Klein György: Egy hét snowboarddal Val Thorensben – Franciarszág – 2001


Klein György: Egy hét snowboarddal Val Thorensben – Franciarszág – 2001. január


Voltam sielni Franciaorszagban es az utrol szeretnek egy kis infot adni.
akit nem erdekel annak Page Down. (A végén néhány árat is találtok)


Na szoval Januar 5-en indultunk Pestrol, es Ausztria, Nemetorszag, Svajc, Franciaorszag volt az irany. Eleg jok voltak az utviszonyok bar bevolt szomorodva az idojaras eleg rendesen. Ujfent megallapitottam, hogy a magyar autozast
semmihez nem lehet hasonlitani. A magyar hataron talaltak valamit mert ket kamiont ugy szetkaptak mint majom a biciklit, 3 kutya, vagy tizenot hataror sertepertelt a kocsik kozott, es akirol ugy gondoltak, hogy nem tetszik a pofaja azt mar allitottak is felre. Mi szerencsere megusztuk. Salzburgig teljesen gondtalan volt az utunk. Salzburg elott viszont felkeltettem egy eber zsaru
paros figyelmet aminek az lett a kovetkezmenye, hogy szepen bekisertek egy benzinkuthoz es leellenorizek minket a-z-ig. A magyar rendorokkel ellentetben ezek teljesen normalisak, udvariasak voltak. Mikor minden papirt rendben talaltak megkerdeztek, hogy hova megyunk jo utat kivantak adtak egy kis utbaigazitast a nemet autopalyara ahol javitjak az utat es eleg nagy arra fele a torlodas. Aztan szepen elbucsuztak elnezest kertek a zavarasert es elmentek. En pedig meglepodtem, hogy ezt igy is lehet.
Munchen utan elkezdett esni az eso, ami a Svajci hatarnal atvaltott hora.
Mondhat barki barmit azok a Matador MP 55-os teli gumik piszok jok. Albertvillig esett a
ho de egyszer sem ereztem, hogy megcsuszott volna a Golfom, pedig nem nagyon mentem 100 alatt. Svajcban ert egy-ket meglepetes. Olyan 11es 12 kozott ertunk
oda ejjel. Na svajcban egy benzinkut sincs nyitva ejjel, viszont minden kutnal lehet automatanal tankolni. De csak Svajci frankert. Na hat nalam volt ATS, DEM,
FRF,USD, ITL, HUF, de SFR egy darabse. Ember ugy meg nem imadkozott mint en, hogy erjunk mer francia foldre. Mikor atertunk es megtankoltam ert a masodik immar kicsit kellemesebb meglepetes, ugyanis az autom fogyasztasa 6,3-ra jott ki (1.4i).
Es mint az elobb irtam ritkan mentem 100 alatt kb 120-as atlaggal haladtam azautopalyan. Olyan autokat lattam , hogy a nyalamat ugykellett kionteni a labtalcabol mikor megerkeztunk. Golfbol csak GTI es VR6 rohangaszik, Audi allroaddal ellehet rekeszteni a dunat. Viszont vannak regebbi autok is nagyon jo karban. Amit magyarorszagon meg nem lattam az az, hogy figyelnek egymasra az emberek, pl kanyarodok fel az autopalyara de a kulso savban jon egy auto, na ekkor nekem nem kell 0-ra lassitva megvarnom hogy elmenjen hanem szepen bekuszik
a belso savba es beenged. Se neki se nekem nem kell lassitani sokkal gordulekenyebben lehet haladni. A sebessegkorlatozasokat nagyon betartjak, mindenki pedig rendort szinte nem is lattam azon kivul aki megallitott. At erve a franciakhoz valtozott a kozlekedesi stilus, mindenki megy mint az allat, belathatatlan utszakaszokon ezerrel eloznek, ha valaki szembejon akkor leszoritanak az utrol, ugyhogy katasztrofa.
Hal istennek szerencsesen megerkeztuk, bar Val Thorens-ban kb ket meter ho esett eppen amit akkor takaritottak el. Megis lepodtem egy kicsit mert latszolag ugyan olyan hokotrok voltak mint nalunk, de ezek kb 60-70 km/h-val tepertek fel a szerpentinen es toltak maguk elott x kobmeter havat. Szoval 1-2 ora alatt 2db hokotro megpucolta a kornyeket. erdekes hogy ez nalunk tobb napba telik.


A hely ahova erkeztunk baromi szep bar a szallodaval nem voltam tokeletessem megelegedve. Kicsit szervezetlennek is tuntek de lehet hogy ez a csoport valtas miatti tulzsufoltsag miatt volt. Ezek utan egyhet onfeledt snowboardozas kovetkezett. Az autokat egy fedett garazsban kellett tarolni kotelezo jelleggel. Ebben nem ismertek trefat mert aki kinnt maradt annak masnap a
szelvedojere tettek egy fecnit, hogy legyen olyan szives huzzon be a garazsba, mert kulonben levontatjak a kocsit a hegy aljan levo Tesco parkolojaba. A Garazs nagyon kulturalt volt, minden kocsinak gipszkarton fallal elvalasztott helye volt, amit egy vassal be is lehetett zarni. Ami nem tetszett az a garazs ara volt mert 420 Frf-ot kellett erte a recepcion leperkalni, bar erre az utazasi iroda felhivta a figyelmunket. A garazs fobejarata is zarva volt, ha beohajtottal menni akkor be kellett billentyuzni a szoba kulcson
levo szamot es mar nyilt is az ajto.


A szobankbol pont ralahetett latni a sipalya mellett levo rallypalyara amit tukorsima jeg boritott. Itt az egyik este egy 206-os
Peugeot WRC bontotta a falakat. Igy en autot menni meg nem lattam, a tukor jegen padlogazzal dobalta a kocsit a sofores szinte hozza sem ert a palyakoruli hofalhoz. Nem hittel el amit a szemem latott, masnap reggel meg ott volt a kocsi lementem megnezni, a palya tenyleg tukor jeg volt es a kocsin nem voltak szoges gumik. Valami hihetetlenul tudott vezetni aza az ember aki ment vele.


Nem tudom a lista olvaso kozonsege mennyire teli sport buzi de aki sielt mar az atfogja tudni erezni. Az elso napon este megin elkezdett esni a ho, ami azt erdmenyezte, hogy reggelre olyan kod lett hogy kb 5 metert lehetett latni. A szallas 2300m magasan volt es onnan 3600-ig ment felvono. Ugye mi egybol a csucsra torekedtunk. De szerintem mindenki megbanta, mert fent a csucson -17 fok volt szakadt a ho, vagyis ez mar nem is ho volt hanem ilyen apro jegdarabok, baromi kod, es feltamadt a szel ami azt eredmenyezte hogy olyan ho fuvas keveredett, mint az allat. Szerintem amig elek megfogom emlegetni azt a napot. A szel kb 1m magasan hordta a havat ugyhogy a terdemet nem lattam nem hogy a talajt, ne ilyen viszonyok kozott jojjon le valaki egy olyan fekete palyan snowboarddal ami tiszta bucka es jeg. Nagy nehezen lejutottunk csontig fagyottan az elso kocsmaig es tomenytelen
mennyisegu forralt borral javitgattuk a hangulatunkat, meglehetos sikerrel.


Na masnap napsutesre ebredtem. Tobb mint 2 meret friss ho, szikrazo napsutes, kristaly tiszta levego, es lenyugozo latvany fogadott a teraszon. Szerintem ezekert a pillanatokert (is) erdemes elni.
A het nagyon gyorsan elszaladt es sajnos haza kellett jonnunk. A vissza fele utat szerencsesen kifogtuk, mert tiszta szep idoben jottunk vegig, bar Munchen utan azt hittem esni fog a ho de csak ijesztegetett minket az ido. Vegulis szerencsesen megerkeztunk, hal’ isten nem volt szukseg a turista cascora. Bar a sogorom opeljeban vissza fele elkezdett szorakozni a futes. Az a jelenseg,
hogy a kozepso legterelon csak hideg levego jon, ha elzarja akkor az ablakra megy a hideg. Ha tudtok segitsetek, en arra tippeltem, hogy lecsuszott egy levego cso.
Az ut oda vissza 3200 km volt oda fele 18 orat utaztunk vissza fele ugyanarra 16 es felet, kenyel mes tempoba.
Ha valakit erdekel tudok a tajrol fenykepeket kuldeni.


Gyugyo


Klein György


Néhány ár
Franciorszag
Benzín 6-7 FRF (240-280 Ft)
Felvono nekunk a 600 km sipalyara olyan 40.000HUF korul volt a helyszinen egy kicsit dragabb
Forralt bor fent a hegyen 20-25 FRF (800-1000 Ft)
Egy pizza 35-70 FRF (1400-2828)
Bagett kenyer 5 FRF (202 Ft)
1liter tej 9 FRF (364 Ft)
1 uveg bor 10-600 FRF (404-24.240 Ft)
1 Labello szaj apolo 90 FRF (3636 Ft)


A benzín Svajcban Kb 1,5 SFR (260 Ft)


A szerzőnek a szerkesztőn keresztül küldhetsz levelet   – E-mail: szerkesztoutikalauz.hu

Légy te az első hozzászóló a(z) "Klein György: Egy hét snowboarddal Val Thorensben – Franciarszág – 2001" íráshoz!

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.


*

Ez az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása érdekében. Részletek

Cookie szabályzat Őszintén szólva mi sem vagyunk szerelmesek a Cookie-ba, mert nem szeretjük, ha olyan dolgokat alkalmaznak velünk kapcsolatban, amivel nem vagyunk teljesen tisztába. De egyszerűen nem tudunk mit tenni ellene, ha működtetni akarjuk az oldalunkat, mert az általunk használt szoftverek, segítő alkalmazások erre épülnek. Néhány ilyen, általunk használt Cookie az egyes szolgáltatások működéséhez nélkülözhetetlen, vannak, amelyek információt, statisztikát gyűjtenek a weboldal használatáról, adatokat elemeznek, hogy segítsenek számunkra, vagy az oldalunk működését segítő, biztosító partnereink számára megérteni, az emberek hogyan használják az online szolgáltatásokat, hogy fejleszthessük azokat. A Cookie-k közül egyesek átmenetileg működnek, és a böngésző bezárása után eltűnnek, de tartósak is megtalálhatók köztük, amelyek a számítógépeden tárolódnak. Ha látogatása során Ön mellőzi a Cookie-k használatát, tudnia kell, hogy a oldal nem fog az elvártaknak megfelelően működni. Ha a számítógépén már megtalálható Cookie-k közül szeretne törölni, kattintson a böngészőben található "Súgó" menüpontra és kövesse a böngésző szolgáltatójának utasításait! Még többet megtudhat a Cookie-król, azok törléséről és irányításáról a www.aboutcookies.org weboldalon!

Bezár