz).
Szerbiában szinte mindig bankkártyával fizettem, egyszer sem volt gond, mindig a normál tarifát számolták fel. Euróval is lehetett simán fizetni, egy kapunál direkt kipróbáltam.
Érdekes, hogy a cikk nem említi, de észrevettem, hogy külföldi autókra más a tarifa a hivatalos díjtábla szerint (drágább). (A szerbiai főbejáratnál olvasható linkről elérhető díjtáblázatból ez egyértelműen kiderül. A “domaćim” oszlopok számai messze elmaradnak a külföldiekre vonatkozó tarifáktól – a szerkesztő)

Egy apró kiegészítés


A bevezetőben említett útleírás említi, hogy Szerbiában NIS felé Belgrádtól kb. 180km-re van az utolsó “márkás” benzinkút (OMW). A zöldfülűbb első próbálkozók figyelmét felhívnám, hogy 2 OMW kút van kb. 60km-re egymás után, és ha nem számoljuk pontosan a kilométereket, esetleg nem az utolsónál kötünk ki :))) Apróság, de…

Legfontosabb – kerülő nélkül az utolsó szakaszon


A görögországi rész. Az útleírás (Hajdú Sándor: Szerbián-Macedónián át Korfura autóval – 2006.) Korfu felé (pontosabban Igoumenitsáig) két opciót emleget:
A) Thesszalonika-Katerini-Larissza-Trikala (Meteorák)-Ioánina-Igoumenitsa-Korfu (de már komppal).
B) Thesszalonika-Véria-Kozáni-Grevena-Ioánina-Igoumenitsa-Korfu.
Egyértelműen 2008-ban már csak a “B” opciót érdemes választani, mivel az autópálya kész van Grevena-ig, onnan egy rövid kb. 50km “szerpentinezős” szakasz következik aztán Ioanina-tól igaz csak szakaszokban de szintén van autópálya (közbeékelve egy-egy rövid szerpentinezős szakasz felüdülésképp).Nekem még a
Viamichelin útvolnaltervező is az “A” verziót hozta tehát erre figyeljünk oda.



Nagyobb térképre váltás új ablakban – de itt is nagyíthatod, mozgathatod, átválthatsz műholdas képre


Megpróbáltam a Google térképével felrajzoltatni a szerző által javasolt “B verziót”.
Így sikerült. A kalampakai kitérő lehet, hogy ezen is fölösleges – a szerkesztő


Nagyon sokat lehet nyerni a “B” verzióval, teljesen értelmetlen és felesleges dél felé kerülni!

Összességében egy nagyon kellemes útvonal LENNE ez, ha a határátkelők és útfelújítások nem szólnának bele. Nekem “nettóban”, olyan 85km/h átlagsebesség jött ki, tempomatot használva megengedett sebesség +10%-on, 6.8 literes fogyasztással egy 2.0 literes Laguna III-al. (1350km kb. “háztól – házig”)

Remélem segítettem valamennyit a jövőben utazóknak.

Szentmiklósi István

Légy te az első hozzászóló a(z) "Szentmiklósi István: Korfura Szerbián, Macedónián át – Görögország – 2008" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár