Borsodi Zoltán: Prága-Karlovy Vary – Csehország – 2000

Borsodi Zoltán: Prága-Karlovy Vary – Csehország – 2000. 10. 20-23.

Indulás pénteken délután Vácról. Tankolás Sahy-ban, Szlovákiában az első MOL kútnál forintért (220Ft./l.) és szlovák autópálya matrica vásárlás (60SK 15 napra. ). A Cseh-Szlovák határnál csak útlevél ellenőrzés, a szlovákok bélyegeznek is. Nagyon furcsa dolog, hogy a két határállomás egymástól mintegy 3 km.-re van, közte a senki földje. Első megállóhelyünk Lednice, itt is alszunk mert már besötétedett. http://www.lednice.cz – sajnos csak csehül. Szállásunk a Days Hotel Lednice****, az amerikai Days Inn szállodalánc tagja http://www.dayshotellednice.cz/IndexE.htm . A foglalást itthonról csináltam, visszaigazolás kb. 20 perc múlva jött meg e-mail-ben.
A szálloda minden igényt kielégít, a normál szoba 1.690,-CK a mozgáskorlátozott szoba 1.490,-CK svédasztalos reggelivel és sokkal többe kerül ha DM-ben fizetsz. (A barátaink szobája 1.690,- volt, ezt beszorozva 8-al : 13.520,-Ft. és 110DM-et kértek ami 14.960,-Ft.). Én kártyával fizettem, így 1.490,-CK-át vettek le itthoni árfolyamon. Mindenki itthon váltson koronát, mert kint 100,-FT-ért max 11.50,-CK-t adnak.
Másnap séta a Lednice-i kastélyban és a parkban, ami egy UNESCO által kiemelt vidék, Európa legnagyobb emberi kés alkotta tája, 100 négyzetkilométer. http://www.unesco.org/whc/sites/763.htm . Aki erre jár, nehogy kihagyja !
Innen Prága autópályán kb. 2.5 óra. Délután séta a városban, verőfényes napsütés, de hideg van. A parkolás normál esetben nagyon nehéz lehet (használjátok a tömegközlekedést – ahogy láttam nagyon jó), de ellentétben kishazánkban, Prágában ‘kulturáltabb’ emberek élnek, a számos mozgáskorlátozott helyből több is teljesen üres, így a Vencel tér kellős közepén tudunk megállni keresgélés nélkül. Rengeteg a rendőr és szerintem ezzel arányosan jó a közbiztonság is.
Vacsora az U Dvou Kocek (a két macskához étteremben – itt a listán olvastam) a Perlova és Skorepka utcák által határolt téren található. Csak magyarok ültek bent, jó hangulat, klassz kaja, gyors kiszolgálás. – 4 ember, Becherovka, sör, leves, főétel : 827,-KC – A város nyüzsög a túristáktól, még ilyen időben is. Mi lehet itt nyáron? Fantasztikus a hangulat. Angolul és németül mindenki tud egy pár szót.
Szállás a 40km-re található Nymburk-ban, a szálloda neve Hotel Ostrov****,  http://www.hotelostrov.cz – kevés info inkább csak képek – kicsit emlékeztetett egy privatizálás előtti helyre, de teljesen előkelő és tiszta volt. A foglalás nem ment Internet-ről csak faxon, angol nyelven. A recepciónál még be sem mutatkoztam, már tudták kik vagyunk, adták a kulcsokat. (Kicsit drága a másik szállodához képest, de hát Prága közelsége .  .  . 1.980,-CK).
Másnap irány Karlovy Vary, nem autópálya, viszonylag lassú de kulturált közlekedés, az út kb. 2.5 óra. A város pazar, barátságos, kicsit meseszerű. Ékszerbolt, kristálybolt és Becherovka minden alakban és formában. Igazából nem tudom leírni, megkell nézni. Egy napos teljes program! Innen tovább Marianske Lazne-ba (inspiráció a listáról). Az út Karlovy Vary-ból kb. 45 perc. Gyönyörű! Karlovy Vary kicsiben. Vacsora a Ferenc József étteremben, kiszolgálás egy kicsit lassú a kaja annál finomabb (625,-KC 4 emberre). Prága felé Pilzenen keresztül végig autópálya, igaz Pilzennél építkeznek és ezért bekell menni a városba (+30 perc). Éjszaka séta Prágában, parkolás a belváros közepén a fenntartott helyen ami természetesen üres, egyébként ajánlhatom a Nemzeti Színház alatti parkolóházat, olcsó és sok hely van 10 perc sétára a Károly Hídtól.
Így az igazi, a kivilágított városnak páratlan feeling-je van, az emberek kint ülnek a szabadban az éttermek előtt, ahol minden asztalhoz tartozik fűtés is!
Másnap főcél a vár, meredek kaptató de megéri. A város látképe és a fenti látnivalók kárpótolják az embert az erőltetett menetért. Ebéd egy véletlen étteremben, minden finom de csak egy Becher volt. (545,-KC). Én mindenhol adtam bőségesen borravalót, de az ottaniak szerint elég ha az aprot adjuk oda.

Délután 17 órakor indulás hazafelé, útközben a maradék korona elköltése Brno-ban, néhány dolog félelmetesen olcsó (0,5l Becher : 99,-KC, sajtok, sütemények). Visszaérkezés Vácra kb. 0.30-kor.

Csak most bánom, hogy csak most jutottunk el erre a gyönyörű helyre, azt hiszem visszatérő látogatók leszünk.

Borsodi Zoltán

A szerző írásai Az Útikalauzban

Borsodi Zoltán: Florida – 1999

Borsodi Zoltán: Kanada és USA – 2000

Borsodi Zoltán: Prága-Karlovy Vary – Csehország – 2000

Borsodi Zoltán: Rodosz – 1999 + Kréta – 1998

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet  – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu