Kollmann Tibor: Prága – Csehország – 2000

Kollmann Tibor: Prága – 2000 ősz

Szombat reggeli indulás Pestrol, hétfo esti visszaérkezéssel. Bp-tol Prágáig szinte vegig autópálya (útvonal: Gyor, Rajka, Pozsony, Brno, Prága) kb. 600 km, 6 ora alatt megállásokkal teljesítheto (kell magyar, szlovak es cseh autopalyamatrica is, ez gk-i tomegtol fuggoen 2500 – 3000 Ft), érdemes ugy kalkulálni, hogy Szlovákiában kelljen tankolni, -egy kicsit olcsóbb a benzin (kb. 225 Ft). A határon csak útlevélvizsgálat, még a csomagtartót sem nézték meg.

Vasárnap egész nap a városban mászkáltunk, es csak sajnos azokat a helyeket tudtuk megnézni futólag, amit az utikönyvek is ajánlanak, Vencel tér, Károly híd, zsidó negyed, vár (Hradzsin).

A kaja finom, bár sok vendégloben nincsenek helyi ételek – knédli és káposztaleves, csak steak meg gulyas.
A pincérek majdnem mindenhol rosszul számolnak, a panzióban felhívták a figyelmünket a taxishiénakra is…mar majdnem otthon ereztem magamat 🙁 Egy km taxival 22-25 korona.

A városközpontba nem érdemes autóval bemenni, könnyű eltévedni (sok egyirányú utca), nehéz parkolóhelyet találni. A városban jó a tömegközlekedés 3 metrovonal is van, – a szerelvenyek pontosak, gyorsak, tisztak. Egy jegy egy óráig érvényes (foleg a metrónál érdekes, ha át kell szállni), és  12 koronába kerül.

A sétalóutcáktól 2-300 méterre az étel és italárak a felére, harmadára csökkennek, így egy főétel 1000-1500 Ft, sör 150-200 Ft. A frekventalt helyeken akát 60 koronat is elkérnek a sörért (550 Ft).

Valutát csak itthon érdemes váltani (Prágában 10 Ft körül váltják a koronát, itthon 7.50-7,80, és legtöbb helyen még kezelési költséget is számolnak fel),  Nekünk a szállást márkában (DM) volt érdemes fizetni (koronaban kb. 10%-kal dragabb), de elotte érdeklodni kell, hogy melyik valutában mennyibe  kerül, jelentosek lehetnek az eltérések.

A panzióval teljesen meg voltunk elégedve, egy éjszaka 25 DM fejenként, kiadós reggelivel 30 DM (hazafele  még szendvicset is akartak adni, mivel nem kertünk, csomagoltak süteményt:-))),

Mindenhol tudnak néhány szót angolul vagy németül, nagyon sok magyarral találkoztunk, a szombat este a vendégloben hagyott fénykepezogépet másnap gond nélkül visszakaptuk:-).

Mindegyikünknek az volt az általános benyomása, hogy sokkal nyugodtabban élnek mint mi, ez meglátszik a városon, az embereken, a vezetési stíluson…  Épületek szépen felújítva, koldus alig (aki van, az nem agressziv), mindenki kedves, segítokész, valahogy emberibb a város Pesthez képest.

Érdemes megnézni, mi azt hiszem visszatéro vendégek leszünk arrafele.

Kollmann Tibor

A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet   – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu